طلاق زن تهرانی از شوهرش وقتی به مرحله فرار از پرداخت مهریه رسید، صحنه‌ای خونین را کلید زد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ستاره اسبق پرسپوليس و استقلال در اتفاقی عجیب اکنون بیش از صد روز‌ در زندان حضور دارد.
کرج- سرپرست پلیس آگاهی البرز گفت: فردی که از همسرش جدا شده بود به دلیل عدم توان پرداخت مهریه نقشه شوم قتل پدر زن سابقش را کشید.
یک مهریه حال‌خوب‌کن که واقعاً باعث افتخار است.
در صورتی که عقد نکاح به درستی منعقد نشده باشد و یا شرایط لازم برای انعقاد را نداشته باشد و زن هم از این قضیه اطلاع نداشته باشد و با مرد، نزدیکی کند، مهرالمثل به او تعلق خواهد گرفت. طبق ماده ۱۰۹۹: «در صورت جهل زن به فساد نکاح و وقوع نزدیکی زن مستحق مهرالمثل است.»
دماوند- رئیس کل دادگستری استان تهران تعداد محکومان مالی در این استان را هزار و ۱۷۷ نفر دانست و گفت: ۱۲۲ مورد از این آمار مربوط به مهریه است، باید زمینه آزادی زندانیان این حوزه فراهم شود.
در سال‌های اخیر هر از گاه اخباری از مراسم مجلل و پرخرج ازدواج شخصیت‌های معروف در فضای مجازی دست‌به‌دست شده، از جشن ازدواج شاهزاده انگلیسی با مدل آمریکایی گرفته تا عروسی لاکچری برخی سلبریتی‌های وطنی.
دو هزار و ۲۲۰ نفر از این زندانیان از محکومین مهریه هستند، افرادی که به علت نداشتن توان مالی قادر به پرداخت دینی که بر عهده دارند، نیستند. با نواسانات اقتصادی و افزایش قیمت سکه تعداد این زندانیان افزایش چشم گیری پیدا می‌کند.
سیداسدالله جولایی، رئیس هیأت‌امنای ستاد دیه کشور تعداد این زندانیان مهریه را ۲۳۰۰ نفر اعلام می‌کند و می‌گوید: «با وجود تلاش‌های صورت گرفته در کمیسیون‌های مجلس دایر بر «رفع جنبه کیفری از صداق معقول» و هشدار و مواضع بعضا تند مراجع تقلید عظام دایر بر «عدم‌حبس بدهکاران گرفتار در دیون غیرمعوض»، اما هم‌اکنون ۲۰درصد زندانیان جرایم غیرعمد، بدهکاران مهریه هستند و باید اقداماتی برای کاهش این تعداد صورت بگیرد.»
رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته در کمیسیون‌های مجلس دایر بر رفع جنبه کیفری از صداق معقول ،هم‌اکنون نزدیک به ۲۳۰۰ زندانی بدهکار مهریه داریم.
این نخستین بار نیست که افزایش قیمت سکه مساله ساز می‌شود و اساسا حبس زوج به دلیل عدم پرداخت مهریه یکی از معضلات اساسی دستگاه قضایی و خانواده هاست تا جایی که تا کنون بار‌ها برای رفع آن تدابیری اندیشیده شده و کاهش توقیف اشخاص در قبال دین مدنی مهریه به یکی از سرلوحه‌های دستگاه قضا و ساختار تقنینی کشور تبدیل شده و تداوم دارد.
نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در تذکری خواستار آن شد که طرح اصلاح قانون مهریه در دستور کار صحن مجلس قرار گیرد.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ بدهکار مهریه، چک ۴۰۰ میلیونی را قورت داد!/ دستگیری قاتل طلافروش همدانی در بندرعباس/ عاملان زورگیری از نوجوانان و سالخوردگان به زانو در آمدند/ کشف ظروف سفالی و پرده‌های شیشه‌ای/ دستبرد هکر‌ها به یک صرافی در مشهد/ سینی مسی ۵ میلیونی بهای قتل خواهرزن/ راز گوشی قاپی‌های موتورسوار سیاه پوش!/ دسیسه‌های هولناک زن جوان برای قتل شوهر
بدهکار مهریه، چک ۴۰۰ میلیونی را قورت داد!
زن میانسال گفت: شوهرم در یک لحظه چک مهریه را از دست خواهرم قاپید و در میان بهت و حیرت ما و کارمندان بانک آن را قورت داد و سپس گفت: «حالا برو هر کاری از دستت برمی‌آید، انجام بده!»
پرداخت مهریه همسر دوم مرا ورشکست کرد
ایجاد رابطه مالی و زناشویی بین دو نفر، ثبت سند نکاحیه و مکتوب کردن تعهدات طرفین را توسط روحانیون مذهبی و افراد معتمد یا به اصطلاح ریش سفیدان ضروری کرده بود و بعد از نوشتن شرایط طرفین، اداره ثبت فقط از آن مطلع می‌شد.
بخشیدن مهریه برای نجات برادر از قصاص
اختلاف زن جوان و همسرش، می‌توانست انگیزه‌ای برای جنایت باشد. به دستور بازپرس جنایی زن جوان بازداشت شد، گرچه وی ابتدا منکر اطلاع از این جنایت بود، اما چند روز بعد لب به اعتراف گشود و گفت: با همسرم اختلاف داشتم او مرا کتک می‌زد. یک روز برای برادرم محسن درد دل کردم و او زمانی که از ماجرا باخبر شد نقشه قتل همسرم را کشید.
ابوالفضل ابوترابی، نماینده مجلس در روز‌های گذشته درباره جزئیات این طرح صحبتی کرده بود که در بخشی از آن اشاره کرده بود: در قانون جدید تا ۱۴ سکه معاف از حق ثبت شده است و تا صد سکه از یک و یک‌دهم درصد و از صد تا ۲۰۰ سکه را دو درصد و از ۲۰۰ به بالا را ۱۵ درصد مالیات در قانون دیده شده است. یعنی افرادی که می‌خواهند سند ازدواج خود را دریافت کنند، باید مبلغی را به حساب دولت واریز کنند تا بتوانند سند ازدواج خود را دریافت کنند.
مهریه عندالمطالبه است؛ یعنی به محض انعقاد عقد نکاح زوجه مالک مهریه می‌شود. در صورت بطلان نکاح یا فسخ آن از طرف مرد یا زن مهریه به زن تعلق نمی‌گیرد.
سارا باقری، وکیل پایه یک دادگستری می‌گوید: «مالیات بر مهریه، فشار مضاعفی برای زوجین دارد. قرار است در زمان اجرای صیغه نکاح و اخذ سند ازدواج از زوجین حق ثبت گرفته شود. این امر مانعی برای ازدواج آسان است که همیشه درباره آن صحبت می‌شود.»
شاخص کل بورس دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در نهایت با افزایش ۱۰۳۲ بر روی کانال یک میلیون و ۵۲۳ هزار و ۴۷۱ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ را بخوانید.
مهدی مدیرفلاح، رئیس پشتیبانی مهندسی گروه چراغ از ساخت ماژول های ال ای دی چراغ دو خودروی پرتیراژ داخلی در شرکت کروز خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ