سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اقدامات تند، احساسی و غیرسازنده جمهوری آذربایجان و اخراج ۴ دیپلمات ایرانی از این کشور گفت: اقدام به عمل متقابل دیپلماتیک را در دستورکار داریم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: از منظر جمهوری اسلامی ایران، دولت دانمارک در جلوگیری از اهانت به قرآن کریم و مقدسات اسلامی و نیز پیگرد و مجازات اهانت کنندگان مسؤل بوده و در این زمینه افکار عمومی جهان اسلام منتظر اقدام عملی دولت دانمارک است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: از منظر جمهوری اسلامی ایران، دولت دانمارک در جلوگیری از اهانت به قرآن کریم و مقدسات اسلامی و نیز پیگرد و مجازات اهانت کنندگان مسؤل بوده و در این زمینه افکار عمومی جهان اسلام منتظر اقدام عملی دولت دانمارک است.
سخنگوی وزارت امور خارجه هرگونه تلاش برای مرتبط کردن جنگ اوکراین به همکاری‌های ایران با روسیه را اقدامی با اهداف سیاسی خواند و گفت: حق خود را برای اقدام متقابل و متناسب علیه اقدامات تحریمی اتحادیه اروپا محفوظ می‌دانیم.
حسین کنعانی با یک گوشی موبایل پسر بچه پرسپولیسی را سورپرایز کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه: اقدام کشور‌های انگلیس، آمریکا و استرالیا در امضای موافقت‌نامه «آکس» نمونه آشکار رویکرد سیاسی و تبعیض‌آمیز قدرت‌های هسته‌ای در انتقال فن‌آوری و اورانیوم با غنای بسیار بالا به یک کشور غیرهسته‌ای برخلاف معاهده عدم اشاعه به شمار می‌رود.
سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به دریانوردی ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش گفت: این اقدام، امید را نزد دولت ها‌ی دوست و مستقل ارتقا داد و بر عزت ملی جمهوری اسلامی بیش از گذشته افزود.
سخنگوی وزارت امور خارجه آتش زدن یک پیرمرد مسلمان در شهر بیرمنگام انگلیس را هولناک و شوک آور خواند و بررسی دقیق این اقدام وحشیانه و اعلام نتایج آن را مسؤولیت فوری دولت انگلیس برشمرد.
کنعانی نوشت: اقدام پلیس فرانسه در توسل به خشونت علیه اعتراضات شهروندان این کشور غیرقابل قبول و نشانگر عدم التزام دولت فرانسه به اصول دموکراسی و آزادی بیان است. به دولت فرانسه توصیه می‌کنیم از رفتار دوگانه و استفاده ابزاری از حقوق بشر اجتناب کرده و از توسل به خشونت علیه معترضان دست بردارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات بین‌المللی خود آگاه و پایبند است و وفق قوانین و مقررات داخلی و تعهدات بین‌المللی خود، در حوزه‌های مختلف اقدام می‌نماید.
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره انتقال این شبکه به آمریکا تأکید کرد: ماجرای مطرح‌شده در خصوص انتقال این شبکه از انگلیس به آمریکا، یک خیمه‌شب‌بازی و اقدام نمایشی جدید و تقسیم کار میان سرویس‌های اطلاعاتی چند کشور است. از نظر ما حتی در صورت انتقال این شبکه از لندن به آمریکا، چیزی از مسئولیت دولت‌های حامی و میزبان این شبه‌رسانه به‌خصوص دولت انگلیس در ارتباط با فعالیت‌های تروریستی، تجزیه‌طلبانه و ضدایرانی آن کاسته نمی‌شود.
سخنگوی وزارت خارجه درباره نقش ایران در کشته شدن دو افسر اسرائیلی گفت: رژیم صهیونیستی باید به فهرست جنایات خود علیه ملت‌های مختلف توجه کند و انتظار داشته باشد از سوی ملت‌های مختلفی مورد اقدام متقابل قرار بگیرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره تبادل زندانیان با آمریکایی‌ها گفت: ما گفتیم برای تبادل زندانیان به طور غیرمشروط و بدون گره زدن آن به موضوعات دیگر آمادگی داریم و حسن نیت خود را با آزاد کردن یک زندانی دو تابعیتی با نگاه به وضعیت وی ثابت کردیم. متاسفانه ما اقدام متقابل و تشویق کننده‌ای شاهد نبودیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پی اقدام مسلحانه انجام شده در ورودی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران که متاسفانه به کشته شدن یک نفر منجر شده است، این اقدام را شدیدا محکوم کرد.
کنعانی گفت: اقدامات تحریمی اخیر اروپا و انگلیس علیه برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسؤلان قضایی، نظامی، انتظامی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نشان از استیصال، سرخوردگی و عصبانیت آنان از شکست فضاحت‌بار اخیر در ایجاد بی ثباتی در ایران برغم تلاش‌ها و هزینه‌های سنگین است.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: اروپا حتما می‌داند که ایران در مقابل با اقدامات نسنجیده کشور‌های اروپایی دست بسته نیست و ایران از توان و همچنین اراده لازم برای برخورد متقابل برخوردار است. لازم است یاداوری کنم که مجلس شورای ایران پیش نویس مصوبه دو فوریتی خودش را اماده کرده و حتما اقدام قانونی انجام خواهد داد. بهتر است اروپا به پای خودش شلیک نکند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اقدام اخیر برخی ورشکستگان سیاسی آمریکا در تروریسم شویی و تقدیس شرم آور سرکرده تروریست منافقین و مزدور صدام جنایتکار، چهره دروغین حقوق بشری آمریکا را شفاف تر کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پی شهادت تعدادی از نیروهای پلیس فدرال عراق در اثر انفجار تروریستی در استان کرکوک ضمن محکوم کردن این اقدام با دولت و ملت عراق ابراز همدردی کرد.
سخنگوی وزرات امور خارجه گفت: ما از ۲۵ کشور عضوی که به اشکال مختلف از این قطعنامه حمایت نکردند و به آن رای مثبت ندادند، تشکر می‌کنیم و بی تردید اقدام آمریکا از نگاه ملت بزرگ ایران و در محکمه قضاوت وجدان‌های بیدار و دولت‌های مستقل جهان محکوم و غیرقابل قبول است.
توضیحات کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه را در خصوص تبادل زندانیان با آمریکا را مشاهده می‌کنید.
کنعانی درباره تلاش اروپایی‌ها برای تحریم ایران گفت: ما آن‌ها را از رفتار مداخله جویانه پرهیز می‌دهیم، چنانچه طرف اروپایی آماده تعامل باشد ایران نیز آماده است. اما در صورت انتخاب رفتار‌های گزینشی و مداخله گرایانه، ایران نیز واکنش نشان خواهد داد. ایران متناسب با اقدام آنان اقدام خواهد کرد.
کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: اقدام ایران در ضربه‌زدن به مقرهای گروهک‌های تجزیه‌طلب در اقلیم کردستان عراق متعاقب اقدام‌های رسمی بود که پیشاپیش انجام داده بود.
کنعانی انجام اقدام متناسب از سوی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تصمیم دولت اوکراین را مورد تأکید قرارداد و به دولت این کشور توصیه کرد از تاثیرپذیری از طرف‌های ثالث که به دنبال تخریب روابط دو کشور هستند، اجتناب کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه انجام اقدام متناسب از سوی ایران در واکنش به تصمیم دولت اوکراین را مورد تاکید قرارداد و به دولت این کشور توصیه کرد از تأثیر پذیری از طرف‌های ثالث اجتناب کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام تروریستی و حمله به محوطه بیرونی بخش کنسولی سفارت روسیه در کابل را که منجر به کشته شدن دو عضو سفارت روسیه و تعدادی از مراجعان افغانستانی شد، به شدت محکوم کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ