وزرای امور خارجه چین و فیلیپین درباره حل اختلافات در دریای چین جنوبی از طریق گفت‌وگو رایزنی کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرمانده ارتش مانیل از دریافت پیشنهادی از سوی چین در ارتباط با برگزاری رزمایش نظامی مشترک با پکن خبر داد.
رئیس‌جمهور پیشین آمریکا مدعی است که احداث پایگاه‌های نظامی چین در کوبا و حضور نیروهای این کشور در ۹۰ مایلی سواحل آمریکا، بزرگترین تهدید علیه واشنگتن است.
رئیس‌جمهور پیشین آمریکا مدعی است که احداث پایگاه‌های نظامی چین در کوبا و حضور نیروهای این کشور در ۹۰ مایلی سواحل آمریکا، بزرگترین تهدید علیه واشنگتن است.
وزارت امور خارجه چین روز سه‌شنبه پس از نشستی بین ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا و کین گانگ، وزیر امور خارجه چین در پکن اعلام کرد که ایلان ماسک مایل است تجارت در این کشور را گسترش دهد.
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که آمریکا نباید خطرات ناشی از بحران بدهی خود را به دیگر کشورها منتقل کند.
درخت دارچین که بیشتر در هندوستان و چین می‌روید، جزو رده دولپه‌ای‌های جداگلبرگ می‌باشد و همیشه‌سبز است. گل‌های سفید مایل به زرد دارد، پوست آن را هم که قهوه‌ای‌رنگ است دارچین می‌گویند. از تمام قسمت‌های درخت دارچین بویی مطبوع استشمام می‌شود. دارچین بومی سری‌لانکا و جنوب هند است و پوست آن به عنوان ادویه استفاده می شود. در قرون وسطی از دارچین برای درمان سرفه، ورم مفاصل و گلودرد استفاده می‌شد. تحقیقات جدید نیز بر خواص و فایده‌ها پزشکی دارچین تأکید دارند. (ویکیپدیا)
دولت چین اعلام کرد که هافبک تیم‌ملی کره‌جنوبی به دلیل اتهامات مالی بازداشت شده است.
در حاشیه تلاش‌های فرانسه برای ایجاد یک رابطه اقتصادی سالم با چین به عنوان غولی اقتصادی پاریس نشان می‌دهد که مایل است با پکن در مذاکرات در مورد برنامه هسته‌ای ایران همکاری کند.
دولت چین برخلاف رویکرد خصمانه کاخ سفید، با شرکت‌های تراشه سازی که کمک مالی از داخل خاک ایالات متحده دریافت کنند، برخورد نکرده و آنها را تعطیل نمی‌کند.
چین همواره مایل است ترویج کننده امنیت و ثبات، همکاری کننده توسعه و رفاه، و تقویت کننده اتحاد و خودسازی خاور میانه باشد. در آینده، چین به طور مستمر برای برآوردن صلح و آرامش خاور میانه خرد چینی را به اشتراک گذاشته، پیشنهادات چینی را ارائه کرده و نقش خود به عنوان کشور بزرگ مسئول را ایفا می‌کند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا بر این باور است که جنگ اوکراین، تنها به تضعیف واشنگتن برابر پکن منجر می‌شود.
سفر رئیس جمهور به چین با هدف افزایش مبادلات مالی و تجاری آن هم بعد از ۲۰ سال می تواند دستاوردهای خوبی برای کشور داشته باشد.
راب مالی: «ایالات متحده گام‌های مورد نیاز را برای توقف صادرات نفت ایران برمی‌دارد و کشور‌ها را از خرید آن بازمی‌دارد. ما هیچ یک از تحریم‌های خود علیه ایران و به ویژه در زمینه فروش نفت ایران را کاهش نداده‌ایم».
بررسی آمار منابع صنعتی و تحلیل رویترز نشان داد روسیه صادرات ریلی ال‌پی‌جی یا گاز نفتی مایع شده به چین را در سال ۲۰۲۲ در راستای تلاش برای متنوع کردن فروش صادرات انرژی خود بیش از دو برابر افزایش داد.
روزنامه واشنگتن‌پست در اوایل ماه دسامبر نوشته بود: توکیو در پی خرید «صد‌ها فروند موشک کروز تاماهاک» از ایالات‌متحده است. یک مقام ارشد دولت ژاپن به این روزنامه گفته بود: «این موشک‌ها که بیش از ۱۰۰۰ مایل (۱۶۰۹ کیلومتر) برد دارند، می‌توانند اهداف مهم نظامی در سرزمین اصلی چین را در تیررس ژاپن قرار دهند.»
قائم مقام بانک مرکزی عنوان کرد: در نشست هیأت مالی و بانکی کشورمان و مقامات تأمین مالی و بانکی چین به منظور فراهم سازی بستر اجرایی قرارداد همکاری‌های راهبری بین دو کشور ایران و چین، بر نهایی سازی سازوکار‌های مالی و بانکی مناسب در اسرع وقت تأکید و توافق‌های لازم در این باره انجام شد.
وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین تأکید کرد: روابط چین و ایران به‌طور سنتی دوستانه است و انتخاب مشترک چین و ایران برای تحکیم و توسعه مشارکت راهبردی جامع چین و ایران است. طرف چینی مایل به تقویت ارتباطات و هماهنگی با طرف ایرانی برای تداوم و ارتقاء پیشرفت جدید در روابط دوجانبه است.
دیدار اخیر شی با مقام‌های سعودی در راستای اتخاذ چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی است؛ پادشاهی سعودی مایل شده درهای عربستان را به روی تمام بازار‌های بین المللی و مشارکت‌های متنوع باز نگه دارد.
وب‌سایت‌های چینی ادعا می‌کنند این کشور بیشترین میزان شراکت مالی در جام جهانی قطر را داشته است.
چین آزمایش موفقیت‌آمیز یک موتور موشک پیشران مایع بومی با نیروی رانش تا ۵۰۰ تن را انجام داده است که بزرگترین موتور موشک در این کشور است.
شکاف‌هایی در ازدواج سیاسی «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین و «ولادیمیر پوتین»رئیس جمهور روسیه ایجاد شده است. چالش کلیدی شی در آینده ممکن است ارتباط کمتری با اطمینان از پیروزی پوتین داشته باشد و بیش‌تر با پی بردن به این که چین مایل است تا چه حدی پیش برود تا مطمئن شود پوتین متحمل شکست نخواهد شد در ارتباط است.
دادگاهی در چین امروز با صدور حکمی «شیائو جیانوهوا» یک شهروند کانادا را به اتهام فساد مالی به ۱۳ سال زندان محکوم کرد.
دادگاهی در چین امروز با صدور حکمی «شیائو جیانوهوا» یک شهروند کانادا را به اتهام فساد مالی به ۱۳ سال زندان محکوم کرد.
مایک پمپئو در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر و همنوا با دیگر مقامات آمریکایی گفت: تایوان یک کشور آزاد و دارای قدرت است. تایوان جزیی از چین نیست!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ