وزیر دفاع آمریکا بر حفظ کانال‌های ارتباطی باز با چین به ویژه در میان رهبران نظامی دو کشور تاکید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیر روسیه در واشنگتن می‌گوید آمریکا به جای تلاش برای برقرای صلح در منطقه قفقاز به دنبال تشدید تنش‌ها در این منطقه ا ست.
طی روزهای اخیر ارتش آمریکا بر دامنه تحرکات خود در سوریه افزوده است و اهداف پنهانی را از طریق هماهنگ کردن مُهره های خود در شمال و شرق سوریه دنبال می‌کند.
طی روزهای اخیر ارتش آمریکا بر دامنه تحرکات خود در سوریه افزوده است و اهداف پنهانی را از طریق هماهنگ کردن مُهره های خود در شمال و شرق سوریه دنبال می‌کند.
رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که ایران یک تبعه آمریکایی دیگر را زندانی کرده است.
کاخ سفید اکنون به دنبال کنترل اوضاع تا یک زمان خاص، یعنی انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر ۲۰۲۴ است. تا آن زمان، هدف این است که اطمینان حاصل شود شرایط بحرانی نمی‌شود. با این تفاهم، تهران به سمت تولید سلاح هسته‌ای نمی‌رود و احتمال حمله اسرائیل به ایران نیز به شدت کاهش می‌یابد. واشنگتن امیدوار است از این زمان برای تمرکز بر دو جبهه‌ای که به نظرش جبهه‌های اصلی است، یعنی چین و جنگ روسیه-اوکراین، استفاده کند. انتظار اولیه آمریکا از اسرائیل این است که مداخله‌ای نکند.
سخنگوی اتحادیه ملی بسکتبال اعلام کرد صندوق سرمایه‌گذاری مستقل قطر به دنبال خرید سهام باشگاه بسکتبال واشنگتن ویزاردز است.
روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که دیپلمات‌های واشنگتن در حال بررسی پیشنهادی برای «بازنگری» شورای امنیت سازمان ملل هستند که ممکن است در نشست سپتامبر مجمع عمومی ارائه شود.
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر بر ضرورت حل و فصل مسائل درخصوص برنامه هسته‌ای ایران از طریق راهکارهای دیپلماتیک تاکید کرد و گفت که واشنگتن به دنبال راه حل دیپلماتیک برای برنامه هسته‌ای ایران است. وی تصریح کرد که خروج از برجام بدون داشتن جایگزین برای آن اشتباه بوده است.
وزیر داخلی ترکیه، امریکا را به تلاش برای ایجاد یک دولت تروریستی در کنار ترکیه متهم کرد و به شدت سیاست‌های منطقه‌ای واشنگتن را زیر سوال برد.
وزارت خارجه آمریکا به دنبال لغو قانون ممنوعیت بازگشت اسرائیلی ها به شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری، سفیر این رژیم را احضار کرد.
پس از برگزاری نشست امنیتی اخیر در عقبه، این بار قرار است نشستی دیگر طی روزهای آینده تحت فشارهای آمریکا در شرم الشیخ برگزار شود.
رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در گفت‌‌‌وگو با شبکه سی‌‌‌بی‌‌‌اس نیوز با تکیه بر ادعاهای بی‌‌‌اساس مقامات واشنگتن در گذشته مبنی بر اینکه ایران به دنبال دستیابی به ظرفیت ساخت سلاح هسته‌‌‌ای بوده است، گفت از نظر او ایران قصد بازگشت به این برنامه‌‌‌های خود را ندارد.
یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا می‌گوید: «داریم تلاش می‌کنیم که نیاز‌های اوکراین در میدان جنگ را برطرف کنیم.»، اما به گفته این مقام، واشنگتن در حال جنگ با روسیه نیست. دولت بایدن به دنبال کمک به اوکراین بدون تشدید درگیری با کرملین است. اساسا این همان استراتژی است که آلمان و فرانسه نیز آن را دنبال می‌کنند. هر دو کشور حتی نسبت به آمریکا تردید بیشتری نشان داده‌اند و تسلیحات بسیار کمتری عرضه کرده‌اند.
واشنگتن با اقدامات کنترلی به دنبال جلوگیری از صادرات تراشه‌ها به چین است.چین در مقابل تلاش می کند تا قابلیت‌های فناوری خود را تقویت کند.
رئیس جمهور آمریکا گفت که واشنگتن خواهان درگیری با چین نیست اما با پکن به صورت همه جانبه رقابت می کند.
مقام های آمریکایی که اخیرا به سرزمین‌های اشغالی سفر کردند، به دنبال دستیابی به توافق جامع و مشروط با نتانیاهو بودند که بر اساس آن، واشنگتن با تل آویو علیه ایران همدست می شود.
رئیس‌جمهور ونزوئلا از پیشنهاد ایجاد یک اتحاد سیاسی با حضور چین و روسیه خبر داده است. یک بلوک بین‌المللی با حضور کشور‌های آمریکای لاتین و حوزه کارائیب که با روسیه و چین رابطه تنگاتنگ دارند و می‌تواند دلالت‌های قابل‌توجهی در حیاط خلوت آمریکا به دنبال داشته باشد. این پیشنهاد در شرایطی مطرح شده که هیچ اسمی از ایران که دارای روابط سیاسی و اقتصادی قابل‌توجه با کاراکاس است، برده نشده است. کارشناسان بهره‌مندی از قدرت اقتصادی و سیاسی چین و روسیه و تمایل برای حضور در حوزه‌های نفوذ ایالات متحده در سطح جهانی را اصلی‌ترین دلیل شکل‌گیری این ایده از سوی نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌دانند.
رئیس‌جمهور پیشین بولیوی در تشریح تحولات اخیر در آمریکای لاتین اعلام کرد واشنگتن در حال انجام کودتا در کشورهای این منطقه است.
به دنبال عبور یک ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان، سخنگوی سفارت چین در واشنگتن تصریح کرد: در وضعیت هوشیاری بالایی هستیم و همیشه آماده ایم تا به خطرات و اقدامات تحریک‌ آمیز پاسخ دهیم.
روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داد که در پی ناکارآمدی تحریم‌های موجود ، واشنگتن با تلاش‌های دیپلماتیک مخفیانه به دنبال افزایش فشارهای تحریمی علیه روسیه است.
سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد دولت اوکراین نه تنها برای به‌دست‌آوردن تسلیحات نظامی به واشنگتن التماس می‌کند، بلکه تلاش دارد درگیری نظامی مستقیم بین ناتو و روسیه رخ دهند.
این مقام ارشد آمریکایی عنوان کرد که ایالات متحده «خواسته‌های اضافی غیرمرتبط به برجام را نخواهد پذیرفت» چراکه واشنگتن به دنبال رسیدن به توافقی است که به «پیشبرد امنیت ملی» آمریکا منجر شود.
کارین ژان‌ پی‌یر سخنگوی پنتاگون نیز بامداد امروز (پنج‌شنبه) در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره حملات اخیر آمریکا علیه سوریه مدعی شد که این اقدام برای دفاع از خود بوده و واشنگتن به دنبال تجاوز و جنگ نیست.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است که واشنگتن نتوانسته روسیه را منزوی کند و به دنبال برچسب زدن علیه روسیه به عنوان دولت حامی تروریسم است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ