رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: عشایر به جای پروانه چرا، طرح مرتع داری بگیرند که ۳۰ ساله است و به نوعی مالکیت مرتع محسوب می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یاسوج- رئیس جمهور در سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد با عشایر منطقه مارگون شهرستان بویراحمد دیدار کرد.
یاسوج- رئیس جمهور گفت: ذخایر ارزشمندی در این استان داریم که عشایر هستند و به عنوان قشر مولد باید مورد توجه قرار بگیرند و زیست آنها مورد توجه باشد.
سرپرست سازمان امور عشایر ایران گفت: ۱.۵ میلیون نفر جمعیت عشایری در کشور داریم که ۲۵ درصد گوشت قرمز، ۳۸ درصد دام سبک و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور را تولید و تأمین می‌کنند.
کرمان- رئیس جمهور گفت: انجام کار برق‌رسانی به چادرهای عشایر از طریق برق‌رسانی خورشیدی مایه خرسندی است.
کرمان- با دستور رئیس جمهور ۳۲۰ سامانه قابل حمل خورشیدی به عشایر کوچ‌روی استان کرمان اختصاص یافت.
مشاور سیاسی مقام معظم رهبری گفت: در ۵۰ سال اخیر سه واقعه مهم نشان داد که عشایر عرب خوزستان مقید به اسلام و دلداده ولایت و امامت هستند و دشمن را به خوبی می‌شناسند.
تعدادی از شیوخ عشایر استان الانبار با محکوم کردن اقدام دولت اردن مبنی بر اعطای مجوز فعالیت سیاسی به حزب منحله بعث نسبت به پیامدهای خطرناک این اقدام، هشدار دادند.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: آمادگی داریم تولید قراردادی گوشت قرمز را با در نظر گرفتن قیمت تمام شده به علاوه سود برای عشایر اجرایی کنیم.
اهر- مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی از تلف شدن ۱۳۰۰ رأس از احشام عشایر در پی بارش برف و برودت هوا در ییلاقات شهرستان‌های اهر، کلیبر و سراب خبر داد.
یاسوج- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره ملی فرهنگ عشایر «کوچ» با حضور قطعی ۸ استان در شهر یاسوج برگزار می‌شود.
اصفهان-مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از اجرای طرح آموزش سلامت در دوران بلوغ برای دانش آموزان مدارس عشایری و شبانه روزی استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبرداد.
سازمان امور عشایر ایران و بسیج وزارت جهاد کشاورزی با هدف توسعه همکاری‌های مشترک و اجرای طرح ملی ساخت سکوی نصب سیاه چادر در استقرارگاه‌های عشایر تفاهمنامه منعقد کردند.
اصفهان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: کوچ زودرس بهاره عشایر سبب از بین رفتن پوشش گیاهی مراتع استان اصفهان شده و لازم است برای این معضل با خرد جمعی چاره اندیشی شود.
رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: عشایر کشور با تامین ۲۵ درصد از گوشت قرمز و پروتئین دامی کشور، نقش بی‌بدیلی در تامین امنیت غذایی کشور به عهده دارند.
رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: تولید با توجه به سبک زندگی حوزه عشایری عمدتا به صورت سنتی دنبال می‌شود و برای افزایش بهره‌وری باید با کمک دانش‌بنیان ها روش‌ سنتی تولید ارتقا پیدا کند.
سمنان- مدیرکل امور عشایری استان سمنان با اشاره به مشکلات عشایر در تامین نهاده‌های دامی گفت: عرضه نهاده شش ماهه و تمدید تسهیلات بانکی دو راهکار حمایت از عشایر استان است.
عشایر عربی در بقاع لبنان از ریاض خواستند که ولید بخاری سفیرش در لبنان را عوض کند و پس از اهانتی که بخاری به عشایر در شهرک الفاعور در بقاع مرکزی کرد، از عشایر عذرخواهی کند.
واکسیناسیون دام عشایر درخراسان شمالی
اهواز - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان، این استان را قشلاق عشایر کوچ روی ۱۰ استان مجاور خود دانست.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان ،کشاورزان و عشایر از آغار طرح بیمه تکمیلی بازنشستگان روستایی و عشایر خبر داد.
عشایر کُرد استان دیالی عراق اعلام کردند که حشد شعبی در دفاع از مناطق کردنشین عراق بیش از ۹۰ شهید و جانباز تقدیم کرده است.
رمانداری الیگودرز گفت: از جمله آسیب‌های سیل اخیر، تخریب ۱۰۰ درصدی شبکه آبرسانی منطقه عشایری خلیل آباد الیگودرز است که هر چه سریع‌تر تامین اعتبار و وارد مرحله بازسازی و احیا می‌شود.
مدیر امور عشایر استان تهران گفت: در این سیل بیش از ۳۰۰ رأس دام عشایری تلف شده و بیش از ۵۰۰ هکتار از مزارع و مراتع عشایری نیز دچار آسیب و خسارت شده است به این ترتیب خسارت ۲۰ میلیارد تومانی به عشایر استان تهران وارد شده است.
رئیس سازمان امور عشایر گفت: سیل، عشایر ۱۱ استان را درگیر کرد که خسارت‌های وارده به استان‌های اصفهان،کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، سیستان و بلوچستان و لرستان بیشتر بوده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ