وزرای خارجه کشورهای موسوم به گروه هفت با انتشار بیانیه‌ای مشترک بر حمایت مالی و تسلیحاتی اوکراین و حفظ تحریم‌ها علیه روسیه تأکید کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کمیسر صلح و امنیت جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکواس)، اعلام کرد که این گروه آماده برخورد با شورای نظامی نیجر در صورت شکست همه راه‌حل‌ها است.
رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر وضعیت پیچیده در برخی کشورهای آفریقایی را ناشی از دخالت های خارجی دانست.
وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک و ائتلاف اوپک‌پلاس در حاشیه هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک در وین طی نشستی غیررسمی بر حفظ ثبات در بازارهای جهانی نفت خام تأکید کردند.
تحلیلگر مطرح جهان عرب با اشاره به شورش فرمانده گروه واگنر علیه رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که دست‌های آمریکا و کشورهای عضو ناتو در طرح ریزی این شورش نمایان است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی، اکو بر ضرورت توسعه روابط و همکاری‌های مشترک کشورهای عضو در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در سفر به امارات تاکید کرد: امنیت و ثبات پایدار منطقه‌ای در گرو همکاری همه کشورهای منطقه برای توسعه و پیشرفت است.
وزیر امور خارجه هند تأکید کرد که رئیس‌جمهور اوکراین را به نشست سران کشورهای عضو «G-۲۰» که قرار است اوایل سپتامبر در دهلی نو برگزار شود، دعوت نخواهد کرد.
وزیر خارجه روسیه امروز در بروندی تأکید کرد: اتحادیه اروپا مطابق با شیوه‌های استعماری از کمک مسکو به آفریقا جلوگیری کرد.
وزرای اقتصاد و روسای بانک‌های مرکزی کشورهای گروه هفت بر تداوم حمایت از کی‌یف «تا هر زمان که طول بکشد»، تاکید کردند.
وزارت کشور در آستانه روز جهانی قدس با دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس تأکید کرد که با وحدت گسترده‌تر کشورهای اسلامی، می‌توان به آزادی هر چه زودتر سرزمین‌های اشغالی امیدوار بود.
وزیر امور خارجه عراق با بیان اینکه هیچ نیروی رزمی خارجی در این کشور وجود ندارد تأکید کرد که خاک عراق نباید مبدأ حملات به سایر کشورها باشد.
رئیس‌جمهور آرژانتین پس از دیدار با صدراعظم آلمان تأکید کرد این کشور و دیگر کشورهای آمریکای لاتین قصد ندارند هیچ سلاحی به اوکراین ارسال کنند.
رئیس مرکز مطالعات رسانه ای و راهبردی الرفد، با بیان اینکه عراق امروزی نمی تواند تحت پروژه آمریکایی ها قرار گیرد، تأکید کرد که نیروهای مردمی و مقاومتی زیادی مخالف حضور آمریکا در عراق هستند.
نماینده روسیه در سازمان ملل تأکید کرد که کشورهای غربی به عمد برای وخامت اوضاع در سوریه تلاش می‌کنند تا این کشور را بی ثبات کنند.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بر لزوم همکاری وزارت امور خارجه با ستاد کل نیروهای مسلح در انعقاد قراردادهای عدم تعرض بین ایران و کشورهای همسایه تأکید کرد.
مقام دولت روسیه تأکید کرد ایران یکی از کشورهای وظیفه‌شناس پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای است و هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ایران به دنبال تولید تسلیحات هسته‌ای است.
رئیس جمهور کره جنوبی در نشست سران کشورهای عضو اتحادیه «آسه آن»، پاسخ متحد جهانی به آزمایش های جدید موشکی یا هسته ای کره شمالی را خواستار شد.
رئیس شرکت گازپروم روسیه تأکید کرد اقدام کشورهای اروپایی به تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه، نقض قراردهای دوطرفه است و موجب می‌شود روسیه نیز عرضه نفت به اروپا را متوقف کند.
دبیر کل سازمان ملل با ارسال پیامی به نشست سران اجلاسِ سیکا، بر اهمیت و ضرورت منطقه‌ای و جهانی این نهاد تأکید کرد.
گروه بریکس متشکل از کشورهای روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی بر ضرورت احترام به حاکمیت کشورها، حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و اصلاح ساختار سازمان ملل تاکید کرد.
رئیس‌جمهور روسیه بار دیگر تأکید کرد: جهان به سوی نظم چندقطبی در حرکت است، اما کشورهایی که به دنبال حفظ سلطه و سیطره خود بر جهان‌اند، مخالف نظم جدید هستند.
نماینده پارلمان لیبی تاکید کرد که اموال مردم این کشور تحت سناریویی که کشورهای خارجی و در رأس آنها آمریکا طراحی کرده اند، صرف گروه های مسلح می شود.
سخنگوی اتحادیه اروپا با اشاره به تلاش کشورهای عضو این اتحادیه برای متنوع سازی منابع تأمین انرژی تأکید کرد که این کشورها به علت کمبود گاز، زمستان سختی در پیش دارند.
دبیرکل ناتو تأکید کرد که کشورهای اروپایی همچنان باید به حمایت تسلیحاتی از اوکراین ادامه دهند، و اجازه ندهند روسیه در این جنگ پیروز شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ