برخی مسئولان در کشور بدون توجه به نقش سرمایه اجتماعی، برای بهبود وضع معیشت مردم، سیاست‌های مبتنی بر کاربرد زور را در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی، تجویز می‌کنند که پی‌آمد آن، زوال سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی و ایجاد دو قطبی میان مردم با مردم یا مردم با دولت در کشور است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شوک عدم قهرمانی بوندسلیگا برای دورتموند بزرگ بود. آیا دورتموند می‌تواند به بایرن برسد؟ وضعیت بد است و سال سرنوشت سازی برای این تیم در پیش است.
اعلام حمایت حزب الله لبنان از سلیمان فرنجیه، راه را برای پایان دادن به یک بحران سیاسی هموار کرده است.
اعلام حمایت حزب الله لبنان از سلیمان فرنجیه، راه را برای پایان دادن به یک بحران سیاسی هموار کرده است.
طی یک دهه آینده یعنی زمانی که دهه شصتی‌ها به سن بازنشستگی برسند، بحران یا حتی فاجعه‌ای بزرگ را به همراه خواهد داشت که شاید ابعاد آن در حد یک بحران ملی باشد. اگر از هم اکنون میزان پرداختی شاغلان به ازاری هر یک نفر بازنشسته ۳ نفر است، در یک دهه آینده شاهد مورد عجیب معکوس شدن تعداد بیشتر بازنشستگان به شاغلان خواهیم بود. یعنی تعداد کمتر شاغلان در کشور نسبت به مستمری بگیران بازنشسته
مولفه‌هایی چون اعتبار بین‌المللی، مسالمت‌جویی، بی‌طرفی، توان اقتصادی‌نظامی،از چین بازیگری میانجی‌گر ساخته‌ اما برخلاف نقش پکن در حل اختلافات ایران وعربستان، میانجیگری برای اوکراین دشوار است.
دیدار روز گذشته رییس جمهور با کارگران کارخانه هفت تپه که به دلیل سیاست‌های غلط دولت‌های گذشته با بحران مواجه شده بود، امید تازه‌ای را در دل کارگرانی ایجاد کرده است که در آستانه ۱۱ اردیبهشت ماه، روز کارگر به دلیل سیاست‌های غلط معاونت صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت به تعطیلی کشیده شده است. حالا کارگران امیدوارند که رییس جمهور صدای آن‌ها را هم بشنود و دلیل تعطیلی چندین کارخانه منسوجات نبافته در کشور طی روز‌های گذشته را از وزارت صنعت، معدن و تجارت جویا شود.
منابع دیپلماتیک آفریقایی با بیان اینکه دو طرف سودانی در این مرحله راه حل نظامی را در اولویت قرار می دهند، افزودند که البرهان و حمیدتی یکدیگر را به اخلال در امنیت سودان متهم می کنند.
سفیر رژیم صیونیستی در بحرین در واکنش به توافق ایران و عربستان گفت برای اعلام مرگ روابط تل آویو و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، هنوز زود است و باید منتظر نتایج این توافق ماند.
تداوم بحران عجیب در مدارس قم؛ آیا زمان مداخله اساسی و فوری نشده است؟!
راشاتودی در مطلبی نوشت دولت سوریه می تواند با از سرگیری روابط با ترکیه، مسیر بازسازی خود پس از جنگ را هموارتر کند.
راشاتودی در مطلبی نوشت دولت سوریه می تواند با از سرگیری روابط با ترکیه، مسیر بازسازی خود پس از جنگ را هموارتر کند.
راشاتودی در مطلبی نوشت دولت سوریه می تواند با از سرگیری روابط با ترکیه، مسیر بازسازی خود پس از جنگ را هموارتر کند.
در برهه‌ای که افق روشنی برای برون رفت از بحران اوکراین و بحران انرژی به چشم نمی‌خورد، انتظار روزهای سخت‌تر برای شهروندان قاره‌ای که لقب «مرفه» و «سبز» را یدک می‌کشیدند، محتمل است.
آیا پرسپولیس با بحران ناخواسته‌ای که در آستانه دربی با آن دست و پنجه نرم کرده است بالاخره می‌تواند استقلال را شکست داده یا این بار ماجرا برای این تیم مشکل ساز خواهد شد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا می‌گوید که با تغییرنوسانات جوی از «لانینا» (فاز سرد جریانات آب و هوایی در اقیانوس آرام) به «ال‌نینو» (فاز گرم جریانات آب و هوایی در اقیانوس آرام) کشور از نظر وضعیت جوی وارد وضعیت خنثی می‌شود و انتظار داریم که بارندگی‌ها به‌طور تقریبی بیشتر شود.
بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد که این کشور وارد طولانی ترین رکود در تاریخ خود می شود که ممکن است تا اواسط سال ۲۰۲۴ ادامه یابد.
به موازات فرسایش جنگ اوکراین، بحران مزبور رو به تعمیق است و ۲ طرف به رغم رعایت قواعد نانوشته، اینک از برخی خطوط قرمز  عبور کرده و گام در مسیر تقابل هسته‌ای گذاشته‌اند.
آیا قابل قبول است که هنوز چندماه از اجرای طرحی نگذشته و در حالی که سهم پرداختی مردم در خرید دارو افزایش یافته، با چنین کمبودی از دارو و سرم مواجه شویم و از زبان رئیس کمیسیون بهداشت بشنویم که هم کمبود مواد اولیه داریم، هم مشکلات بانکی و بیمه ای، هم با انباشت مطالبات تسویه نشده مواجهیم و هم تعرفه بازرگانی و حمل و نقل سربار این طرح شده و گریبان مردم را گرفته؟!
آیا طرح دارویار می‌تواند مانع شکل‌گیری بحران دارو شود؟
«همزمان با شکل گیری یک کارزار در میان کشور‌های اروپایی جهت تقابل با کشورمان، در پی وقوع اعتراضات و اغتشاشاتِ پس از فوت مهسا امینی در ایران، و تدوین یک بسته تحریمی علیه ۱۵ فرد و نهاد ایرانی از سوی اروپا، گمانه‌زنی‌های مختلفی از سوی ناظران و تحلیلگران، در مورد احتمال وقوع یک بحران عمیق در روابط ایران و اروپا مطرح می‌شود. در این راستا، فرار در گفتگو با دو تن از کارشناسان حوزه سیاست خارجی، به ارزیابی شانس وقوع و عملیاتی‌شدنِ این احتمال پرداخته است.»
درگیری‌های مرزی اخیر در مرز تاجیکستان و قرقیزستان منجر به کشته شدن ۱۰۰ نفر شده است. تنش در مرز این دو کشور همسایه در آسیای مرکزی نشان دهنده آن است که اصطکاک در روابط فیمابین می‌تواند کل منطقه را بی ثبات سازد.
به دلیل بحران گاز ناشی از توقف کامل و دائمی انتقال گاز روسیه به اروپا، تنش بین دولت‌های اروپایی رو به افزایش است.
جنگ احتمالی برای طرابلس به طور قابل توجهی متفاوت از جنگی خواهد بود که در فاصله سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی رخ داد. این جنگ درون طرابلس و بیش‌تر بین گروه‌هایی خواهد بود که پیش‌تر با حمله نیرو‌های تحت فرمان «خلیفه حفتر» به آن شهر در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی مقابله کردند و برخلاف نزاع پیشین درگیری پیش رو توسط لیبیایی‌ها صورت می‌گیرد و فاقد نیروی بزرگی از جنگجویان خارجی خواهد بود.
در حالی همواره  محافل رسانه‌ای، آکادمیک و مقامات سیاسی این پرسش که «آیا جنگ جهانی دیگری در راه است؟» را مطرح می‌کنند که این سناریو به دلایل گوناگون از مدت‌ها پیش رنگ باخته‌است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ