این اولین‌باری است که فسفر در اقیانوسی بیگانه شناسایی می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان این گونه جدید از مارمولک را که در جنگل‌های ماداگاسکار کشف شده، «استاد استتار» توصیف کرده‌اند. این جانور مثل سایر گونه‌های مشابه خود توانایی تغییر رنگ بدن در هنگام استرس را دارد.
این گونۀ جدید از بزمجه که تنها در تعدادی از جزایر اقیانوس آرام زندگی می‌کند، تا ۶۰ سانتیمتر رشد می‌کند و ویژگی جالبش پنجه‌های بلند و زبان آبی‌رنگ آن است.
محققان در جستجوهایشان در آب‌های نزدیک قطب جنوب، گروهی از حیوانات دریایی مرموز به نام پروماکوکرینوس یا ستاره‌های پَرگونۀ قطب جنوب را کشف کرده‌اند.
فعالیت نوسازی در زیرزمین یک کلیسای قدیمی در لهستان منجر به کشف یک اتاقک مخفی شده که تابوت ۴۰۰ سالۀ یک ژنرال را در خود جای داده بود.
دانشمندان مصری یک گونه جدید از نوعی نهنگ مینیاتوری منقرض‌شده را کشف کردند و نام پادشاه توت را روی آن گذاشتند.
بقایای کودکی خردسال در منطقۀ پین در شمال لهستان کشف شده که زیر پای چپ او قفلی مثلثی‌شکل وجود دارد. باستان‌شناسان معتقدند که این قفل نوعی طلسم برای جلوگیری از «بازگشت مرده» و آسیب زدن به زندگان بوده است.
دانشمندان یک شی‌ء باستانی متعلق به ۳ هزار سال پیش یافته‌اند که در کمال تعجب از ترکیبات یک شهاب‌سنگ ساخته شده است.
این ساعت آفتابی کمیاب قرون وسطایی که تقریباً به اندازه یک قوطی کبریت است در شهر قدیمی ماربورگ آلمان کشف شد.
این روستا نخستین بار در دهه‌ی ۱۹۶۰ در جریان یک پروژه‌ی ساخت و ساز شناسایی شد، اما در حفاری‌های اخیر، عناصر معماری، ردیف‌های سنگی، حفره‌های دیرک، سه گور انسانی با نذورات تدفین و توده‌ی بزرگی سرامیک کشف شده است.
یکی از یافته‌های شایان‌توجه به گفته باستان‌شناسان، چندین لیوان شیشه‌ای رنگی و قطعاتی از سفال بود. این اشیاء از این لحاظ غیرمعمولی هستند که از آن دوره اشیاء کمی پیدا شده‌اند و رویهم رفته اطلاعات کمی درباره آن دوران روم در دسترس است. تا قبل از این فقط ۷ جام شیشه‌ای متعلق به آن دوران پیدا شده بود، اما ۷ مورد دیگر در حفاری‌های اخیر پیدا شدند.
این شمشیر قرون وسطایی که در ساحل هوُف‌هاکارمِل فلسطین پیدا شده، احتمالاً ۸۰۰ سال پیش در طول یک نبرد دریایی در دوره جنگ‌های صلیبی در دریا افتاده است.
باستان‌شناسان در جنوب شرقی آسیا موفق به کشف قدیمی‌ترین مدارک از فرآوری ادویۀ موسوم به «کاری» شده‌اند. بقایای کشف شده که دست‌کم ۱۸۰۰ سال قدمت دارند، جزئیات تازه‌ای را دربارۀ تجارت باستانی ادویه در اختیار محققان می‌گذارند.
در مریدای اسپانیا، باستان‌شناسان یک حمام رومی بزرگ را در وضعیت عالی کشف کردند. این کشف در شهر مریدا حین حفاری داخل یک آمفی‌تئاتر معروف ۲۰۰۰ساله (Casa del Anfiteatro) که توسط رومیان در مستعمره‌ای به نام آگوستا امریتا ساخته شده بود، صورت گرفت.
گروهی از جستجوگران آماتور در حال بررسی جنگلی نزدیک Neuorid در غرب رومانی، گنجینه‌ای از سکه‌های اوایل قرن شانزدهم را کشف کردند که در یک ظرف سرامیکی مدفون شده بودند.
جورج وینی، مدیر اجرایی موسسه ملی تحقیقات غار و کارست، به Live Science گفت که مناظر کارست بسته به آب و هوای اطراف از نظر اندازه و شکل متفاوت هستند.
«کتیبه ناشناخته کوشان» نظامی نوشتاری است که در حدود ۲۰۰ قبل‌ازمیلاد تا ۷۰۰ بعدازمیلاد در بخش‌هایی از آسیای مرکزی مورد استفاده بود. این خط هم با عشایر اولیه در استپ‌های اوراسیا، مانند یوئه‌چی‌ها، و هم با سلسله کوشان‌ها مرتبط دانسته شده است. کوشان‌ها امپراتوری‌ای را بنا نهادند که یکی از کار‌های مهم آن توسعه بوداییسم در شرق آسیا بود. آن‌ها همچنین آثار معماری و هنری مهمی خلق کردند.
کاتیون متیل با طیف وسیعی از مولکول‌ها به خوبی واکنش می‌دهد و اخترشناسان مدت‌هاست آن را به دلیل خواص شیمیایی منحصر به فردی که دارد به عنوان یک عنصر سازنده مهم در شیمی آلی میان‌‌ستاره‌ای در نظر گرفته‌اند. این ترکیب اما تاکنون در فضا کشف نشده بود.
میان اشیای سالمی که کارشناسان کشف کردند، سرامیک، کاسه برنزی، تیر، نیزه و تعدادی شمشیر به چشم می‌خورد.
با توجه به شواهد موجود می‌توان استنباط کرد در محل این محوطه استقراری مهم در قرون اولیه و میانی دوران اسلامی، بنا‌های اربابی و بزرگ مقیاس قرار داشته، که نشان از اهمیت این محوطه در این دوران در منطقه قره‌داغ و آذربایجان و ایران دارد.
باستان‌شناسان در سقف معبد اِسنا نزدیک اقصر در مصر علیا، تصویر نادری از صور فلکی کشف کرده اند.
خرابه‌های یک صومعه‌ی ۶۰۰ ساله در اسپانیا راز‌های قدیمی‌تری را در خودش پنهان کرده است، ازجمله ردپای یک دایناسور سه‌انگشتی.
در مجموع، ۷۵۰ دندان کوسه از عمق ۵.۴ کیلومتری اقیانوس بیرون کشیده شد که متعلق به طیف وسیعی از گونه‌های شکارچی بودند.
کالبد شکافی مجازی یک کودک نوپای مومیایی شده در قرن هفدهم را به عنوان اولین پسر یک کنت قدرتمند اتریشی شناسایی کرد.
پولینسکی گفت که انگشت شست پای چپ قفل‌شده، این نظریه را تقویت کرد که او در زمان مرگ یک خون‌آشام محسوب می‌شده است!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ