مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: جداول رشته محل‌های جدید و اصلاحات رشته محل‌ها در دو بخش «پذیرش با آزمون» و «پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی» در اطلاعیه سازمان سنجش اعلام شده و داوطلبان این آزمون می‌توانند در مهلت مقرر پس از مطالعه دقیق دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته و مندرجات این اطلاعیه تا پایان روز شنبه ۲۲ مرداد به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
لیست رشته‌های حاضر در بازی‌های آسیایی هانگژو اعلام شد. کاروان ایران زیر ۵۰۰ نفر است.
نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی ۱۴۰۲ به صورت کارنامه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشوربا اشاره به اینکه در اطلاعیه فوق عناوین رشته‌های امتحانی، گرایش‌ها و ضرایب دروس هر یک از مجموعه‌های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ ذکر شده است افزود: زمان ثبت نام آزمون مذکور از ۲۳ مهرماه آغاز و تا ۲۹ مهرماه سال جاری ادامه می‌یابد.
فهرست اسامی معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت در رشته‌های بورسیه و دارای شرایط خاص، براساس ظرفیت پذیرش دانشجوی بورسیه ارگان‌های مختلف و مؤسسات آموزش عالی دارای شرایط خاص و با توجه به نمرات امتحانی در هر یک از کد رشته محل‌های انتخابی در تاریخ ۲۸ خرداد ماه جاری در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار کارنامه نتایج اولیه و اعلام زمان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۲ خبر داد.
در هر سه گروه آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی وعلوم انسانی آزمون عملی رشته علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی یکبار در سال برگزارمی شود. نمره آن به عنوان یک درس تخصصی با ضریب ۱۲ در نمره کل آزمون اختصاصی برای پذیرش رشته‌های مرتبط با علوم ورزشی محاسبه خواهد شد.
ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برای تمام پایه‌ها و رشته‌های تحصیلی - به جز پایه‌های ورودی- از روز ۲۷ فروردین سال جاری آغاز می‌شود.
معاون فنی آماری سازمان سنجش آموزش کشور همچنین تاکید کرد: نتایج اولیه آزمون ارشد نیز نیمه دوم خردادماه اعلام می‌شود و کار انتخاب رشته داوطلبان همان خردادماه شروع و اواخر خردادماه نیز نتایج رشته‌های دارای شرایط خاص و آزمون‌های عملی منتشر می‌شود. آزمون اولیه داوطلبان نیز تیرماه برگزار خواهد شد.
کمیته بین المللی پارالمپیک، فهرست اولیه رشته‌های ورزشی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس را اعلام کرد.
کمیته بین‌المللی پارالمپیک فهرست اولیه رشته‌های ورزشی حاضر در بازی‌های پارالمپیک ٢٠٢٨ لس‌آنجلس را اعلام کرد.
کمیته بین‌المللی پارالمپیک فهرست اولیه رشته‌های ورزشی حاضر در بازی‌های پارالمپیک ٢٠٢٨ لس‌آنجلس را اعلام کرد.
کمیته بین‌المللی پارالمپیک فهرست اولیه رشته‌های ورزشی حاضر در بازی‌های پارالمپیک ٢٠٢٨ لس‌آنجلس را اعلام کرد.
کمیته بین‌المللی پارالمپیک فهرست اولیه رشته‌های ورزشی حاضر در بازی‌های پارالمپیک 2028 لس‌آنجلس را اعلام کرد.
اسامی دانشگاه‌های پذیرنده مرحله تکمیل ظرفیت برخی از رشته‌های پزشکی اعلام شد.
طالبان به تازگی قوانین جدیدی ایجاد کرده و اعلام کرده که دانشجویان زن اجازه تحصیل در بسیاری از رشته‌های دانشگاهی را ندارند. این شرایط جدید سبب شده ناراحتی دانشجویان زن از این قوانین، مجددا افزایش یابد.
طبق اعلام فدراسیون جهانی کبدی این ورزش به رشته‌های بازی‌های آسیایی داخل سالن آسیا اضافه شد.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ کلیه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۴۷۹ هزار داوطلب قبول شده‌اند که از این تعداد ۱۸۰ هزار و ۴۶۶ داوطلب در رشته‌های تحصیلی با آزمون و ۲۹۸ هزار و ۵۳۴ داوطلب در پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته شده‌اند که حدود ۵۸ درصد پذیرفته‌شدگان زن و حدود ۴۲ درصد مرد هستند.
ظرفیت پذیرش در کنکور سراسری ۱۴۰۱ حدود ۵۰۳ هزار نفر است که ۱۶۷ هزار نفر از طریق رشته‌های با آزمون و ۳۳۶ هزار نفر از طریق رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی پذیرفته می‌شوند.
نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ گروه علوم پزشکی امروز شنبه ۱۲ شهریورماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شد و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سامانه سنجش آموزش پزشکی از نتیجه آزمون خود مطلع شوند.
فدراسیون جهانی فوتبال در جدیدترین اعلام به فدراسیون ایران خواهان قضاوت داوران زن در مسابقات مردان شده است.
ناسا و آژانس فضایی اروپا اعلام کردند: «دید تیزبین جیمز وب، رشته‌های ظریفی از گاز و غبار را در بازو‌های مارپیچی بزرگی که از مرکز این تصویر به بیرون می‌پیچد آشکار کرده است.»
بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت میبایست قبل از مراجعه به موسسه ذیربط، برای اطلاع از برنامه زمانی و مکان، مدارک مورد نیاز و شرایط عمومی و اختصاصی جهت انجام مراحل مصاحبه، معاینه و یا سایر مراحل گزینش حتماً به درگاه اطلاع‌رسانی موسسه یا ارگان معرفی شده محل مصاحبه نیز مراجعه نمایند.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فهرست اسامی معرفی‌شدگان چند برابرظرفیت از بین متقاضیانی که کدرشته محل‌های دارای شرایط خاص دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را انتخاب کرده و حدنصاب چند برابر ظرفیت لازم را کسب کرده‌اند، با رعایت تقدم انتخاب رشته در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.
بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت نام داوطلبان رشته‌هایی که پذیرش آنها در آزمون سراسری مهرماه سال ۱۴۰۱ صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌گیرد، از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان از روز سه­ شنبه ۱۸ مرداد آغاز و در روز یکشنبه ۲۳ مردادماه پایان می‌پذیرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ