رئیس کل بانک مرکزی گفت: عوامل تاثیرگذار بر نقدینگی را به بهترین شکل کنترل کردیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
متاسفانه ما در بخش سیاست گذاری‌های پولی نیز، مشکلاتی جدی داریم. در این حوزه برای تامین کسری بودجه سیاست‌های درستی را اتحاذ نکرده ایم. ما از بدترین محل‌ها یعنی چاپ پول و استقراض از بانک مرکزی استفاده کرده ایم که هر دو تورم زا است و باعث رشد نقدینگی و افزایش پایه پولی بدون ایجاد ارزش افزوده شده است. نکته دیگر این که متاسفانه، دولت بزرگ‌ترین مصرف کننده است که نتوانسته کنترل درستی داشته باشد. در نهایت تمام این سیستم سیاست گذاری‌های اقتصادی و پولی، همزمان در یک چرخه رو به نزول قرار گرفته است. این بدترین اتفاقی است که می‌تواند برای یک دولت رخ دهد.
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: طبق اعلام مرکز آمار درباره تورم خرداد امسال، برای اولین بار تورم نقطه به نقطه مصرف‌کننده در این ماه ۱۲درصد در مقایسه با ماه قبل کاهش داشته که حاکی از خروج از سیکل افزایش قیمت پس از اصلاح ارز ترجیحی است.
سید حسن موسوی چلک می‌گوید: «به عنوان یک مددکار اجتماعی که سال‌ها در این حوزه مشغول به کار بوده‌ام، می‌گویم که فشار روی مردم زیاد است، انواع بحران‌های سیاسی و اجتماعی داریم، سیل و زلزله و حوادث غیرمترقبه داریم، فشار‌های فراوان اقتصادی و بیکاری و تورم داریم، با افزایش اختلالات روانی روبه‌رو هستیم، امید کم است و همه این عوامل مردم را به سمتی می‌کشاند که بخواهند برای فرار به سمت مشروبات الکلی بروند. این آمار‌ها و مسمومیت‌های ناشی از مصرف الکل اصلا دور از انتظار نیست.»
بچه‌هایی را می‌شناسد که افسرده شده‌اند؛ کسانی که بدون اغراق در طول یک ماه حتی یک متر هم جابه‌جا نمی‌شوند و باید به تمام مشکلات‌شان سوءتغذیه و ناتوانی مالی در خرید دارو‌ها را هم اضافه کرد: «شب سیزده به در، یکی از مددجویان ضایعه نخاعی که دچار افسردگی شدید است برای بار دوم قرص مصرف کرده بود در حالی که تنها آرزویش ویلچر برقی است. با مسوولیت خودم با اورژانس تماس گرفتم و خوشبختانه نجات یافت. ده‌ها و صد‌ها مورد اینچنینی وجود دارد و یکی از مهم‌ترین مشکلات معلولان در کنار معیشت، نداشتن تفریح است.»
هاشمی گفت: بانک‌ها با تسهیلات سوری که پرداخت کرده و در غیر از محل خود مصرف می‌شود بانک‌ها هم از این طریق به صورت غیر مجاز نقدینگی خلق می‌کنند.
جدیدترین تغییرات شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان نشان می‌دهد در پایان بهمن ماه، در حالی که نرخ تورم سالانه به رقم ۴۷.۷ درصد رسیده است، نرخ تورم سالانه ۱۱ استان کمتر از تورم سالانه کل کشور است.
بیش‌ترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ سیستان و بلوچستان (۶۷.۹ درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان بوشهر (٤٨.٦ درصد) است.
نرخ تورم کل کشور در بهمن ماه ١٤٠١ برابر ٤٧,٧ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ٤٥.١ درصد برای دهک­­ دهم تا ٥٤.٩ درصد برای دهک­ اول نوسان دارد.
نرخ تورم کل کشور در بهمن ماه ١٤٠١ برابر ۴۷.۷ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ٤٥.١ درصد برای دهک­­ دهم تا ٥٤.٩ درصد برای دهک­ اول نوسان دارد.
رصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ۵۱.۳درصد است.بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان سیستان وبلوچستان وکمترین آن مربوط به استان بوشهر است.
موسسه آمار ترکیه روز سه شنبه اعلام کرد که قیمت مصرف کننده در دسامبر ۶۴.۲۷ درصد افزایش یافته است که نسبت به ۸۴.۳۹ درصد گزارش شده در نوامبر کاهش یافته است.
مرکز آمار ایران ابتدای دی ۱۴۰۱ اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده یا همان نرخ تورم را منتشر کرد که براساس این گزارش نرخ تورم نقطه به نقطه کل کشور در آذر ماه ۴۸.۵ درصد بوده است.
نتایج یک تحقیق حاکی از آن است که افزایش تورم باعث شده تا مردم انگلیس مصرف غذای خود را کم کنند.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: عوامل تاثیرگذار بر نقدینگی را به بهترین شکل کنترل کردیم.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: عوامل تاثیرگذار بر نقدینگی را به بهترین شکل کنترل کردیم.
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه شاخص بهای مصرف‌کننده در ابتدای دولت ۵۹.۳ درصد بوده که این میزان به ۳۹.۹ درصد رسیده است، گفت: روند تورم در سال آینده کاهشی است.
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه شاخص بهای مصرف‌کننده در ابتدای دولت ۵۹.۳ درصد بوده که این میزان به ۳۹.۹ درصد رسیده است، گفت: روند تورم در سال آینده کاهشی است.
در حالی که کارگران با بحران هزینه‌های زندگی و دستمزد‌های راکد دست‌وپنجه نرم می‌کنند، اعتصاب‌ها امسال بریتانیا را فرا گرفته است. قیمت‌های مصرف‌کننده درج‌شده بر کالا‌ها در سال منتهی به اکتبر ۱۱.۱ درصد افزایش یافت که بالاترین میزان در ۴۱ سال گذشته است. پس از در نظر گرفتن تورم، میانگین دستمزد‌ها با بیشترین کاهش در اوایل سال‌جاری مواجه و همچنان در دوره ژوئن تا سپتامبر رو به کاهش بود. طبق گزارش تایمز، یک‌میلیون کارگر بریتانیایی قرار است در ماه‌های دسامبر و ژانویه اعتصاب کنند.
نماینده مردم فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: تورم ۷۰ درصدی اقلام خوراکی و غذایی امروز سفره مردم را کوچک‌تر کرده است و در نتیجه مصرف میوه، لبنیات و پروتئین کاهش یافته است.
شاید بهترین راه نظارت بر شرکت ها و آژانس‌های فروشنده پکیج بلیت و سفر و اقامت قطر، انتشار قیمت تمام شده و نرخ مصرف کننده مشابه قانون درج ارقام روی کالاها باشد تا سود فروشنده و واسطه برای همه عیان شود.
داده‌های اداره کل آمار عربستان سعودی نشان می‌دهد که شاخص قیمت مصرف کننده (نرخ تورم) در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نسبت به ژوئیه ۲۰۲۱ به میزان ۲.۷ درصد افزایش یافت.
داده‌های اداره کل آمار عربستان سعودی نشان می‌دهد که شاخص قیمت مصرف کننده (نرخ تورم) در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نسبت به ژوئیه ۲۰۲۱ به میزان ۲.۷ درصد افزایش یافت.
نظرسنجی جدیدی که توسط بانک فدرال رزرو نیویورک انجام شد نشان داد که انتظارات مصرف کنندگان آمریکایی از سطوح تورم در ماه جولای به شدت کاهش یافته است.
در مورد زمان قطعی واریز یارانه مرحله ۱۳۷ یعنی تیرماه ۱۴۰۱ نیز هنوز سازمان هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه نداده است. اما پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام کرده که یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی، روز ۲۱ تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ