محققان کشور در یک پروژه ای درصدد هستند تا با تست خون، به تشخیص بیماری سرطان بپردازند و درمان شخصی را از این طریق آغاز کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برای نخستین بار در کشور، پژوهشگران موفق به ساخت، طراحی و تست حیوانی استنت سیلیکونی ریه شدند.
معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی از اجرای پویش خدمت رسانی «در مدار حبیب» مقارن با ایام اربعین حسینی خبر داد.
مشعل المپیک پاریس طور خاصی طراحی شده که طراح آن در این باره توضیحاتی داد.
انواع تست هوش بازی های فکری هستند که برای حل آن باید از توانایی‌ها و پتانسیل‌های فکری و استدلالی استفاده کنید. تست‌های هوش برای این منظور طراحی شده‌اند که افراد بتوانند با کمک آنها مهارت‌های شناختی مانند استدلال، منطق و حل مسئله را در خود به چالش بکشانند.
ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو برای طراحی و تولید زیرساخت‌ها و ابزارهای آزمون‌های تشخیص فراخوان داد.
دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: طراحی سکوهای بومی بر مبنای ارزش‌های اسلامی و ایرانی از اولویت‌های ماست.
تیم Northrop Grummman فعلاً درحال تکمیل لنز ۲۴ سانتی‌متری است که ۱۰ برابر از یک لنز شکست متداول سبک‌تر خواهد بود. هدف آن‌ها تولید لنز یک متری و ساخت یک نمونه اولیه تلسکوپ با آن است.
با همکاری شرکت برزیلی CBMM، باتری حاوی نیوبیوم و گرافن در حال توسعه است که ده سال بیشتر از باتری‌های رایج عمر می‌کند و به سرعت نیز شارژ می‌شود.
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت از طراحی و اجرایی کردن نقشه راه دو طرفه میان ستاد و شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت خبر داد.
محققان دانشکده فناوری کشاورزی دانشگاه تهران موفق به طراحی و ساخت رباتی شدند که ضمن مکانیزه نمودن عملیات برداشت خرما، به کیفیت و سرعت برداشت خرما نیز کمک می‌کند.
ستاره ایرانی هال سیتی جزو نفرات اصلی تیمش مقابل هاتای اسپور است.
فرمانده هوانیروز ارتش گفت: ما یک برنامه پنج ساله برای تولید بالگرد داریم که در آینده نزدیک طراحی بالگرد ملی به پایان می‌رسد و قطعات آن در حال طراحی و ساخت است.
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: اقدامات ارزشمندی در زمینه طراحی و ساخت موتورهای توربینی و پیستونی و تولید فیوزهای هوشمند با هدف ارتقای توان نقطه زنی در لایه‌های مورد نظر انجام شده است.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مدل‌های جدید مالی در قرارگاه مسکن با تعیین ۵۰ نقطه برای مشارکت با سرمایه گذاران آماده سازی و شروع می شود.
محققان نشان دادند که با استفاده از نانوذرات لیپیدی می‌توان سامانه‌ای به منظور رهایش دارو به داخل میتوکندری طراحی کرد.
شیوه بسته‌بندی محصولات، یکی از طرق موثر در میزان فروش است. در این بین عکسی از بطری کوکاکولا در سال ۱۹۳۰ منتشر شده که این بسته‌بندی شباهات زیادی با قوطی‌های رنگ و سموم دارد.
در قالب جشنواره مد آفرین با حضور طراحان لباس از دانشگاه‌های کشور ۱۰۰ طرح پوشش مناسب فروشندگان خانم مصوب شد تا به عنوان لباس فرم فروشندگان در واحد‌های صنفی استفاده شود.
وزیر ارتباطات از اتصال عملیاتی پیام رسان های داخلی تا پایان فروردین ماه خبر داد و گفت: الان ۱۰ ماهواره و محموله فضایی آماده تست و پرتاب داریم و چندین ماهواره نیز در دست طراحی و ساخت هستند.
محققان کشور موفق به طراحی و ساخت دستگاه واقعیت مجازی حیوانات شدند که در راستای تست های شناختی مورد استفاده قرار می گیرد.
رئیس جهاددانشگاهی علم و صنعت گفت: قطار ملی که توسط محققان این جهاد طراحی شده در حال اخذ مجوز و انجام تست های مربوط به مسافرگیری است.
یک بانوی هنرمند ژاپنی برای تزیین هر غذا به اندازه طراحی یک اثر هنری وقت می‌گذارد و نتیجه کارهایش توجه مردم جهان را به خود جلب کرده است.
جمعی از محققین دانشگاه صنعتی شریف موفق به طراحی کنترل کننده و ساخت میز تست سامانه مدیریت حرارت ویژه یک خودروی الکترونیکی شدند.
محققان کشور موفق شدند سنسور تست pH مجهز به فناوری میکروالکترومکانیک جهت آنالیز آب آشامیدنی را طراحی کنند.
ربات جدیدی که توسط شرکت علوم و صنایع هوافضای چین (CASIC) طراحی شده است، می‌تواند تست کووید-۱۹ را در مدت ۳۵ ثانیه انجام دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ