رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید تحریم‌های تازه‌ای را علیه نهادها و شهروندان برخی کشورها وضع کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در واکنش به اقدامات ضد روسی غرب، فهرست تحریم‌های خود علیه انگلیس را گسترش داده است.
دولت کانادا دور تازه‌ای از تحریم‌ها را علیه افراد و نهادهای روسی وضع کرد.
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز ۳ شرکت در روسیه، قزاقستان و اسلواکی را به‌بهانه تعاملات تسلیحاتی پیونگ‌یانگ با مسکو تحریم کرد.
رئیس‌جمهور اوکراین در فرمان جدیدی تحریم‌های جدیدی علیه اتباع روس وضع کرد.
ادعای اصلی غرب برای خارج کردن برجام از دستورکار مذاکراتی خود، این بود که ظهور متغیرهای جدید به‌ویژه ادعای نقش پهپادی ایران در کمک به روسیه در جنگ اوکراین باعث شده تا نسخه احیای برجام و رفع تحریم‌ها و آزادشدن پول‌های بلوکه شده ایران، صرفا منجر به تقویت نقش موشکی و منطقه‌ای ایران در منطقه شود. این مساله به‌خصوص با توجه به سیاست چرخش به شرق ایران در دولت سیزدهم و تشدید همکاری‌ها با چین و روسیه برای غرب با حساسیت بیشتری هم همراه شده است.
ژاپن امروزجمعه از اعمال تحریم های جدید علیه روسیه به سب جنگ اوکراین خبر داد که شامل ۱۷ فرد و ۷۸ نهاد می شود.
رئیس‌جمهور اوکراین از وضع دور تازه‌ای از تحریم‌ها علیه نهادها و افراد روس خبر داد.
کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز چهارشنبه نخستین دور گفتگو‌ها بر سر تحریم‌های تازه پیشنهادی در خصوص تهاجم نظامی روسیه به اوکراین را که احتمالا برخی شرکت‌های چینی و ایرانی را هدف قرار خواهد داد، آغاز کردند.
زلنسکی در توصیف سفر دبیر کل ناتو به کی‌یف اظهار کرد: این سفر ینس استولتنبرگ اولین سفر از زمان شروع جنگ است. ما آن را به عنوان نشانه‌ای تفسیر می‌کنیم که ناتو آماده شروع یک فصل جدید در روابط با اوکراین است؛ یک فصل از تصمیم‌های بلند پروازانه.
جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس روز جمعه از بسته جدید تحریمی علیه روسیه خبر داد که به بهانه ممنوعیت صادرات کالا‌هایی که مسکو در جنگ علیه اوکراین استفاده می‌کند، ۵ نفر از مدیران ارشد شرکت صنایع هوایی قدس نیز به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.
جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس روز جمعه از بسته جدید تحریمی علیه روسیه خبر داد که به بهانه ممنوعیت صادرات کالا‌هایی که مسکو در جنگ علیه اوکراین استفاده می‌کند، ۵ نفر از مدیران ارشد شرکت صنایع هوایی قدس نیز به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.
پرایس اشاره کرد، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به زودی تحریم‌های جدیدی علیه افراد و شخصیت‌های روس به دلیل نقش‌شان در جنگ علیه اوکراین اعلام خواهد کرد.
ویکتوریا نولاند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی پیشتر گفته بود که ایالات متحده و شرکای گروه هفت آن قصد دارند تا سالگرد عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین که ۲۴ فوریه است، محدودیت‌های بیشتری را اعمال کنند.
وزیر امور خارجه نیوزیلند در بیانیه‌ای با تکرار ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین از طریق عرضه پهپاد‌های جنگی به آن، اعلام کرد که این کشور تحریم‌های جدیدی را علیه هشت فرد و نهاد ایرانی اعمال می‌کند.
اتحادیه اروپا روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی را به بهانه مسائل حقوق بشری و ادعای مشارکت ایران با روسیه در جنگ اوکراین وضع کرد.
وزیر خارجه اوکراین می‌گوید که اتحادیه اروپا باید تمام تردیدهای خود درباره تحریم‌های ضدروسی را کنار گذاشته و تحریم‌های جدید علیه این کشور را تصویب و تشدید کند.
وزارت خزانه داری آمریکا به بهانه تحولات اوکراین امروز اعلام کرد که تعدادی از نهادها و شهروندان روسیه را تحریم کرده است.
نشریه پولیتیکو به نقل از دیپلمات های اروپایی از موافقت اتحادیه اروپا با بسته هشتم تحریم ها علیه روسیه در پی جنگ اوکراین خبر داد.
نشریه پولیتیکو به نقل از دیپلمات های اروپایی از موافقت اتحادیه اروپا با بسته هشتم تحریم ها علیه روسیه در پی جنگ اوکراین خبر داد.
رئیس کمیسیون اروپا امروز جزئیاتی از تحریم‌های جدید ۷ میلیارد یوروئی بروکسل علیه روسیه به بهانه برگزاری همه پرسی در برخی از مناطق اوکراین را مطرح کرد.
بورل اظهار کرد که کشور‌های اروپایی باید به حمایت‌ها از اوکراین از جمله ارسال تسلیحات به این کشور ادامه دهند و نباید سیاست تحریم‌ها علیه روسیه را متوقف کنند.
جوزپ بورل، مسئول گفت: ما به حمایت‌های نظامی خود از اوکراین و ارسال تسلیحات ادامه می‌دهیم و آن را افزایش خواهیم داد. همچنین، چگونگی اعمال اقدامات محدودکننده جدید علیه روسیه را بررسی خواهیم کرد.
در حالی که مذاکرات توافق هسته‌ای به پایان مسیر خود نزدیک می‌شود آمریکا همچنان به تحریم شرکت‌های پتروشیمی ایران ادامه می‌دهد. تحریم‌ها هم چنین می‌تواند ابزار موثری در مبارزه با تجارت غیرقانونی مواد مخدر باشند. اما تحریم‌ها تنها زمانی موثر هستند که بین سازمان‌ها هماهنگ شوند. تابستان امسال روسیه منبع شماره یک تحریم‌های جدید بود و هم چنان از آغاز جنگ اوکراین تاکنون هدف شماره یک بوده است.
زلنسکی گفت: دیپلمات‌های اوکراینی و نمایندگان شرکای اوکراین هر کار بتوانند برای تضمین اینکه تحریم‌های جدید علیه روسیه صنعت هسته‌ای این کشور را هدف گیرد، انجام خواهند داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ