اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دماوند- زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۹ ریشتری حوالی دماوند در استان تهران را لرزاند.
بامداد امروز زلزله شدیدی هکایدو ژاپن را لرزاند.
مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» اعلام کرد ساعتی پیش زمین‌لرزه‌ای به شدت ۵.۳ ریشتر استان مالاتیا واقع در جنوب ترکیه را لرزاند.
بر اثر وقوع زمین‌لرزه ۵.۵ ریشتری در شرق چین، ۲۱ نفر زخمی شده و ۱۲۶ خانه فروریخت؛ همچنین حرکت ۶۰ قطار نیز لغو شد.
منابع خبری از وقوع زلزله قوی در پاناما خبر دادند.
پیوستن ۱۰ هزار نظامی ذخیره دیگر در ارتش رژیم صهیونیستی به صفوف مخالفان و نگرانی فرماندهان ارتش این رژیم نسبت به نابودی توان نظامی ارتش، از جدیدترین تحولات مربوط به بحران در اراضی اشغالی است.
مسئولان محلی بدخشان در افغانستان اعلام کردند که زلزله نسبتاً شدیدی امروز این ولایت را تکان داده است.
مسئولان محلی بدخشان در افغانستان اعلام کردند که زلزله نسبتاً شدیدی امروز این ولایت را تکان داده است.
تبریز- زلزله نسبتا شدیدی شهرستان سراب را لرزاند و در شهر تبریز نیز احساس شد.
تبریز- زلزله نسبتا شدیدی شهرستان خوی را لرزاند و در شهر تبریز نیز احساس شد.
زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۸ درجه در مقیاس ریشتر بندر اسکندرون در شمال سوریه را به لرزه درآورد.
زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۸ درجه در مقیاس ریشتر بندر اسکندرون در شمال سوریه را به لرزه درآورد.
رئیس پایگاه اطلاعات لرزه‌ای مرکز لرزه نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گفت: در سال ۱۴۰۱، ۷۰۰۰ زمین لرزه در کشور و نواحی همجوار ثبت شد.
لحظات پیش یک زمین‌لرزه نسبتاً شدید کابل را تکان داد. هنوز از خسارات و تلفات احتمالی این زمین‌لرزه و این‌که دیگر در کدام بخش‌های کشور احساس شده، جزییات در دست نیست. خبرگزاری فرانسه هم از احساس شدن زلزله شدیدی به قدرت ۷.۷ ریشتر در پاکستان خبر داده است.
در پی وقوع زمین لرزه نسبتا شدید در مناطقی از افغانستان و پاکستان، منابع محلی از جان باختن دست‌کم سه نفر و زخمی شدن 150 تن گزارش دادند.
درپی وقوع زلزله‌ پنج ریشتری در شهرستان خوی، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام تیم‌های ارزیاب به این مناطق خبر داد.
امیر قطر نسبت به تأخیر در ورود کمک های انسانی برای قربانیان زلزله شمال سوریه ابراز شگفتی کرد و گفت: نباید از این بحران و فاجعه انسانی پیش آمده سوء استفاده سیاسی کرد.
تصاویری از اعتراض مردم ترکیه نسبت به زلزله اخیر و عدم آمادگی دولت در مهار آن مشاهده می‌کنید.
مهدی زارع، استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی گفت: شرایط به شکلی است که زلزله‌ای که در ترکیه رخ داد می‌توانست در تهران رخ بدهد. نکته مهمی که وجود دارد این است که هشدار‌هایی که در شرایط کنونی نسبت به زلزله در تهران، خوی، تبریز و... داده می‌شود به نوعی فرصت طلبانه است. به هر حال شرایط زلزله خیزی این شهر‌ها در شرایط کنونی با یک ماه و یا حتی یک سال قبل هیچ تفاوتی نکرده است.
سازمان بهداشت جهانی نسبت به افزایش هشت برابری قربانیان زلزله مرگبار در جنوب شرقی ترکیه و در مجاورت مرز سوریه، هشدار داد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی خطاب به همتایان خود در ترکیه و سوریه، حادثه زلزله را تسلیت و نسبت به حمایت و ارائه کمک‌های لازم از سوی مجلس اعلام آمادگی کرد.
از نظر علم زمین شناسی، پدیده‌ی زلزله تابعی مشخص از نسبت گرانشی انرژی ذخیره شده در سطح گسل موجود در یک منطقه‌ی زمینی به مقاومت آن صفحه است. تغییر در زمان وقوع زلزله زمانی اتفاق می‌افتد که تغییر در فشار وارده بر میدان تنش یا مقاومت سطح گسل ایجاد شود. حال این که چه مواردی دقیقا ممکن است در زمان اتفاق افتادن این پدیده‌ها موثر باشد، مختلف است و برای آن‌ها نمی‌توان علل خاصی را مطرح کرد.
شبکه های لرزه نگاری مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد در دی ماه امسال، ۶۰۴ زمین لرزه به ثبت رسید.
پرسپولیس در دیدار مقابل هوادار با 9 تغییر نسبت به آخرین حضور در استادیوم دستگردی وارد زمین شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ