سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از تاثیر ۴۰ درصدی نمرات در کنکور ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: به واسطه تأثیر معدل در کنکور، رقابت رتبه‌ای و نه نمره‌ای از این پس ملاک خواهد بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دانشمندان دریافته‌اند افرادی که دارو‌های تجویزی برای رفلاکس اسید معده را طی چندین سال مصرف می‌کنند، ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل قرار گیرند.
آزادسازی منابع ارزی همراه با افزایش تبادلات ارزی ایران با کشورهای مختلف شرق و غرب دنیا می‌تواند ثبات را به اقتصاد ایران بازگرداند.
عضو اتاق ایران با اشاره به جذب ۶ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده گفت: این کار خوبی است اما ما می توانستیم در شرایط اقتصادی بهتری باشیم.
هرچه بیشتر درباره اهمیت سلامت روده مطالعه و تحقیق می‌کنیم از تاثیر آن بر سایر اندام‌ها و بافت‌های بدن بیشتر آگاه می‌شویم.
محققان دانشگاه ورونا ایتالیا دریافتند که ترکیبات موجود در قهوه اسپرسو می‌تواند به مهار پروتئین کلیدی مؤثر در ابتلاء به آلزایمر کمک کند.
در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۰ درصد با تأثیر قطعی تعیین شده است.
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش گفت: در امتحانات نهایی پایه دوازدهم امسال شاید ۲ نمره معدل دانش آموزان پایین آمده است چراکه امتحانات را به صورت کنکور برگزار کردیم و علت این امر آن است که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرد تاثیر نمره این امتحانات در کنکور ۴۰ درصد و به صورت قطعی باشد.
سمنان- ۴۰ درصد معدل هشت درس سال دوازدهم در کنکور ۱۴۰۲ تاثیرگذار خواهد بود قانونی که حالا بحث‌های زیادی در محافل دانش آموزی استان سمنان به راه انداخته است.
سمنان- ۴۰ درصد معدل هشت درس سال دوازدهم در کنکور ۱۴۰۲ تاثیرگذار خواهد بود قانونی که حالا بحث‌های زیادی در محافل دانش آموزی استان سمنان به راه انداخته است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش از اعمال تدابیر امنیتی در برگزاری امتحانات نهایی خبر داد و گفت: این امتحانات در سال جاری ۴۰ درصد تأثیر قطعی در کنکور دارد.
اصفهان- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها تاثیر نمرات نهایی در کنکور امسال ۴۰ درصد قطعی است و نتیجه آزمون کنکور با نمره ۶۰ درصدی تعیین خواهد شد.
محققان در این مطالعه مغز ۱۰ زن ۳۳ تا ۴۰ ساله را قبل از تزریق بوتاکس و سپس دو تا سه هفته بعد از آن، مورد بررسی قرار دادند. بوتاکس می‌تواند روی نحوه واکنش مغز افراد به چهره‌ها تاثیر بگذارد و تشخیص آن‌چه را که فرد سعی می‌کند با چهره‌اش نشان دهد دشوار کند
زوال عقل دارای علل مختلفی است اما مطالعات انجام شده نشان می دهد: حدود ۴۰ درصد افراد مبتلا به این عارضه تحت تأثیر عوامل خطرزایی هستند که فرد می تواند از طریق انتخاب سبک زندگی بر آن ها تأثیر بگذارد.
امروز بین ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم کشور ما کم‌تر از ۱۰ میلیون تومان درآمد دارند که همین مسئله باعث می‌شود فقر تغذیه و فقر غذایی بر معیشت خانوار‌های ایران حاکم شود که به حتم تاثیر این فقر بر زنان و کودکان بیشتر است.
معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به میزان تأثیر قطعی سوابق تحصیلی ۴۰ درصد خواهد بود که بر اساس ۱۱ درس دیپلم در پایه دوازدهم در نظام ۶-۳-۳- خواهد بود و سهمیه‌ها در این آزمون تغییر نخواهد کرد.
کنکور ۱۴۰۲ با چهار تغییر مهم (دو بار برگزاری در سال، حذف زیرگروه‌ها، تاثیر قطعی ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی و حذف دروس عمومی از کنکور) برگزار می‌شود.
کنکور ۱۴۰۲ با چهار تغییر مهم دو بار برگزاری در سال، حذف زیرگروه ها، تاثیر قطعی ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی و حذف دروس عمومی از کنکور برگزار می‌شود.
زمان ثبت‌نام نوبت اول کنکور سراسری از فردا یکشنبه ۸ آبان آغاز می‌شود و روز شنبه ۱۴ این ماه به پایان می‌رسد و ثبت نام نوبت دوم کنکور نیز از ۱۵ تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ انجام می‌شود. با توجه به اینکه کنکور ۱۴۰۲ در دو مرحله برگزار می‌شود، آزمون نوبت نخست در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی ماه سال جاری برگزار می‌شود. نوبت دوم این آزمون نیز در روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.
نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی شکایت پلیس از نمایندگان را به ضرر پلیس دانست و گفت: پلیس باید آن‌قدر قوی و صبور باشد که نه فقط صحبت ۴ نماینده که اظهارات ۴۰ نماینده هم نتواند تاثیری در عملکردش داشته باشد.
سرلشکر حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شمار اندکی از جوانان تحت تاثیر قرار گرفته‌اند که به آنها می‌گوییم دشمن را بشناسید و مهره سیاسی شطرنج علیه کشور نشوید. با اندیشه‌های دشمن جابه‌جا و پیاده نظام ژنرال‌های آن‌ها نشوید که فرمان می‌دهند نیروهای کشور را حمله و ترور کنید. این‌ها از کشته شدن شما لذت برده و خیرخواه شما نیستند، اینان شیطان هستند.
سرلشکر حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عده قلیلی از جوانان تحت تاثیر قرار گرفته‌اند که به آنها می‌گوییم دشمن را بشناسید و مهره سیاسی شطرنج علیه کشور نشوید. با اندیشه‌های دشمن جابه‌جا و پیاده نظام ژنرال‌های آن‌ها نشوید که فرمان می‌دهند نیروهای کشور را حمله و ترور کنید. این‌ها از کشته شدن شما لذت برده و خیرخواه شما نیستند، اینان شیطان هستند.
بر اساس طرحی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در تیرماه امسال تصویب کرد، سوابق تحصیلی با شرایط جدیدی در کنکور تأثیر خواهد داشت. بر این مبنا؛ سهم نمره سابقه تحصیلی برای سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در رشته‌های پرمتقاضی در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ فقط پایه دوازدهم به میزان ۴۰ درصد با تأثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۵ فقط پایه‌های یازدهم و دوازدهم به میزان ۶۰ درصد با تأثیر قطعی و برای سال تحصیلی ۱۴۰۵ - ۱۴۰۶ و بعد از آن پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به میزان ۶۰ درصد با تأثیر قطعی خواهد بود.
سرحدی گفت:در صورتیکه برجام به نتیجه برسد، می‌توان پیش بینی کرد، بازار مسکن با یک افت و ریزش قیمتی سریع مواجه شود، بر این اساس با توجه به اینکه طلا و دلار اولین بازار‌هایی هستند که از احیای برجام تاثیر می‌پذیرند، می‌توان انتظار داشت که به نسبتی که دلار با افت روبرو شود، مسکن نیز در مسیر کاهش قیمت روبرو شود، از سویی به اعتقاد بنده به صورت متوسط در صورت احیای برجام با یک کاهش ۴۰ درصدی در بازار مسکن روبرو خواهیم بود.
رئیس مرکز ارزشیابی و سنجش کیفیت آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه ۸۶۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور اظهار کرد: از این به بعد دو نوبت در سال کنکور برگزار می‌شود. سابقه تحصیلی۴۰ درصد قطعی است و برای سال بعد نیز امکانات هماهنگی برای تسری به پایه‌های دهم و یازدهم داریم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ