اصفهان- ابوطالب امینی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از دفتر خبرگزاری مهر نمایندگی اصفهان بازدید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سمنان- مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با اشاره به کاهش بارندگی در استان، گفت: پوشش گیاهی در اراضی ملی و مراتع استان رو به خشکی گذاشته است.
اصفهان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از وجود ۱۰ هزار هکتار کانون فوق بحرانی گردوغبار در شرق اصفهان خبر داد.
رشت- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های مرزی شهرستانهای رضوانشهر و صومعه سرا خبر داد و گفت: نیمی از ۱۰ هکتار جنگل زراعی رضوانشهر در آتش سوخت.
مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی کشور گفت: پنل‌های خورشیدی یکی از بهترین راهکارهای بهره برداری چند منظوره در کنترل عرصه‌های بیابانی و در عین حال ایجاد یک فعالیت اقتصادی است.
فعال محیط زیست گفت: مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان می‌گوید: «حدود ۲۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی به صورت قانونی تغییر کاربری پیدا کردند.» با چنین روندی از تخریب گسترده پوشش گیاهی در کشور چطور می‌شود انتظار داشت آمار سیل به شدت در حال افزایش نباشد؟ این دلایل در کنار از دست دادن تالاب‌های کشور و سد زدن در هر دره و رودخانه و طرح‌های انتقال آب هم به تخریب محیط زیست در ایران شدت بخشیده است.
اصفهان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در نامه‌ای به استاندار به ادعای مجمع مطالبه‌گران مبنی بر ترک فعل این اداره کل در اجرای قانون هوای پاک و کاشت نهال‌های غیر بومی پاسخ داد.
اهواز - مدیرکل منابع طبیعی خوزستان هم‌زمان با سفر استانی هیئت دولت به این استان، تغییر کرد.
اهواز - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: برای دور دوم سفر ریاست‌جمهوری به خوزستان ۹ پروژه را با اعتبار کلی یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف پیشنهاد دادیم.
مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: احیا زمین های بایر به طور متوسط حدود ۳۰ میلیون تومان اعتبار در هکتار نیاز دارد.
مدیرکل دفترامور بیابان سازمان منابع طبیعی با اشاره به سرعت گسترش بیابان در کشور گفت:بیابان زایی فرآیندی خزنده است و می‌تواند با عواملی مثل تغییرات کاربری زمین و سوءمدیریت منابع آب تشدید شود.
اصفهان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان درباره آخرین تصمیم‌ها درمورد طرح احداث جاده دوم برای روستاهای پشتکوه دوم فریدون‌شهر که از رویشگاه‌های جنگلی زاگرس می‌گذرد، توضیحاتی داد.
اصفهان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: مشاور سازمان منابع طبیعی کشور بررسی کارشناسی سازه‌های آبخیزداری بالادست زاینده‌رود را آغاز کرده و تابستان۱۴۰۲ نتایج مشخص خواهد شد.
سمنان- مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه شاهرود بهترین گونه‌های جنگلی دنیا را دارد، گفت: حریق مراتع و جنگل‌های استان ۹۰ درصد کاهش داشت.
مشهد ـ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی سالانه حدود یک میلیون تن علوفه از سطح مراتع تولید می‌شود.
اصفهان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از بهره برداری ۵ طرح آبخیزداری در هفته منابع طبیعی خبرداد.
اصفهان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از توافق با فرمانداری شهرستان مبارکه برای تولید و کاشت ۱.۵ میلیون اصله نهال در سال با همکاری واحدهای صنعتی این شهرستان خبرداد.
اصفهان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: کوچ زودرس بهاره عشایر سبب از بین رفتن پوشش گیاهی مراتع استان اصفهان شده و لازم است برای این معضل با خرد جمعی چاره اندیشی شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از روند رو به رشد بیابانی شدن و وقوع ریزگرد در استان خبر داد و گفت: اعتبارات اختصاص یافته برای مقابله با این پدیده کافی نیست.
اصفهان- ابوطالب امینی بعنوان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان منصوب شد.
رشت- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به اینکه ۴۵ هکتار از اراضی جنگلی استان درگیر حریق شدند، گفت: آتش سوزی ها مهار شده است.
مشهد ـ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: طبق آخرین بازنگری انجام شده در شناسایی کانون‌های بحرانی فرسایش بادی، این کانون‌ها در سطح ۲۲ شهرستان بیابانی در خراسان رضوی واقع است.
اهواز - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان، این استان را قشلاق عشایر کوچ روی ۱۰ استان مجاور خود دانست.
اصفهان- مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: تحقیق و بررسی اثرات اجرای طرح‌های آبخیزداری در بالادست حوضه زاینده‌رود بر آورد این رودخانه توسط یک مشاور ملی انجام می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با بیان اینکه در حال حاضر منطقه پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم که یکی از زادآورترین زیستگاه‌های یوزپلنگ آسیایی در کشور است در معرض خطر این کانون گرد و غبار قرار گرفته است، گفت: بنابراین باید اعتبارات استانی و ملی برای حفاظت و احیاء دوباره آن در نظر گرفته شود و از سوی دیگر برنامه ریزی‌های دقیقی برای امر اجرای عملیات قرق، کشت گونه‌های مرتعی سازگار با منطقه، جلوگیری از چرای دام و ... صورت گیرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ