در نظام حقوقی عدالت‌محور قاضی برای صدور حکم دقیق از وجود وکیل استقبال می‌کند، چون او کار را برای صدور رایی مستدل و محکم، آسان می‌کند. به‌علاوه وکیل می‌تواند موکل خود را قانع کند که حکم عادلانه صادر شده است؛ کاری که قاضی نمی‌تواند انجام دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به انتقال متهمان به مقر انتظامی و انجام بازجویی از آنان، گفت: دو متهم که ۲۱ سال سن داشتند در تحقیقات اولیه به ۳۰ فقره زورگیری مشابه با همکاری یکدیگر اعتراف کردند. آنان همچنین معترف شدند که سوژه‌های خود را از میان زنان سالخورده انتخاب می‌کردند تا مقاومت کمتری در برابرشان داشته باشند.
یکی از وکلای نیلوفر حامدی درباره روحیه او پس از ۲۵۰ روز بازداشت موقت، می‌گوید: «در همان ملاقات حضوری هم موکلم با روحیه بسیار قوی، مصرانه تاکید داشت که هیچ فعالیتی خارج از حرفه خبرنگاری نکرده است و همه فعالیت‌هایش در چارچوب قانون بوده است.»
آلمان امروز سفیر ترکیه در برلین را به بهانه انتقاد هفته گذشته آنکارا از بازداشت ۲ خبرنگارش در فرانکفورت در اقدامی متقابل احضار کرد.
روزنامه جوان نوشت: قوه قضائیه در سخن خوب از مبارزه با فساد صحبت می‌کند و ما را هم به این مبارزه امیدوار کرده‌بود، اما برخورد عجیب و بازداشت معلمانی رنجور که دو دهه است پیگیر اجرای حکم‌شان هستند، پس از رسانه‌ای شدن این موضوع، یک شاهد عملی دیگر برای رخنه کردن فساد در قوه قضائیه است.‌
مخالفان سلطنت در انگلیس با انتقاد از رفتار پلیس این کشور در مراسم تاج‌ گذاری چارلز سوم، تصریح کردند که «این بازداشت‌ها برای محافظت از پادشاه در برابر شرمساری بود».
روحانیت باید به جایگاه خود برگردد، اگر ایشان بود حتما این وضع روحانیت را نداشتیم. مسئله آزادی بیان هم همین است، فضای بسته‌ای داریم و قطعا ایشان به این فضا راضی نبود. نوع برخورد با منتقدان همین است، کسی انتقاد کند بازداشت و زندان می‌شود. ایشان به صراحت می‌گوید اگر جمهوری اسلامی بخواهد فضای خفقان ایجاد کند، شکست می‌خورد، این‌ها هست و چاپ شده. صدای ایشان موجود است. می‌گویند اگر نخواهد به عدالت اجتماعی اهمیت دهد، شکست می‌خورد.
رئیس قوه قضائیه: برخی اوقات قرار بازداشت موقت صادر می‌شود و قاضی منتظر می‌ماند تا زمانی که ضابط گزارش بدهد، این حق الناس است و تبعات دارد.
به نظر من آشتی ملی بسیار لازم است؛ حتی مسئولان به موضوع حبس خانگی پایان دهند، برای چه این موضوع ادامه پیدا کرده است و چه ضرورتی دارد؟ مسئولان حالت آشتی ایجاد کنند تا کشور رو به پیشرفت حرکت کند.
طی دو ماه اخیر، کانون صنفی کارگران مجتمع گاز پارس جنوبی سه درخواست برگزاری تجمع صنفی کارگران در محدوده محصور مجتمع گاز پارس جنوبی به استانداری و شورای تامین استان بوشهر ارسال کرد تا با بهره‌مندی از ظرفیت قانونی و موکد در اصل ۲۷ قانون اساسی که حق تشکیل تجمعات آزاد، بدون حمل سلاح و همسو با مبانی اسلام را برای شهروندان ایران مجاز شمرده، صدای اعتراض و انتقاد از بی توجهی پیمانکاران به تاکیدات قانون کار و قانون مناطق ویژه اقتصادی را به گوش مسئولان مجتمع گاز پارس جنوبی برساند.
دبیر ستاد حقوق بشر و معاون بین الملل قوه قضاییه به یخ‌زدگی و جان باختن یک زندانی در بازداشت پلیس آمریکا، واکنش نشان داد.
اینکه خانم خبرنگار جوان را در مقابل پدر و مادرش با دست‌بند به زندان اوین منتقل کنند، این اقدام با روشی که آقای اژه‌ای برای کرامت انسانی و عفو پیشنهاد می‌کند، متناسب نیست. صرف اینکه بازپرس گفته بود من از رفتار و صحبت تو احساس خوبی بهم دست نداد، در هیچ جای قانون نیامده است که اگر بازپرس احساس خوبی به آن دست نداد، بتواند کسی را اینگونه بازداشت کند. به نظرم باید این رفتار‌ها با برخورد‌هایی که هم رئیس دستگاه قضا و هم موافقت رهبری می‌خواهد به جامعه نشان دهد، تناسب پیدا کند.
غلامحسین کرباسچی با انتقاد از نحوه بازداشت الناز محمدی گفت: اینکه خانم خبرنگار جوان را در مقابل پدر و مادرش با دست‌بند به زندان اوین منتقل کنند، این اقدام با روشی که آقای اژه‌ای برای کرامت انسانی و عفو پیشنهاد می‌کند، متناسب نیست.
رهبر حزب اسلام آذربایجان که در دوم ژانویه ۲۰۱۱ به دلیل انتقاد از قانون ممنوعیت حجاب در مدارس متوسطه آذربایجان، بازداشت شده بود پس از تحمل ۱۲ سال حبس آزاد شد.
"عوض القرنی" ۶۵ ساله در سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی بازداشت شد. در آن زمان کارزار سرکوبگرانه دولت عربستان سعودی علیه هر فردی که از "محمد بن سلمان" ولیعهد آن کشور انتقاد می‌کرد آغاز شده بود.
زیدآبادی از «بازتاب خبری بسیار بی‌رمق» آزادی بازداشتی ها در رسانه‌ها انتقاد کرد.
داوود سوری فارغ‌التحصیل دکتری اقتصاد از دانشگاه «ویرجینیا تِک» در آمریکاست و مقالات بسیاری در حوزه‌های اقتصاد کلان، اقتصاد پولی و بازارهای مالی از وی منتشر شده است.
مطهری نوشت: مردم اعتراض دارند که چرا منتقد باید بازداشت شود درحالی که رهبر انقلاب گفته‌اند: «ممکن است کسی از من انتقاد داشته باشد، باید بتواند حرفش را بزند.» افرادی که تصمیم به بازداشت کسانی مانند آقای تاجزاده می‌گیرند چه کسانی هستند؟ چرا این رویه همچنان ادامه دارد؟
"کسنیا سوبچاک" ملقب به "دختر خوانده پوتین" که در ماه‌های اخیر با انتشار ویدئو‌هایی در یوتیوب از جنگ روسیه علیه اوکراین انتقاد کرده پیش از یورش ماموران امنیتی به عمارت مجلل اش برای بازداشت او از روسیه فرار کرد.
از زمان اعلام بسیح عمومی توسط پوتین دست کم ۱۳۰۰ معترض به جنگ اوکراین بازداشت شده‌اند. با این وجود، بدتر از آن ملی گرایان راستگرا آشکارا از دولت روسیه انتقاد می‌کنند که این جنگ را با غیرت، نیروی انسانی و قدرت آتش بیش‌تر پیگیری نمی‌کند.
در شرایطی که رستم قاسمی بدلیل بازداشت یگی از مشاورانش، زیر فشار قرار دارد، رسانه‌های حامی دولت او را بخاطر یک ناکارآمدی دیگر به توپ انتقاد بستند.
کاخ سفید، بازیکن سابق آمریکایی ان‌بی‌ای را که اعلام کرده می‌خواهد به روسیه برود تا ستاره بسکتبال زنان آمریکا که در روسیه بازداشت شده را آزاد کند، مورد انتقاد قرار داد.
یک وکیل دادگستری با انتقاد از نقض فاحش قواعد بین الملل در غزه گفت: بازداشت اداری، روشی است که مقام های رژیم صهیونیستی بدون دلیل و تفهیم اتهام، فلسطینی ها را محاکمه و روانه زندان می کنند.
شاخص کل بورس سه شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ در نهایت با کاهش ۷۹۱ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۴۰ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ را بخوانید.
در فضای مجازی ایران به ویژه توییتر افراد ناشناخته و مستعاری حضور دارند که کار اصلی آنان تهمت زدن و دروغ نوشتن است. تعدادی از افرادی که در چند هفته گذشته بازداشت شدند، به نحوی در این ماجرا نقش داشتند. برای دستگاه‌های اطلاعاتی شناسایی این افراد مثلا ناشناخته بسیار ساده است و حتی برخی از آنان شناخته‌شده هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ