رئیس‌جمهور در آئین افتتاح فاز ۱۴ پارس‌جنوبی گفت: دیدن سوختن مشعل‌های فلر باعث افسوس است. امروزه چندین شرکت دانش بنیان در حال همکاری با شرکت‌های نفتی هستند تا از این انرژی استفاده بهینه شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای فوتبال کره جنوبی و ژاپن خواستار تغییر قانون در مورد بازیکنان تازه‌کار شدند.
نماینده مردم شاهین‌شهر درمجلس از طرح سوال خود از صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره دلیل پرداخت حداقل حقوق و مزایا به کارگران بازنشسته خبر داد.
مهدی عزیزی، کارتونیست روزنامه هم‌میهن فاصله زیاد نرخ تورم با حقوق کارگران را موضوع نقد امروز خود قرار داده است.
مهدی عزیزی، کارتونیست روزنامه هم‌میهن فاصله زیاد نرخ تورم با حقوق کارگران را موضوع نقد امروز خود قرار داده است.
دولت ترکیه از روز یک جولای نرخ حداقل حقوق پرداختی به کارگران در این کشور را ۳۴ درصد افزایش داده است.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: بنده این موضوع را به صورت جدی پیگیر هستم و اگر وضعیت تورمی به همین شکل ادامه پیدا کند، حقوق کارگران و حتی کارکنان در نیمه دوم سال قابل افزایش خواهد بود.
اردبیل- نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت تداوم وضعیت تورمی در کشور، حقوق ۲۷ درصدی کارگران در نیمه دوم سال افزایش می‌یابد.
رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: درصورت افزایش حقوق کارکنان دولت، حقوق کارگران هم افزایش می‌یابد.
محمدرضا ثقفی کارتونیست روزنامه هم میهن فاصله‌ی بین افزایش حقوق کارگران و قیمت کالا‌های اساسی را موضوع کاریکاتور خود قرار داده است.
بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: مصوبه شورای عالی کار با اجماع نمایندگان هر سه طرف به تصویب رسیده است. جبران تورم صرفا با افزایش حقوق جامعه کارگری رخ نمی‌دهد.
سیصدو چهاردهمین جلسه شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی بعد از هشت ساعت مذاکرات سه جانبه به نتیجه رسید و حداقل حقوق کارگران با ۲۷ درصد افزایش همراه شد.
جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران در حال انجام است و هنوز نتیجه‌ای از این نشست بیرون نیامده است.
قالیباف درمورد حقوق پایین کارکنان فولاد بیان کرد: با کارگران صحبت کردیم از پیمانکاری و رسمی گله‌مندی داشتند و حق هم میدهم. حقوق نسبت به دو سال قبل افزایش پیدا کرده، اما چون روند تورم سرعت بالایی دارد و قدرت خرید کاهش یافته، از موضوعاتی است که دولت و مجموعه مجلس باید پیگیری کند و بر تورم غلبه پیدا کنیم.
قرار است به زودی حقوق و دستمزد کارگران برای سال آینده مشخص شود؛ در همین خصوص گمانه زنی‌هایی از افزایش 100 درصدی حقوق به گوش می‌رسد که درصورت تحقق، ممکن است باعث تعدیل گسترده کارگران شود.
قرار است به زودی حقوق و دستمزد کارگران برای سال آینده مشخص شود؛ در همین خصوص گمانه زنی‌هایی از افزایش 100 درصدی حقوق به گوش می‌رسد که درصورت تحقق، ممکن است باعث تعدیل گسترده کارگران شود.
وزیر تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در رابطه با تعیین حداقل حقوق دستمزد کارگری هم کمیته تعیین مصادیق جلسات مختلفی برگزار کرد و هم شورای عالی کار در هفته جاری تشکیل جلسه داد. مشترکات ما بسیار بالا است و چند مبحث مجدد به کارگروه‌های تخصصی واگذار شد و تا پایان هفته اقدامات لازم را انجام خواهند داد و تا اوایل هفته آینده تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران انجام خواهد شد.
وزیر تعاون و رفاه اجتماعی گفت: جلساتی را با شورای عالی کار برگزار کردیم، بنابراین تا اوایل هفته آینده تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران انجام خواهد شد.
«اگر قرار باشد که بر اساس تورم این حقوق تعیین شود باید حداقل ۵۰ درصد رشد داشته باشد. اما همانطور که عرض کردم امکان پرداخت این میزان حقوق برای کارفرما‌ها امکان‌پذیر نیستم. از سوی دیگر با توجه به اوضاع اقتصادی و شرایط بنگاه‌ها باید یک افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی صورت بگیرد و این نیز برای کارگر مناسب نیست؛ بنابراین به نظر من درست‌ترین تصمیم این است که یک عددی انتخاب شود که بین همین ۲۰ دصد و ۵۰ درصد باشد.»
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اوایل هفته آینده کمیسیون اجتماعی با وزارت کار درباره افزایش حقوق کارگران جلسه برگزار خواهد کرد تا شاخص‌ها و معیار‌های وزارت کار درباره افزایش حقوق کارگران که با احتساب تورم امسال و سال آینده و همچنین سبد معیشتی که وزارت کار و تعاون اجتماعی به دست آورده مورد بررسی قرار گیرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با توجه به آغاز جلسات شورای عالی کار از وزیر کار انتظار داریم نرخ رشد حقوق و دستمزد کارگران بر اساس نرخ تورم باشد.
بسیاری تصور می‌کنند در صورت تصویب این طرح، کاربران شبکه‌های اجتماعی فقط در مورد مسائل سیاسی دچار محدودیت می‌شوند، اما باتوجه به اینکه چنین طرحی گستردگی بسیاری دارد، کاربر‌ها در سایر حوزه‌ها نیز باید روی «لبه تیغ» حرکت کنند؛ چراکه چنین محدودیتی می‌تواند حوزه‌هایی، چون ورزش، مسائل اجتماعی و دغدغه‌های زیست‌محیطی را شامل شود.
این کاپشن پافر در شبکه‌های اجتماعی جنجال برانگیز شد و کاربران گفتند که قیمت این کاپشن بالا است و بیش از حقوق ماهانه گروه زیادی از شهروندان سعودی است.
اعتصاب یک پدیده حقوقی، سیاسی و اجتماعی است و اظهارنظر حقوقی محض درباره آن کافی نخواهد بود؛ کما‌اینکه در سال‌های اخیر به دلیل خصوصی‌سازی شرکت‌ها حق بسیاری از کارگران پایمال شده، بسیاری از آن‌ها به دلیل رفتار‌های سلیقه‌ای اخراج شده یا مجبور به استعفا شده‌اند و قطعا مشکلات اقتصادی و معیشتی نیز در این مسیر بی‌تأثیر نبوده و اعتصاب‌های بسیاری را رقم زده است. مطالبات بحقی که پاسخ مناسبی برای آن‌ها در زمان خود دریافت نشده و این بی‌واکنشی، معضلات بزرگ‌تری را رقم زده است.
خبر جان باختن مهسا (ژینا) امینی دختر ۲۲ ساله کرد در دو روز اخیر سطح گسترده‌ای از واکنش‌ها، انتقادات و ابراز همدری‌ها را در میان مردم، کاربران شبکه‌های اجتماعی، فعالان حقوقی و مدنی و همچنین مسولان در پی داشت. روزنامه کشور نیز که روز شنبه ۲۶ شهریور به علت اربعین حسینی منتشر نشدند؛ صفحه نخست امروز خود را به بازتاب و تحلیل این حادثه تلخ اختصاص داده‌‍اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ