وزیر خارجه عربستان برای رایزنی با مقامات جمهوری اسلامی راهی تهران می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، پیش از ظهر پنج شنبه (۲۶ مرداد ۱۴۰۲ ) وارد ریاض پایتخت عربستان شد و در بدو ورود مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت.«حسین امیرعبداللهیان» به دعوت رسمی «فیصل بن فرحان» و به منظور دیدار با همتای سعودی خود و برخی دیگر از مقامات عالی‌رتبه این کشور به عربستان سفر کرده است.
وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان، سند پیوستن این کشور به پیمان مودت و همکاری جنوب شرقی آسیا را امضا کرد.
فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان، سند پیوستن این کشور به پیمان مودت و همکاری جنوب شرقی آسیا را امضا کرد.
برقراری نخستین پرواز تجاری از مبدا یمن به عربستان از زمان آغاز جنگ یمن (در سال ۲۰۱۶) و البته تشدید گمانه‌زنی‌ها در مورد پیام‌های فیصل بن فرحان برای طرف ایرانی با محوریت پایان دادن به بن بست سیاسی در لبنان، دو سیگنال و پالس مهم سفر اخیر وزیر خارجه عربستان به ایران به شمار می‌روند که در نوع خود می‌توانند سنگ محک‌های جدی برای تداوم روند تنش زدایی از روابط تهران-ریاض نیز باشند.
بن فرحان در اظهارات خود در تهران ضمن آنکه مطالبی راجع به اهمیت روابط تهران - ریاض و آثار منطقه‌ای آن بیان نمود، از دو کلیدواژه حساس استفاده کرد و در واقع خواست دلیل بازگشایی روابط با ایران را توضیح دهد؛ آنچه وزیر خارجه عربستان به طور ضمنی در بیان خود آورد، اهمیت ویژه‌ای دارد، خواه دلایل اصلی باشند یا نباشند. بیان فیصل بن فرحان ناظر بر این است که شرایط محیطی، عربستان را به بازگشایی روابط کشانده است. این البته بیان دیپلماتیک مناسبی نیست و بوی انفعال از آن جاری است.
بر اساس گزارش‌ها، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان، حاضر نشده نشست خبریِ روز شنبه در محلی برگزار شود که عکس قاسم سلیمانی بر دیوارش نصب شده بود.
فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان بعد از دیدار با همتای ایرانی در محل وزارت خارجه، برای ملاقات با رئیسی راهی پاستور شد./منبع: عصرایران
«فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر خارجه عربستان که به تهران سفر کرده است عصر شنبه (۲۷ خرداد ۱۴۰۲ )با «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.
فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت. سفرش به تهران پس از مراسم استقبال رسمی در محوطه وزارت امور خارجه با رئیس دستگاه سیاست خارجی رایزنی می‌کند. حضور در نشست خبری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر بن فرحان به تهران است. وی قرار است در این سفر سفارت ریاض در تهران و دیگر اماکن دیپلماتیک این کشور را به طور رسمی بازگشایی کند. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان که از دی ۱۳۹۴ قطع شده بود پس از هفت سال با توافق مقامات دو کشور در چین؛ از سر گرفته شد.
فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در نخستین برنامه سفرش به تهران پس از مراسم استقبال رسمی در محوطه وزارت امور خارجه با رئیس دستگاه سیاست خارجی رایزنی می‌کند. حضور در نشست خبری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر بن فرحان به تهران است. وی قرار است در این سفر سفارت ریاض در تهران و دیگر اماکن دیپلماتیک این کشور را به طور رسمی بازگشایی کند. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان که از دی ۱۳۹۴ قطع شده بود پس از هفت سال با توافق مقامات دو کشور در چین؛ از سر گرفته شد.
وزیر امور خارجه عربستان با حسین امیر عبداللهیان دیدار و گفتگو کرد.
خبرنگار شبکه المنار تصاویری از فضای وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران محل برگزاری نشست خبری حسین امیرعبداللهیان با همتای عربستانی خود منتشر کرده است. فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی ظهر امروز شنبه برای دیدار و گفتگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شده است. فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در نخستین برنامه سفرش به تهران پس از مراسم استقبال رسمی در محوطه وزارت امور خارجه با رئیس دستگاه سیاست خارجی رایزنی می‌کند. حضور در نشست خبری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر بن فرحان به تهران است. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان که از دی ۱۳۹۴ قطع شده بود پس از هفت سال با توافق مقامات دو کشور در چین؛ از سر گرفته شد.
وزیر خارجه عربستان در نخستین سفر خود پس از عادی سازی روابط با ایران وارد تهران شد.
گفته شده که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بن فرحان در این سفر با رییس‌جمهور ایران و دیگر مقامات ایرانی دیدار و درباره توسعه روابط دو کشور گفتگو خواهد کرد.
برخی منابع خبری عربی اعلام کرده‌اند وزیر خارجه عربستان سعودی حامل پیامی از طرف ملک سلمان بن عبدالعزیز برای سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران است که به توسعه روابط دو کشور مربوط می‌شود.
وزیرخارجه عربستان فردا به منظور دیدار و گفتگو با مقامات ایران به تهران سفر خواهد کرد.
وزیر خارجه عربستان امروز وارد دمشق شد و با بشار اسد دیدار کرد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که به چین سفر کرده است صبج پنج شنبه ( ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ ) با فیصل بن فرحان همتای عربستانی خود دیدار و گفت و گو کرد.
حسین امیر عبداللهیان در روز پنچ شنبه بعد از دیدار با وزیر امور خارجه عربستان سعودی در پاسخ به سوالی در مورد دیدار و مذاکراتش با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود گفت: مذاکرات انجام شده خوب و روبه جلو بود.
وزیر خارجه عربستان امروز وارد بغداد شد تا با مقامات عراقی دیدار و گفتگو کند.
وزیر خارجه عراق با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در حاشیه نشست داووس گفتگو کرد.
منابع سعودی از رایزنی وزیر خارجه این کشور با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان که در باکو انجام شده است، خبر دادند.
منابع بحرینی از رایزنی وزیر خارجه این کشور با همتای سعودی خبر دادند و به محورهای این رایزنی اشاره کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ