سمنان- استاندار سمنان گفت: با دستور رئیس جمهور بعد از سال‌ها انتظار، کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان به میراث فرهنگی واگذار شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رشت - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه سرای محتشم رشت باید به صورت مشارکتی مرمت شود، گفت: مرمت و بازسازی مغازه‌های داخل کاروانسرای محتشم در اولویت است.
قزوین- معاون وزیر میراث فرهنگی گفت: هم‌اکنون ۵۶ کاروانسرا به یونسکو برای ثبت جهانی معرفی شده‌اند که در صدر آن‌ها سرای سعدالسلطنه قرار دارد.
قزوین- معاون وزیر میراث فرهنگی گفت: هم‌اکنون ۵۶ کاروانسرا به یونسکو برای ثبت جهانی معرفی شده‌اند که در صدر آن‌ها سرای سعدالسلطنه قرار دارد.
قزوین- معاون وزیر میراث فرهنگی گفت هم‌اکنون ۵۶ کاروانسرا به یونسکو برای ثبت جهانی معرفی شده‌اند که در صدر آن‌ها سرای سعدالسلطنه قرار دارد.
وزیر میراث فرهنگی گفت: من از ادبیاتی که در مورد خر سواری مطرح کردند نمی‌خواهم استفاده کنم، ولی بعضی از این بنا‌ها تبدیل به سگدونی شده است. من در صفحه خودم جا‌هایی را نشان دادم که یک بنایی ۱۰۰ ساله است و یک زمانی کاروانسرا بوده یا محلی بوده در کوچه پس کوچه‌های شهر‌های مختلف، درب را که باز کرده‌ایم سگ‌ها پارس کرده‌اند و مجبور شدیم برویم پشت بام همسایه و از آنجا محل را ببینیم. نباید اینطور باشد مدیران ما نباید صرفاً شرایط را توصیف کنند، مدیران ما باید راه حل بدهند.
کاروانسرا‌های احمد کور در عصر قاجار از بین رفته و اراضی آن‌ها در ساخت‌وساز‌های محله بازار به فضا‌های دیگر تبدیل شده است.
سمنان- رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: حریق در کاروانسرای شاه عباسی واقع میدان سعدی سمنان مهار شد.
سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: دستگاه قضایی استان ضمن احترام به مطالبات مردم باجدیت موضوع تحویل کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان را پیگیری کرده است.
سمنان- طی مراسمی با حضور معاون اول قوه قضائیه و مسئولان استانی و شهرستانی، کاروانسرای شاه عباسی سمنان، تحویل اداره کل میراث فرهنگی شد.
ایران من | کاروانسرای وکیل و کاروانسرای گنج‌علی خان
سمنان- وزیر میراث فرهنگی استان سمنان را یک مقصد گردشگری دانست و گفت: کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کاروانسراهای کشور است.
در انتهای پامنار، ۲۰۰‌متر مانده به شرق، کاروانسرایی بود که اهالی یکی از شهر‌ها وقت مسافرت از شهرستان به تهران آنجا سکونت می‌کردند. بعد از اینکه مدتی از آمد و شد آن‌ها به تهران گذشت، کم‌کم کاروانسرا به کاروانسرای دانگی و سه‌راهی که در نزدیکی آن بود به این نام شهره شد. اما داستان این تغییر نام به بعد از وزارت مستوفی‌الممالک که تفرشی‌الاصل بود مربوط می‌شود. تفرشی‌ها بعد از وزیر شدن همشهری‌شان بیشتر از قبل به دنبال کسب دانش رفتند و اغلبشان لقب میرزا را با نام خود یدک می‌کشیدند.
این عکس مربوط به ۹۱ سال قبل و کاروانسرایی در پشت مسجد سپهسالار است./همشهری آنلاین
به مرور زمان، شترداران شاهان قاجاری این محل را برای ساخت کاروانسرا و اتراقگاه‌های شتران انتخاب کردند و دورتادور محله نفرآباد کاروانسرا و اتراقگاه ساختند، به همین دلیل از همان زمان تاکنون اینجا به «نفرآباد» معروف شد.
ری- رئیس میراث فرهنگی و گردشگری ری از صدور حکم خلع ید « کاروانسرای کنارگرد» فشافویه خبر داد.
مشهد ـ سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از اجرای عملیات مرمتی در کاروانسرای فخرآباد بجستان خبر داد.
کاروانسرای خانات، بنایی تاریخی با بیش از یک قرن قدمت است که در بافت قدیمی تهران واقع شده و بزرگ‌ترین کاروانسرا‌های درون‌شهری است. این بنایی منحصر به‌فرد در اواخر دوره ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده است و در گذشته به آن، سرای روغنی‌ها می‌گفتند چرا که محلی برای خریدوفروش روغن بوده است.
کرمان - تذکرهای پی در پی رسانه ها به مسئولان میراث فرهنگی در خصوص وضعیت کاروانسرای منحصر به فرد کوزه گران به جایی نرسید و این بنا در حال ریزش است.
کاروانسرای سمنان پس از چهل سال زندانی بودن در دستان دیوار زندان مرکزی سمنان آزاد شد.
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ کاروانسرای وکیل کرمان با احیاء و بازسازی به جاذبه گردشگری این استان تبدیل شده است.
شاهرود- بعد از برخورد یوز ماده با خودروی عبوری حد فاصل سه راهی زیدر تا کاروانسرای میاندشت، یگان محیط زیست در منطقه مستقر شد که توانستند یوز ماده همراه چهار توله را شناسایی کنند.
تصاویر دردناکی که در حافظه محیط زیست کشورمان برای همیشه نقش بیست را ببینید؛ تصاویری مربوط به تلف شدن هشتمین یوز ایرانی در حد فاصل سه راهی زیدر تا کاروانسرای میاندشت فقط طی دوازده سال. این تصاویر توسط صفحه «جانوران در خطر انقراض ایران» در اینستاگرام منتشر شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ