رئیس جمهور پیش از سفر به اندونزی در گفتگویی تصریح کرد: سطح روابط تجاری و اقتصادی دو کشور قابل توجه است اما قابل قبول نیست و با توجه به ظرفیت‌های دو کشور می‌تواند بالاتر باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرکل بازرگانی وزارت بازرگانی و صنایع اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که روابط تجاری میان اقلیم و ایران در سطح خوبی قرار دارد.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ویتنام گفت: علی‌رغم وجود ظرفیت‌های بالا سطح روابط اقتصادی‌مان با ویتنام مناسب نیست و حجم مبادلات تجاری‌مان کمتر از ۲۰۰ میلیون دلار در سال است .
رییس مجلس بر نقش‌آفرینی دیپلماسی پارلمانی ایران و ویتنام برای تسهیل در صدور روادید، توسعه روابط اقتصادی، افزایش سطح تبادلات تجاری و همکاری‌های بانکی، دانشگاهی و گردشگری تاکید کرد.
مذاکرات وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در سطح هیأت‌های بلندپایه برای تقویت روابط دوجانبه برگزار شد.
رئیس جمهور گفت: سطح تجارت میان ایران و آفریقا در سطح مناسبی نیست و هیچکدام از ما راضی به این مقدار از روابط تجاری نیستیم.
نماینده پارلمان بحرین گفت: روابط ایران و عربستان در عالی‌ترین سطح خود در روند دیپلماسی جاری است و ما از نزدیکی روابط کشورها خرسندیم.
رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای انقلاب کوبا، به خصوص در حوزه بهداشت و سلامت اظهار داشت: امروز روابط سیاسی ایران و کوبا در عالی‌ترین سطح قرار دارد.
رئیس جمهور کشورمان در جریان نشست خبری مشترک با رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان گفت: میزان روابط فعلی را کافی نمی‌دانیم و معتقدیم باید سطح روابط توسعه پیدا کند.
رئیس جمهور پیش از سفر به اندونزی در گفتگویی تصریح کرد: سطح روابط تجاری و اقتصادی دو کشور قابل توجه است اما قابل قبول نیست و با توجه به ظرفیت‌های دو کشور می‌تواند بالاتر باشد.
چابهار- رئیس جمهور با بیان اینکه سطح روابط تجاری ایران و پاکستان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد، گفت: آماده توسعه روابط با کشور پاکستان در همه بخش ها هستیم.
رئیس جمهور گفت: ۱۸ توافقنامه و تفاهم‌نامه همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان به امضا رسیده که تسریع در اجرایی شدن آن‌ها سطح روابط را به شدت افزایش خواهد داد.
رئیس جمهور گفت: ۱۸ توافقنامه و تفاهم‌نامه همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان به امضا رسیده که تسریع در اجرایی شدن آنها سطح روابط را به شدت افزایش خواهد داد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه ارتقای سطح مناسبات ایران و عراق خوشایند دشمنان ما نیست، گفت: ایران و عراق متناسب با منافع دو کشور در منطقه به گسترش تعاملات خود خواهند پرداخت.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مکزیک خواستار بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری و افزایش سطح تعاملات و همکاری‌ها میان دولت‌ها و مجالس دو کشور شد.
کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: روابط بین جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی، روابط رو به جلویی است و شاهد ارتقای سطح همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف هستیم.
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که در حال حاضر گفتگوهای مهمی میان ایران و بحرین در سطح دوجانبه برای از سرگیری روابط درحال انجام است.
رئیس جمهور ضمن تاریخی توصیف کردن روابط ایران و ازبکستان گفت: دو کشور اقدامات خوبی برای توسعه روابط انجام دادند، اما با توجه به ظرفیت‌های متقابل، باید با تلاش بیشتر سطح روابط را گسترش دهند.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در دیدار با معاون اسبق دومای روسیه روابط ایران و روسیه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: روابط ایران و روسیه در حال حاضر در بهترین سطح قرار دارد و در حال توسعه است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در وبیناری با رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه، گفت: سطح روابط سیاسی و امنیتی ایران و روسیه راهبردی است، اما روابط اقتصادی عقب‌مانده است.
وزیر نفت بر ضرورت دستیابی به سطح مطلوب روابط تجاری ایران و روسیه با توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: روابط دو کشور هم‌اکنون در دوران طلایی قرار داد.
وزیر امور خارجه کشومان در دیدار سفیر جدید روسیه ابراز امیدواری کرد سطح روابط فی‌مابین متناسب با ظرفیت‌های موجود در دو کشور ارتقا یابد.
رئیس پارلمان صربستان در دیدار معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: صربستان مصمم به توسعه و ارتقای روابط همه‌جانبه با ایران است و همکاری‌های پارلمانی در سطح مطلوبی قرار دارد.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه اراده جدی روسای جمهور ایران و روسیه این است که سطح روابط اقتصادی به حداکثر ممکن برسد، گفت: این رویکرد در سطح سران دو کشور فرصتی استثنائی است.
ناصر کنعانی در نشست خبری گفت: روابط ایران و کویت به سطح سفیر ارتقا خواهد یافت و این کشور به زودی سفیر خود را معرفی می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ