وزیر داخلی ترکیه، امریکا را به تلاش برای ایجاد یک دولت تروریستی در کنار ترکیه متهم کرد و به شدت سیاست‌های منطقه‌ای واشنگتن را زیر سوال برد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که دیپلمات‌های واشنگتن در حال بررسی پیشنهادی برای «بازنگری» شورای امنیت سازمان ملل هستند که ممکن است در نشست سپتامبر مجمع عمومی ارائه شود.
بایدن اعلام کرده که ایالات متحده همچنان در حال بررسی تامین سیستم‌های موشکی ارتش به اوکراین است.
وزیر کشور ترکیه در سخنانی آمریکا را متهم به تلاش برای کودتا در جریان انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو در ترکیه کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی عراق گفت: «عراق به دنبال ایجاد یک بازار نفتی در آفریقاست. ما تنها ۲۶ سفیر در جهان داریم و دست‌کم نیازمند ۸۰ سفیر دیگر هستیم. دولت نخست‌وزیر محمد شیاع السودانی بیشتر متمرکز بر مسائل داخلی است، نه خارج کشور که به نظر من هم این درست است. ما با آمریکا روابطی قوی داریم و برای توسعه این رابطه تلاش می‌کنیم، اما سفر نخست‌وزیر به آمریکا یک شرط نیست. او فعلا [برای سفر]زمان دارد.»
تبریز- امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مهمترین هدف‌گذاری آمریکا در جنگ ترکیبی علیه کشورمان، اثرگذاری بر انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی است.
دولت بایدن روز سه شنبه از بررسی نظرات عموم مردم برای وضع قوانینی در مورد سیستم‌های هوش مصنوعی خبر داد.
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا تأکید کرد که دولت این کشور به دنبال جنگ و درگیری نظامی با ایران نیست.
وزیر امور خارجه گفت: قطعنامه کنگره آمریکا در حمایت از گروهک تروریستی منافقین، بار دیگر اثبات کرد که آنها به دنبال استفاده ابزاری از تروریسم و سناریوی داعش برای ویرانی ایران هستند.
رئیس‌جمهور ونزوئلا از پیشنهاد ایجاد یک اتحاد سیاسی با حضور چین و روسیه خبر داده است. یک بلوک بین‌المللی با حضور کشور‌های آمریکای لاتین و حوزه کارائیب که با روسیه و چین رابطه تنگاتنگ دارند و می‌تواند دلالت‌های قابل‌توجهی در حیاط خلوت آمریکا به دنبال داشته باشد. این پیشنهاد در شرایطی مطرح شده که هیچ اسمی از ایران که دارای روابط سیاسی و اقتصادی قابل‌توجه با کاراکاس است، برده نشده است. کارشناسان بهره‌مندی از قدرت اقتصادی و سیاسی چین و روسیه و تمایل برای حضور در حوزه‌های نفوذ ایالات متحده در سطح جهانی را اصلی‌ترین دلیل شکل‌گیری این ایده از سوی نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌دانند.
کرمانشاه- مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه تحلیل های آمریکا در مواجهه با ملت ایران با شکست همراه شده است، گفت: آمریکا با اعمال فشارهای مختلف به دنبال بازگشت به میز مذاکره است.
یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکا به دنبال لغو واقعی تحریم‌های ایران نیست ومنتظر است در جنگ ترکیبی بتواند با افزایش فشار، ایران را از مواضع خود عقب براند.
این کارشناس مسایل بین‌الملل با بیان این‌که ایران می‌تواند مشکلاتی برای حاکمیت علی‌اف ایجاد کند، اما این سیاست را دنبال نمی‌کند، اظهار کرد: علی‌اف دچار غرور کاذب شده است و به نظر می‌رسد مواضع و تهدیدات او بیش از آنکه متکی بر قدرت خودش باشد، برگرفته از فشار‌های ترکیه و آمریکا علیه ایران با هدف ایجاد شکاف بین ایران و آذربایجان است.
منابع آگاه دولتی اعلام کردند آمریکا می‌خواهد کسانی را که در آمازون جنگل‌زدایی می‌کنند تحریم کند.
یک عضو دفتر سیاس جنبش انصارالله یمن گفت که آمریکا به صورت مستقیم در یمن و مشخصاً در حضرموت حضور نظامی دارد.
سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز در سخنانی اعلام کرد: به دنبال ایجاد روابط خوب با آمریکا هستیم.
تبریز- مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا می‌خواهد که مغز جهان باشد و در این عرصه باید قلب جهان را تصرف کند که قلب جهان خاورمیانه و قلب آن ایران است.
عدنان الکنانی کارشناس امنیتی عراقی گفت که آمریکا برای بی ثبات کردن عراق، قصد دارد ۳۰ هزار تروریست را از اردوگاه الهول به عراق منتقل نماید.
هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر لبنانی تاکید کرد که آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس، استراتژی رژیم صهیونیستی را در لبنان اجرا می کنند.
«آمریکا در قالب ابتکار جدید خود موسوم به ایجاد شبکه پهپادیِ منطقه ای، صرفا مهار و کنترل نفوذ و قدرت منطقه ای ایران را در دستورکار ندارد، این کشور در عین حال، به دنبالِ متحد کردن جبهه همراه با خود در خاورمیانه و البته پیشبردِ چراغ خاموشِ "توافق ابراهیم" از طریق کنار هم قرار دادن اسرائیل و عربستان سعودی در یک ابتکار دسته جمعی منطقه ای و زمینه چینی جهت توسعه این توافق نیز است.»
عضو دفتر سیاسی جنبش مردمی اردن گفت که آمریکا و متحدانش در کشورهای حاشیه خلیج فارس سعی دارند،بحران کنونی عراق را تشدید نمایند و به نزاع های فرقه ای در این کشور دامن بزنند.
دفتر نمایندگی تجاری آمریکا از برگزاری مذاکرات تجاری میان این کشور و تایوان خبر داد.
محمد الیاسری، تحلیلگر عراقی با اشاره به نقش مخرب آمریکا و غرب، گفت: آمریکا و غرب به دنبال ایجاد هرج و مرج در عراق هستند.
کیسینجر سیاستمدار، دیپلمات و مشاور ژئوپلیتیک آلمانی-آمریکایی است که به عنوان وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت‌های ریچارد نیکسون و جرالد فورد فعالیت کرده‌ و اکنون ۹۹ سال سن دارد، گفت: آمریکا تنها می تواند از گسترش تنش ها جلوگیری کند و به دنبال ایجاد گزینه باشد.
وزیر خارجه آمریکا برغم اقدامات تنش زای دولت متبوعش مدعی شد که این کشور به دنبال ایجاد بحران با چین نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ