این همایش که با حضور بیش از پانصد نفر از نخبگان، اساتید، مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی برگزار می‌شود با رویکرد تبیینی به بررسی محور‌های بیست گانه برنامه هفتم توسعه می‌پردازد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه هفتم توسعه کارنامه مجلس یازدهم است و به همین دلیل با جدیت در مجلس دنبال می‌شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تلاش ما آن است که بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه به گونه‌ای در مجلس دنبال شود که از نیمه دوم امسال اجرایی شود.
«برنامه توسعه باید توانمندی پیش بینی ۵ سال آتی را داشته باشد. حجم بی ثباتی کشور در فروش نفت، بودجه و جی بی تی از یک سو و حجم هزینه‌های کشور و تورم از سوی دیگر، حتی برای شش ماه آینده قابل پیش بینی نیست. حتی نمی‌دانیم مذاکرات برجامی به کجا خواهد رسید و اگر به جایی برسد، قیمت نفت، طلا و ... چه میزان خواهد شد.»
جلسه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه کشور با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و جمعی از اساتید و صاحب نظران این حوزه در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: برنامه هفتم توسعه بدون کار، تلاش و تولید مبتنی بر علم، تعریف راهبردهای دقیق و اجرای درست آن توسط مجموعه حاکمیت و دولت قطعاً محقق نخواهد شد.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: برنامه هفتم توسعه بدون کار، تلاش و تولید مبتنی بر علم، تعریف راهبردهای دقیق و اجرای درست آن توسط مجموعه حاکمیت و دولت قطعاً محقق نخواهد شد.
به‌عقیده طیبه سیاوشی، نماینده سابق فراکسیون زنان مجلس، یکی از نقاط‌قوت پیش‌نویس برنامه هفتم توسعه، گزارش‌دهی مستمر در بحث عدالت جنسیتی بود، البته اگر در لایحه ارائه‌شده به مجلس حذف نمی‌شد. عدالت جنسیتی در برنامه ششم توسعه کشور، یک ماده جداگانه داشت.
تقدیم برنامه هفتم توسعه توسط رئیس جمهور به مجلس
رئیس جمهور پس از ارائه گزارشی درباره محورهای برنامه هفتم توسعه، این لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: محاسبه حقوق بازنشستگی بر اساس میانگین ۵ سال آخر قطعیت ندارد و تا امروز ۲۲ خرداد برنامه توسعه هفتم به مجلس شورای اسلامی ارائه نشده است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه واقع‌بینانه تدوین شده و در آن مسئولیت و تکلیف یکایک دستگاه‌های اجرایی به‌طور شفاف مشخص گردیده که امکان فرافکنی برای هیچ دستگاهی وجود نداشته باشد.
صبح امروز (چهارشنبه ۱۷ خرداد) معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: برنامه هفتم توسعه، یکشنبه با حضور رئیس‌جمهور تقدیم مجلس خواهد شد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهورصبح امروز (چهارشنبه ۱۷ خرداد) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: برنامه هفتم توسعه، یکشنبه با حضور رئیس‌جمهور تقدیم مجلس خواهد شد.
عدم حضور معاون اقتصادی در سخنرانی‌ها و جلسات مهم و به حاشیه راندن وی با حضور مدیر پر نفوذی مانند مخبر، از چشم صاحبنظران پنهان نمانده است. عدم حضور او در برنامه‌هایی مانند رونمایی از برنامه هفتم توسعه، برنامه اعلام مواضع دولت در سال مهار تورم و رشد تولید و ده‌ها رویداد اقتصادی دیگر مشهود است.
با انتشار لایحه برنامه هفتم توسعه تکلیف امنیت فضای مجازی بر عهده مرکز ملی فضای مجازی گذاشته شده است.
برنامه هفتم توسعه درحالی در هفته جاری با حضور معاون اول رئیس‌جمهور رونمایی شد که صندوق توسعه ملی شش پیشنهاد در زمینه‌ رابطه دولت و این صندوق درمورد درآمدهای نفتی طی برنامه ارائه کرده است.
متن کامل لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران که در روز گذشته ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ رونمایی شد، منتشر گردید.
سند برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه کشور با حضور معاون اول رییس جمهور و نخبگان کشور رونمایی شد.
معاون اول رییس جمهور گفت: باید بسترهای لازم برای سرمایه گذاری مردم در کشور فراهم شود.
همایش معرفی سند پنج‌ساله هفتم توسعه کشور با حضور نخبگان و استادان برجسته سراسر کشور و مسئولان نظام برگزار می‌شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه حمایت جدی از صندوق‌های حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی خواهیم کرد.
سخنگوی دولت بیان کرد: برنامه هفتم توسعه در حال تدوین است و به محض نهایی شدن در سازمان برنامه و بودجه در دستور کار هیئت دولت قرار می‌گیرد و جلسات آن نیز فوق العاده برگزار خواهد شد.
رئیس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش تعاون از نظر وضع قوانین بسیار غنی است، گفت: برنامه هفتم توسعه کشور با نگاه ویژه به بخش تعاون تدوین می‌شود.
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به تحلیل راهبردی وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور در آستانه برنامه هفتم توسعه کشور به همراه ارائه راهبردها و رویکردهای اصلاحی پرداخت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ