وزیر خارجه چین اعلام کرد روابط میان مسکو و پکن می تواند نمونه ای از روابط مثبت میان قدرت های جهان باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن بهبود روابط بین پکن و مسکو را «نگران‌کننده» می‌داند.
سخنگوی وزارت خارجه چین می‌گوید که روابط پکن و مسکو از ائتلاف‌های نظامی بیشتر بوده و اساسا با روابط کشورهای ناتو تفاوت دارد.
معاون رئیس شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد که روابط روسیه و چین با لحاظ همکاری‏ های جامع دو طرف در بالاترین سطح خود قرار دارد.
وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که علی‌رغم تلاش برخی کشورهای خاص برای دخالت در روابط بین چین و روسیه، روابط تجاری پکن-مسکو روبه‌گسترش است.
وزارت خارجه چین اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور با معاون وزیر خارجه روسیه در پکن دیدار و طرفین پیرامون روابط دو کشور و همچنین موضوعات بین المللی و منطقه ای تبادل نظر کردند.
بایدن پس از سفر بلینکن به پکن گفت که روابط آمریکا و چین در مسیر درست قرار دارد.
وزارت امور خارجه چین تأکید کرد که طرف چینی از بلینکن خواست تا به اصل چین واحد پایبند باشد و از استقلال تایوان حمایت نکند.
تقویت روابط عربستان سعودی و چین برای ریاض و پکن به طور فزاینده‌ای مهم است، زیرا این پادشاهی با چشم انداز ۲۰۳۰ و چین با طرح کمربند و جاده (BRI) پیش می روند.
نخست وزیر روسیه در دیدار با همتای چینی خود، گفت که فشار غرب، باعث تقویت روابط مسکو و پکن شده است.
نخست‌وزیر روسیه در دیدار با همتای چینی خود تأکید کرد روابط دو کشور پیشرفت بی‌سابقه‌ای داشته و حجم تبادلات تجاری پکن-مسکو امسال از ۲۰۰ میلیارد دلار عبور خواهد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که روابط این کشور با روسیه ظرفیت زیادی برای توسعه دارد.
سفر جاری رئیس جمهور چین به روسیه و همچنین میانجی‌گری ازسرگیری روابط تهران-ریاض، تشکیل‌دهنده بخشی از تلاش‌های پکن برای بازتعریف چهره بین‌المللی چین و مقابله با هژمونی آمریکا است.
پوتین در دیدار با «لی شانگ فو» وزیر دفاع چین از روابط و همکاری‌های نظامی میان مسکو و پکن تمجید کرد.
سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: روابط پکن با روسیه طرف سومی را هدف قرار نمی دهد و از طرف سومی هم تاثیر نمی پذیرد.
در بیانیه مشترک صادره از سوی پکن و مسکو که پس از اتمام سفر دو روزه «شی جین پینگ» به مسکو صادر شد، آمده است: روسیه و چین از عادی سازی روابط میان عربستان و ایران استقبال می‌کنند.
سخنگوی وزارت خارجه چین با هشدار به آمریکا، گفت که این کشور در جایگاهی نیست که روابط روسیه و چین را تعیین کند.
رئیس کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین امروز در دیدار با «ولادیمیر پوتین» تصریح کرد: پکن و مسکو مداخله و تهدید را تاب نمی آورند.
تهران قصد دارد روابط خود را با شریک استراتژیک اش چین گسترش دهد با این وجود، در این میان با موانعی جدی مواجه است.
سفیر سابق ایران در چین گفت: دولت چین در موقعیت کنونی روابط بین‌الملل بسیار علاقمند است که روابط خود را با ایران بسیار گسترش دهد، زیرا آنها از سوی غربی‌ها بر سر تایوان تحت فشار هستند.
الکساندر گابویف، یکی از اعضای ارشد بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی، گفت: «چین در تنظیم روایت خود با توجه به مخاطب بسیار ماهر است.» او افزود: « اما وقتی به روابط چین با روسیه در پی جنگ اوکراین نگاه می‌کنیم، من پشیمانی‌ای نمی‌بینم. به جای آن چین به دنبال آن است تا از فرصت‌هایی که این بحران ایجاد می‌کند، بهره ببرد.»
سفیر جدید چین در اتحادیه اروپا در سخنانی گفت: درگیری‌ها در اوکراین بر روابط پکن با بروکسل تاثیر منفی گذاشته است.
وزیران امور خارجه روسیه و چین در گفتگوی تلفنی بر تقویت روابط در همه عرصه ها و حمایت از جایگاه جهانی مسکو و پکن تأکید کردند.
همزمان با نزدیک شدن هند به ایالات متحده و متحدان سنتی امریکا روابط آن کشور با چین و گروه‌های مورد حمایت روسیه متوقف شده است. بحران مرزی محدودیت‌های نهاد‌ها و سازمان‌هایی مانند بریکس (شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی)، سازوکار مثلث روسیه – هند - چین موسوم به ریک و سازمان همکاری شانگهای را آشکار ساخته است.
سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر به دولت آمریکا هشدار داد از ارسال سیگنال های محرک به جدایی طلبان تایوان دست بردارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ