رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: پیشنهاد بنده آن است که حقوق شاغلان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری برای سال آینده ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصلاح تصویب‌نامه موضوع تعیین ضریب حقوق کارمندان، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، قضات و بازنشستگان کشوری و لشکری در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اجرای همسان‌سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان باید تعیین تکلیف شود.
نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس با تاکید بر این که وزارت کشور باید گزارش مستندی از نحوه پرداخت حقوق‌ها در شهرداری تهران ارائه کند، گفت: به هیچ وجه نباید خالص دریافتی کارکنان و مدیران نهاد‌های دولتی و عمومی که تمام یا بخشی از اعتبارات آن‌ها از بودجه عمومی کشور تامین می‌شود، بیش از سقف حقوق تعیین‌شده توسط مجلس باشد.
عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: دولت باید افزایش حقوق کارکنان را بر اساس مصوبه مجلس و با ضریب ۲۰ درصد اجرا کند.
با نهایی شدن احکام رتبه‌بندی فرهنگیان، قرار بود معوقات مربوط به رتبه‌بندی برای فرهنگیان مشمول، واریز شود، اما شمار بسیاری از فرهنگیان اعلام کرده اند، در آخرین لحظات سال ۱۴۰۱ حقوق اسفند و معوقات رتبه‌بندی برای آن‌ها واریز نشده یا با تاخیر پرداخت شده است، به طوری که در آخرین روز اسفند هم برخی از آنان چشم انتظار پرداخت حقوق هستند.
با نهایی شدن احکام رتبه‌بندی فرهنگیان، قرار بود معوقات مربوط به رتبه‌بندی برای فرهنگیان مشمول، واریز شود اما تعداد زیادی از فرهنگیان اعلام کرده اند که در آخرین لحظات سال 1401 حقوق اسفند و معوقات رتبه‌بندی برای آنها واریز نشده یا با تاخیر پرداخت شده است به طوریکه در آخرین روز اسفند هم برخی از آنان چشم انتظار پرداخت حقوق هستند .
قالیباف درمورد حقوق پایین کارکنان فولاد بیان کرد: با کارگران صحبت کردیم از پیمانکاری و رسمی گله‌مندی داشتند و حق هم میدهم. حقوق نسبت به دو سال قبل افزایش پیدا کرده، اما چون روند تورم سرعت بالایی دارد و قدرت خرید کاهش یافته، از موضوعاتی است که دولت و مجموعه مجلس باید پیگیری کند و بر تورم غلبه پیدا کنیم.
سخنگوی دولت در رابطه با افزایش حقوق ۲۰ درصدی کارمندان در بودجه ۱۴۰۲ گفت: پیشنهاد دولت افزایش پلکانی حقوق به نفع کسانی است که پایین‌ترین حقوق را دریافت می‌کنند. بودجه هنوز نهایی نشده و به نظر می‌رسد همچنان بتوان در روش سنتی که فاصله حداکثر و حداقل ایجاد کرده تغییر ایجاد کرد. حقوق برای سال آینده پیش بینی می‌شود. مجلس هم لازم است بودجه را غیر تورمی ببندد و هزینه‌های مازاد غیر ضرور به آن اضافه نکند. باید دید پس از اظهار نظر شورای نگهبان مجلس چه تصمیمات اصلاحی را اتخاذ می‌کند.
زارع درباره پیشنهاد‌های نمایندگان در موضوع حقوق و دستمزد کارمندان در سال آینده گفت: برخی از نمایندگان پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی حقوق برای همه کارمندان در هر پایه‌ای را در سال آینده مطرح می‌کنند؛ برخی هم پیشنهاد افزایش ٢٠ درصدی و برخی دیگر پیشنهاد افزایش حقوق به صورت پلکانی را بیان می‌کنند که برای مبالغ بالا درصد کمتری افزایش لحاظ شود و برای مبالغ پایین مثلاً زیر ۱۵ میلیون تومان افزایش ۲۰ درصد اعمال شود و سقف افزایش هم همان ٢٠ درصد باشد؛ در نهایت کمیسیون فردا در مورد حقوق و دستمزد تصمیم گیری خواهد کرد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: دولت میانگین ۲۰درصد افزایش حقوق را برای کارکنان در بودجه در نظر گرفته اما برخی از نمایندگان معتقدند که مثلا حقوق های بالای ۲۰ میلیون تومان درصد کمتری افزایش پیدا کند و حقوق های کمتر از ۱۲ تا ۱۳ میلیون، درصد افزایش بیشتری داشته باشد.
روزنامه اطلاعات نوشت: دولت نباید معمای فیش حقوقی این خانم را حل کند بلکه باید معمای فیش حقوقی بقیه کارمندان و کارگران را حل کند. در کشوری که پراید امروز به قیمت پورشه چند سال پیش عرضه می‌شود ۳۳ میلیون تومان اصلاً حقوق زیادی نیست.
روزنامه اطلاعات نوشت: دولت نباید معمای فیش حقوقی این خانم را حل کند بلکه باید معمای فیش حقوقی بقیه کارمندان و کارگران را حل کند. در کشوری که پراید امروز به قیمت پورشه چند سال پیش عرضه می‌شود ۳۳ میلیون تومان اصلاً حقوق زیادی نیست.
طبق رای دادگاهی در آمریکا، عده ای از کارمندان توئیتر که به دلیل اخراج شان از شرکت شکایت کرده بوند، به جای یک شکایت دسته جمعی باید به طور فردی پرونده حقوقی خود را دنبال کنند.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق گفته دولت، نرخ تورم حدود ۴۰ درصد است و علی‌القاعده میزان افزایش حقوق کارکنان دولت هم باید متناسب با میزان تورم و ۴۰ درصد باشد.
نماینده مردم علی آباد در مجلس گفت: میزان افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان متناسب با نرخ تورم نیست و باید با ارائه کارت الکترونیکی به مردم کمک معیشتی شود.
چه توجیهی دارد کارمندی که از نظام حقوق می‌گیرد حجاب را رعایت نکند. هر رئیسی که در اداره، شرکت و در موسسه‌ای که از نظام حقوق می‌گیرد کوتاهی کرد و در بحث هنجار‌ها قصور کرد او را عزل کنید.
چه توجیهی دارد کارمندی که از نظام حقوق می‌گیرد حجاب را رعایت نکند. هر رئیسی که در اداره، شرکت و در موسسه‌ای که از نظام حقوق می‌گیرد کوتاهی کرد و در بحث هنجار‌ها قصور کرد او را عزل کنید.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار برخی اخبار در خصوص عدم اعمال قانون افزایش حقوق کارکنان دولت از این ماه، بیان کرد: بنده در این خصوص اطلاعی ندارم، اما بر اساس قانون مصوب مجلس، دولت باید از ابتدای مهر ماه افزایش حقوق را اعمال کند و دولت قول داده است که افزایش حقوق کارکنان در آذرماه اعمال شود و معوقات مهر و آبان ماه هم پرداخت شود.
حاجی اسماعیلی گفت: در حال حاضر حداقل حقوق کارمندان از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده، در حالی که حداقل دستمزد کارگران و بازنشستگان ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است و با توجه به اینکه اکثریت کارگران و مستمری بگیران به نوعی حداقل بگیر هستند، دولت باید این کاری که در حق کارکنان خود انجام داده را نیز در مورد دستمزد کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی نیز انجام دهد.
استاد دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها تنها یک مُسکن است، که اثر موقتی و مقطعی دارد، گفت: همواره دولت‌ها در برهه‌های مختلف راحت‌ترین راهکار را انتخاب می‌کنند و به همین دلیل است که امروز شاهد هستیم وضعیت اقتصادی کشور در بدترین وضع ممکن است، از سوی دیگر دولت برای بهبود اوضاع باید بتواند تورم را کنترل کند، در غیر این صورت ما هر زمان ممکن است با شوک‌های تورمی مواجه شویم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید دولت حقوق کارمندان را بین سال اضافه کند، چرا که منابع تامین آن مشخص نیست و بار مالی دارد.
وزیر اقتصاد گفت: حداقل بازنشسته‌ها و کارمندانی که از بانکی که حقوق می‌گیرند باید بتوانند راحت تسهیلات دریافت کنند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: مالیات هایی که برای تولیدکندگان وضع کردیم بسیار سنگین تر از قبل است و از سوی دیگر قدرت خرید بازار کاهش پیدا کرده است و اعلام هم کردیم که باید حقوق کارمندان افزایش یابد! یعنی معادله ای را درست کردیم که نتیجه آن فرار نخبگان و سرمایه ها است.
میرکاظمی افزود: ما برای آنکه بخشی از جامعه را حمایت کنیم نباید تورمی را به کل جامعه تحمیل کنیم. در دولت این مسئله در دولت پیش آمده که برای کارکنان دولت و بازنشستگان ترمیم حقوقی برای ادامه سال داشته باشیم که در حال بررسی است. این احتمال وجود دارد که براساس قاعده آعله مندی ترمیم حقوق در نظر گرفته شود و این امکان وجود دارد که در شهریور ماه در این خصوص تصمیم‌گیری شود. کار در حال انجام است و مجلس نیز باید این موضوع را تصویب کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ