عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی و با این وضعیت اقتصادی که بر کشور حاکم است، منطقی نیست قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان این‌که دولت خود را مسئولیت‌پذیر می‌داند و از محدودیت اختیارات گلایه نمی‌کند، گفت: یک وقتی رئیس جمهوری گفت صبح جمعه شنیدم بنزین گران شده، اما الان همه دولت وقت به صف شده تا مشکل را حل کند. از سویی دولت پرونده‌های باز زیادی را می‌بندد.
مقام های ایران تحت فشار برای حذف یارانه گران قیمتی هستند که قیمت بنزین در ایران را تا 0.03 دلار در لیتر پایین نگه داشته است.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه برنامه ای برای گرانی بنزین نداریم، گفت: دولت قبل باید پاسخ دهد که چرا تا این اندازه بدهی ایجاد کرد؛ بیش از نیمی از کل اوراق ۱۴۰۱ برای بازپرداخت بدهی دولت قبل است.
علی بهادری جهرمی درباره تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، اظهار کرد: مطابق قانون هدفمندی یارانه‌ها که مربوط به ۱۳_۱۴ سال پیش است، نرخ منابع انرژی و محل مصارف در زمینه یارانه‌ها مشخص شده است.
باهنر گفت: نمی‌شود برای هر مشکلی در کشور رفراندوم برگزار کرد، مثلاً اینکه بنزین گران شود یا نشود، شاید مردم گفتند بنزین مجانی شود! اینکه رهبری انقلاب گفتند برای هرچیز نمی‌توان رفراندوم کرد به معنای مخالفت ایشان با رفراندوم نیست
در گذشته و اکنون اهداف روشنی از افزایش قیمت بنزین نداشته‌ایم / افزایش قیمت بنزین دوباره از طریق افزایش نرخ حمل و نقل و تشدید انتظارات تورمی، تورم جدید ایجاد می‌کند / هیچ کجای دنیا سابقه ندارد که به همه شهروندان اعم از اتومبیل‌دار و ندار، بنزین بدهند / باید در مورد سیستم حمل و نقل کشور و هم در مورد سیستم انرژی کشور و هم در مورد تولید خودروی با کیفیت در کشور چاره اندیشی اساسی شود / در ساختار فعلی اقتصاد ایران مشکل حامل‌های انرژی با قیمت حل نمی‌شود
داستان بنزین، به مساله‌ای پیچیده تبدیل شده که حفظ نرخ فعلی آن یک درد است و افزایش قیمت آن یک درد دیگر. فرارو در راستای پی‌گیری این موضوع، با طرح این پرسش که چرا به طور مداوم موضوع افزایش قیمت و نحوه عرضه «بنزین» در بازه‌های زمانی مختلف مساله‌ساز می‌شود، دیدگاه چهار کارشناس حوزه انرژی و اقتصاددان را جویا شده است
اکانت توییتری منتسب به بسیج دانشجویی دانشگاه شریف نوشت: سوءمدیریت در حوزه انرژی با وجود تملک رتبه دوم ذخایر انرژی جهان، باعث شده امروز در تمام حامل‌های انرژی گرفتار ناترازی شویم.
روزنامه همشهری در توییتر خود قسمتی از صحبت‌های اسدلله بادامچیان را به اشتراک گذاشت
عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره ارائه یارانه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو داد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت تا این لحظه برنامه‌ای برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی و بنزین ندارد. البته مجلس هم این موضوع را به هیچ وجه نمی‌پذیرد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت تا این لحظه برنامه‌ای برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی و بنزین ندارد. البته مجلس هم این موضوع را به هیچ وجه نمی‌پذیرد.
نماینده سروستان اعلام کرد: مشکل کشور ما، گران کردن قیمت بنزین نیست. کافیست یک تحقیق ساده بشود تا ببینیم زمانی که بنزین را گران کردیم در میزان مصرف مردم، صرفه‌جویی شد یا نه؟ اینکه متوسط به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۱۰ الی ۱۲ لیتر بنزین مصرف می‌کنیم می‌تواند در روند انرژی ما اثر بگذارد یا اینکه مافیای خودرو در ایران را حذف کنیم تا برسیم به خودرو‌هایی با ۱۰۰ کیلومتر کارکرد و سوخت چهار لیتر بنزین تا مصرف بنزین در کشور به یک چهارم برسد.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: درآمد دولت به علت افزایش تعداد خودرو و مصرف سوخت بیشتر شده است؛ بر اساس جداول ابتدایی که از بودجه دیدم قیمت بنزین سال آتی افزایش نمی‌یابد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی و با این وضعیت اقتصادی که بر کشور حاکم است، منطقی نیست قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا کند.
استدلال آقایان این است که چون بنزین یورو ۶ در کشور تولید نمی‌شود، لذا استفاده از بنزین یورو ۴ در خودرو‌های وارداتی با استاندارد آلایندگی یورو ۶ به صلاح نیست و موجب افزایش بار مالی خودرو‌های وارداتی می‌شود! این در حالی‌ست که سال‌هاست خودرو‌های روز اروپایی گران قیمت که همگی استاندارد یورو ۶ دارند در کشور تردد و از همین بنزین موجود استفاده می‌کنند و هیچ مشکلی نداشتند!
رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره برخی اخبار در خصوص افزایش قیمت حامل های انرژی گفت: هیچ افزایش قیمتی برای حامل های انرژی امسال نداریم و در بودجه سال آینده هم چنین افزایشی در نظر نگرفته‌ایم.
دولت و وزارت نفت به جای افزایش قیمت بنزین و فشار به زندگی مردم، با کاهش سهمیه آزاد کارت‌های سوخت از ۲۵۰ به ۱۵۰ لیتر و همچنین ایجاد محدودیت در عرضه آزاد بنزین توسط کارت سوخت آزاد جایگاه‌داران به خصوص در استان‌های مرزی، اقدام به کنترل مصرف کارت‌های سوخت کرده است که در کنترل قاچاق سوخت نقش مهمی ایفا می‌کند.
همزمان با مدیریت توزیع بدون وقفه سوخت در کشور با استفاده از ذخایر موجود، برای جلوگیری از کمبود سوخت در کشور و کنترل قاچاق، نشست‌های کارشناسی مفصلی در سطح وزارت نفت، دولت و سایر دستگاه‌های حاکمیتی برگزار شده تا راهکار‌های مناسبی برای کنترل مصرف و به خصوص قاچاق سوخت بدون تحمیل هزینه به مردم اندیشیده شود.
زنجان-وزیر کشور گفت: خیال مردم راحت، بنزین گران نمی شود.
احمد وحیدی در واکنش به موضوع بنزین مبنی بر اینکه عده‌ای شایعه گرانی بنزین و یا کاهش سهمیه‌ها را در جامعه مطرح می‌کنند اظهار داشت: به هیچ وجه تغییری در سهمیه بنزین و قیمت بنزین رخ نخواهد داد و مردم عزیز خیالشان راحت باشد.
مصطفی میرسلیم از دولت خواست تا با جدیت بر تصمیم خود در خصوص تعیین و تثبیت سهمیه سوخت بایستد.
عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس دهم گفت: اما نهایتا سران سه قوه، مصوب کردند که بنزین گران شود. در آن سه‌شنبه معروف که ۳ روز قبل از گرانی بنزین بود، علی لاریجانی باز هم به نمایندگان نگفتند که قرار است بنزین گران شود، تنها یک استمزاج جدی‌تر را در جلسه غیرعلنی مطرح کرد و دیگر به موضوع پرداخته نشد تا اینکه نهایتا موضوع اعلام عمومی شد و شوکی در جامعه به وجود آمد.
سخنگوی دولت اعلام کرد با پذیرش استعفای حجت‌الله عبدالملکی از سوی رئیس جمهور، محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت کار شده است. بهادری جهرمی همچنین توضیحاتی درباره مالیات‌های مربوط به اصناف و موضوع دهک‌بندی‌ها در پرداخت یارانه ارائه کرد و گفت که دولت هیچ‌ برنامه‌ای برای گرانی بنزین ندارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ