یکی از بیماران از رفتار مشکوک جراحانی می‌گوید که پیش از عمل زمانی که بیماران تحت بیهوشی هستند سعی می‌کنند امضای فرم‌ها را در حالی که مردمک چشم‌های بیماران باز است از آنان بگیرند. منتقدان می‌گویند لیزیک باید ممنوع شود چرا که خطری برای سلامت عمومی اس و یک اپیدمی درد و کوری در سراسر جهان به دلیل این روش ایجاد شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دیده شده است که افراد با کوله پشتی به منزل متقاضی مراجعه می‌کنند و به صورت اقساطی برای آن‌ها تزریق ژل و بوتاکس انجام می‌دهند و کسی هم از آن‌ها سؤال نمی‌کند که از کجا مدرک گرفتید؟ گاهی نیز پای پزشکان قلابی در میان است، مثل پزشکی قلابی در غرب تهران که با فریب ۶۰ بیمار آن‌ها را زیر تیغ جراحی زیبایی برد، اما بیمارانش با بروز عوارض از او شکایت کردند.
لیلا قوجازاده، متخصص چشم و فلوشیپ گلوکوم با تاکید بر اینکه گلوکوم یا آب سیاه بصورت برگشت ناپذیر، عصب چشم را تخریب می‌کند و اگر زود تشخیص داده شود می‌توان از عوارض شدید آن جلوگیری کرد، می‌گوید: گلوکوم با افزابش فشار چشم اتفاق می‌افتد، ولی لزوما در همه موارد افزایش فشار چشم به آب سیاه منجر نمی‌شود. اما افزایش فشار چشم ربطی به فشار خون بالای شخص ندارد و متخصص با تشخیص نوع گلوکوم در کسانیکه ریسک فاکتور‌های ابتلا به این بیماری را دارند ابتدا درمان دارویی، درمان لیزری و در صورت بروز گلوکوم پیشرفته، درمان جراحی را برای جلوگیری از آسیب شدید به عصب چشم برای بیمار ارایه می‌دهد.
دکتر رضا شاه‌نظر گفت: «نورالینک درحقیقت دستگاهی بسیار کوچک است که الکترود‌های بسیار ریز آن با نوعی ویژه از جراحی به‌کمک دستگاه‌های ویژه در بافت مغز قرار داده می‌شوند. ادعایی نیز ازسوی دانشمندان این پروژه مطرح شده که هیچ آسیبی به بافت مغز زده نمی‌شود. موارد مختلفی به‌عنوان اهداف نهایی این پروژه اعلام شده که از آن‌ها می‌توان به درمان نابینایی یا بهبود حرکتی در برخی از بیماران دچار معلولیت و فلج عصبی-عضلانی اشاره کرد.»
مرد میاسنال که از بیماری روده رنج می‌برده به بیمارستان مراجعه کرده و با نظر کادر پزشکی زیرتیغ جراحی رفته، اما هنگام عمل فوت کرده است که خانواده متوفی بخاطر این حادثه از کادر درمان شکایت خود را تحت عنوان قصور پزشکی عنوان کردند.
سامانه جراحی رباتیک از راه دور سینا با حضور معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در یکی از بیمارستان های کشور اندونزی به بهره برداری رسید.
روش جدید برای بیمار کم‌تر دردناک است، زیرا زخم راحت‌تر بسته می‌شود. این تکنیکی است که کیفیت زندگی بیماران در دوره پس از جراحی را بهبود می‌بخشد و درد را کاهش می‌دهد.
در حالی که هدف فوری جراحی چاقی کمک به کاهش وزن قابل توجه بیماران چاق است، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ممکن است عوارض دیابت از جمله آسیب عصبی را نیز کاهش دهد.
مس خواص ضد میکروبی زیادی دارد و می‌تواند باکتری‌های مضر برای سلامت انسان را از بین ببرد. به همین دلیل در بسیاری از نقاط دنیا تجهیزات اتاق بیماران و محل جراحی را از آلیاژ مس می‌سازند؛ بنابراین بد نیست ما هم از ظرف مسی برای خوردن آب استفاده کنیم، چرا که وقتی آب در طول شب، یا به مدت ۸ ساعت، در ظرف مسی نگهداری می‌شود، مقدار بسیار کمی از یون‌های مس در آب حل می‌شود.
به گفته مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بیماران قلبی باید به تداخلات دارو و غذا توجه و به توصیه‌های پزشک معالج خود دقیقاً عمل کنند از سوی دیگر بیماران قلبی که سابقه جراحی یا استنت گذاری دارند، با اجازه پزشک معالج منعی برای روزه داری ندارند.
استاد چشم پزشکی دانشگاه تهران گفت:درمان RP با جراحی کردن نیست؛ بلکه بیماران مبتلا درمان دارویی می‌شوند.
محمد کرمان ساروی با اشاره به اینکه چاقی یک بیماری متابوبیک است، گفت: چاقی عوارضی نظیر فشارخون بالا، چربی خون، آپنه خواب، کمردرد و... را به دنبال دارد؛ پس جراحی چاقی می‌تواند به درمان سایر بیماری‌های فرد کمک کند.
نای‌شکافی یا تراکستومی، در پزشکی به عمل جراحی گفته می‌شود که طی آن نای در قسمت زیر گلو، برش داده می‌شود. تراکستومی به‌طور عمده برای ایجاد راه تنفسی به غیر از مجرای عادی آن (بینی و دهان) ایجاد می‌شود. گاه به منظور جستجو و درآوردن جسمی خارجی٬ نمونه‌برداری بافتی یا برداشتن یک ضایعهٔ موضعی از دیگر دلایل نای‌شکافی می‌تواند باشد.
هنگامی که از روش TAVI در سال ۲۰۰۷ میلادی در بریتانیا استفاده شد این روش منحصرا برای بیماران ضعیف‌تری که به منظور تحمل عمل جراحی قلب باز بسیار مسن بودند ارائه شد. با این وجود، امروزه از این روش به طور فزاینده‌ای برای بیماران با توان بیش‌تر نیز استفاده می‌شود.
فوق تخصص جراحی عروق و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در خصوص بیماری واریس و مشکلاتی که این عارضه به دنبال دارد، توضیحاتی ارائه داد.
یک فوق تخصص جراحی ترمیمی، در خصوص برخورد اولیه با بیماران دچار سوختگی حاد، نکاتی را مطرح کرد.
در برخی از عمل‌های جراحی مانند بلفاروپلاستی که بیماران برای برداشتن پف پشت پلک مراجعه می‌کنند، در صورتی که بیمار قبل از جراحی، بطور کامل معاینه شود و خود عمل هم با تکنیک صحیح صورت پذیرد، توصیه به انجام آن می‌شود، اما در سال‌های اخیر موجی از تقاضا برای این عمل جراحی ایجاد شده است و حتی مشاهده کرده‌ایم که این عمل حتی در برخی مکان‌های نامتعارف غیر از اتاق عمل، مانند آرایشگاه‌ها نیز انجام می‌شود که اصلا توصیه نمی‌شود.
حالا چند سالی است بزرگان پزشکی ایران درباره کم شدن تعداد جراحان و دیگر مشکلات جراحی در ایران هشدار می‌دهند. از طرف دیگر، بیماران زیادی در سال‌های گذشته بار‌ها از مجبور شدن به پرداخت زیرمیزی‌های سنگین به جراحان، ماندن در نوبت‌های طولانی جراحی، منوط شدن جراحی‌های گاه ضروری به پرداخت هزینه و... موضوعاتی است که بیماران و خانواده‌های‌شان از آن‌ها گله‌مندند.
حالا چند سالی است بزرگان پزشکی ایران درباره کم شدن تعداد جراحان و دیگر مشکلات جراحی در ایران هشدار می‌دهند. از طرف دیگر، بیماران زیادی در سال‌های گذشته بار‌ها از مجبور شدن به پرداخت زیرمیزی‌های سنگین به جراحان، ماندن در نوبت‌های طولانی جراحی، منوط شدن جراحی‌های گاه ضروری به پرداخت هزینه و... موضوعاتی است که بیماران و خانواده‌های‌شان از آن‌ها گله‌مندند.
حالا چند سالی است بزرگان پزشکی ایران درباره کم شدن تعداد جراحان و دیگر مشکلات جراحی در ایران هشدار می‌دهند. از طرف دیگر، بیماران زیادی در سال‌های گذشته بار‌ها از مجبور شدن به پرداخت زیرمیزی‌های سنگین به جراحان، ماندن در نوبت‌های طولانی جراحی، منوط شدن جراحی‌های گاه ضروری به پرداخت هزینه و... موضوعاتی است که بیماران و خانواده‌های‌شان از آن‌ها گله‌مندند.
فلورنتینو پرز امروز در بیمارستانی در شهر مادرید مورد عمل جراحی قرار گرفت و یک غده با موفقیت از ریه او خارج شد.
بیمارانی که جراحی چاقی انجام می‌دهند، دو الی سه ساعت پس از بیهوشی باید شروع به راه‌رفتن کنند. قبل از جراحی و حداقل یک هفته تا یک ماه پس از آن جوراب‌های ضد آمبولی به صورت دائم به پا داشته باشند. دارو‌های ضد لخته نیز در هنگام بستری و پس از ترخیص برای آن‌ها تجویز می‌شود؛ بنابراین میزان آمبولی یک در هزار است. ممکن است از هر هزار نفر که این جراحی را انجام می‌دهند، یک نفر دچار آمبولی شود.
طی سال‌های اخیر به دلیل عدم نظارت کافی بر حوزه زیبایی شاهد تخلفات گوناگونی هستیم؛ از دخالت افراد غیرمتخصص در این حوزه تا ورود پزشکان با رشته‌های غیرمرتبط به حوزه زیبایی. اقداماتی که نه تنها رضایت بیماران را در پی نداشته است بلکه آمار پرونده‌های شکایت در پزشکی قانونی را نیز بالا برده است.
نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد که بسیاری از بیماران مبتلا به تنگی کانال نخاعی کمری، پنج تا ۱۵ سال پس از تشخیص تنگی، به کاردیومیوپاتی آمیلوئید ترانس تیرتین مبتلا می‌شوند. این امر ماورر را بر آن داشت تا به این فکر کند که آیا غربالگری این بیماران که تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند می‌تواند افرادی را که در معرض خطر کاردیومیوپاتی ترانس تیرتین هستند یا در مراحل اولیه قرار دارند را شناسایی کند.
شروع فیبرومیالژیا می‌تواند بسیار متفاوت باشد و پس از آسیب‌های فیزیکی مانند تصادف یا جراحی، یک دوره بیماری عفونی جدی یا یک دوره استرس روانی شدید ظاهر شود. شروع ممکن است تدریجی باشد و به ظاهر هیچ رویداد محرکی نداشته باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ