مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه شبکه توزیع و کاهش آب بدون درآمد گفت: از شهروندان درخواست می‌شود به دلیل محدودیت در منابع آب سطحی که به دلیل استمرار ۳ساله خشکسالی رخ داده و نیز بارش‌های حوضه آبریز که به صورت برف هستند و هنوز ذوب نشده‌اند، محدودیت‌ها تامین آب پا برجا است و باید در مصرف صرفه جویی شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شهریار- مدیرعامل آبفا غرب تهران با بیان این که مشکل فشار در شهریار هفته آینده به طور کلی رفع می شود، از مردم تقاضا کرد با صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصرف آب، به آبرسانی بهتر به شهروندان کمک کنند.
اردستان- سرپرست اداره آبفای اردستان گفت: مشترکان آبفا به چهار دسته کم مصرف، خوش مصرف، پر مصرف و بد مصرف تقسیم می شوند که در اردستان متاسفانه حدود یک سوم مشترکان مازاد بر الگو مصرف می کنند.
معاون بهره برداری آبفای تهران گفت: به دلیل افزایش دما مصرف آب روز به روز افزایش پیدا می‌کند به طوری که امروز مصرف آب به بیش از ۵۰ هزار لیتر در ثانیه رسیده است.
آبفای تهران اعلام کرد: میانگین مصرف لحظه‌ای آب در روزهای اخیردر تهران از۳۵ هزار لیتر به ۴۰ هزار لیتر افزایش داشته و مصرف شبانه‌روز مصرف آب در تهران به رقم۳میلیارد و ۲۰۰میلیون لیتر رسیده است.
آبفای تهران اعلام کرد: میانگین مصرف لحظه‌ای آب در روزهای اخیردر تهران از۳۵ هزار لیتر به ۴۰ هزار لیتر افزایش داشته و مصرف شبانه‌روز مصرف آب در تهران به رقم۳میلیارد و ۲۰۰میلیون لیتر رسیده است.
جزئیات جدید از جمع آوری کارت‌های سوخت در جایگاه‌ها،تعویض ۴ میلیون بخاری کم‌بازده در کشور،۳برنامه آبفا برای جلوگیری از قطع نوبتی آب در پیک مصرف از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.
اردکانی با اشاره به اینکه قطعی نوبت بندی شده با مدیریت مصرف آب نخواهیم داشت گفت: سه برنامه داریم که با اجرای آن نوبت بندی اب نخواهیم داشت.
اصفهان- سخنگوی آبفای استان اصفهان گفت: مصرف آب شهروندان اصفهانی در اسفندماه بویژه ۵ روز منتهی به نوروز از ماه‌های گرم سال نیز بیشتر شده و شبکه توزیع آب استان کِشش این میزان مصارف را ندارد.
مدیر بهره برداری از تأسیسات شهری آبفای تهران گفت:منابع آبی مانند سایر انرژی‌ها نظیر گاز و برق به راحتی خارج از حوزه قابل انتقال نبوده و باید رفتاری که نسبت به آب شرب را داریم تغییر داد.
با نزدیک شدن به ایام نوروز و خانه تکانی ها، مصرف آب در تهران صعودی شده است و هر روز به رکورد های جدید می رسد با این حال آبفای تهران نسبت به بد مصرفان هشدار جدی داده است.
طبق اعلام شرکت آبفای استان تهران به‌دلیل مصرف بی‌رویه آب شرب در تهران ذخایر آبی موجود این استان قابل پاسخگویی نبوده و این روند احتمال اعمال محدودیت را افزایش می‌دهد.
طبق اعلام شرکت آبفای استان تهران به دلیل مصرف بی‌رویه آب شرب در تهران ذخایر آبی موجود این استان قابل پاسخگویی نبوده و این روند احتمال اعمال محدودیت را افزایش می‌دهد.
اصفهان- سخنگوی شرکت آبفای استان اصفهان گفت: مصرف آب در اصفهان در ایام خانه تکانی بین پنج تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد و در پیک مصرف روزهای پایانی سال تا ۲.۵ مترمکعب بر ثانیه کمبود آب داریم.
به گفته مدیر عامل آبفای تهران برای تهیه آب شرب تهران شرایط بسیار سخت است اگر هر نفر ۵۰ لیتر کاهش مصرف آب داشته باشد شرایط بهتر می‌شود.
مدیر آبفای کشور در نشست خبری گفت: هزینه بهره برداری و توزیع آب برای هر مترمکعب ۱۰۰۰۰ تومان بوده که از مردم تنها ۱۰۰۰تا ۱۵۰۰ تومان دریافت می شود.
مدیر توسعه خطوط آبرسانی شرکت تأمین و تصفیه آبفای تهران گفت: مصرف آب تهران ۳۹ هزار و پانصد لیتر بر ثانیه است، در حالی که ورودی آب به شهر تهران ۳۴ هزار و پانصد لیتر می‌باشد که حدود ۵ هزار لیتر بر ثانیه کاهش میزان ذخایر آبی داریم که کمتر از تولید، مصرف داریم.
به گفته مدیر دفتر مدیریت مصرف آبفای کشور ۳۷ درصد خانواده‌های تهرانی زیر الگو و ۶۳ درصد بالای الگو‏، آب مصرف می‌کنند.
مدیرعامل آبفای منطقه پنج تهران گفت: ­مصرف آب شرب تهرانی‌ها در زمان اوج مصرف بعد از ظهر به ۴۱ هزار لیتر برثانیه رسید که این رقم نسبت به وضع مطلوب ۵ هزار لیتر برثانیه بیشتر است.
­مدیر کل دفتر مدیریت مصرف شرکت آبفای کشور از کاهش ۲۵ درصدی مخازن آبی استان تهران نسبت به سال گذشته خبر داد.
مشاور مدیر عامل آبفای تهران گفت : با مصرف بیش از ۳۹ هزار لیتر بر ثانیه این رقم مصرف آب ۶ هزار لیتر بر ثانیه بیشتر از میزان مصرف قابل انتظار است .
کارشناس مرکز کنترل آبفای تهران گفت: مصرف لحظه ایی آب شهر تهران حدود ۳۰ هزار لیتر بر ثانیه است و میزان ذخیره آب در مخازن سطح شهر تهران حدود ۶۸۰ هزار متر مکعب است.
معاون بهره برداری شرکت تامین و تصفیه شرکت آبفای تهران گفت: نمودارهای مرکز کنترل و پایش نشان می‌دهد حجم ذخایر آب تهران با شیب زیادی در حال کاهش و البته میزان مصرف در حال افزایش است.
اصفهان- سخنگوی آبفای استان اصفهان گفت: با توجه به کاهش ذخیره سد زاینده‌رود، خشکی چاه‌های فلمن و کاهش آبدهی منابع آب زیرزمینی، اگر مصرف بهینه رعایت نشود با بحران آب در اصفهان مواجه خواهیم شد.
مدیرعامل آبفای چهارمحال‌و‌بختیاری، بارندگی شدید و وقوع سیلاب در شهرستان کوهرنگ در روز‌های اخیر را عامل گل‌آلودشدن چشمه کوهرنگ دانست؛ چشمه‌ای که منبع تأمین آب شرب شهرکرد و شهر‌های اطراف است: «این گل‌آلودی باعث شد این چشمه از مدار مصرف خارج شود و تأمین آب شرب شهرکرد به مرز بحران برسد؛ بحرانی که مسئولان با وارد مدار کردن چاه‌های کشاورزی، شهرداری و... در‌صدد مرتفع‌کردن آن هستند. تعداد ۳۲ حلقه چاه از قبل فعال بود که در‌حال‌حاضر نیز فعال هستند و سه حلقه چاه جدید نیز از فرودگاه و شهرداری وارد مدار شده است».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ