«دانوری» نخستین ماموریت اکتشاف اعماق فضا در کره جنوبی است که شامل یک مدارگرد می شود این مدارگرد بالاخره پس از سفری۴ ماهه به مدار ماه رسیده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کره جنوبی با ابزار ناسا از مدارگرد شناسایی ماه عکس گرفت.
دوربین بسیار حساس و دقیقی که روی یک مداگرد کره ای نصب شده از منطقه ای از ماه عکس گرفته که همیشه در سایه است.
گروهی از دانشمندان «مؤسسه فناوری کالیفرنیا» (Caltech)، از ۱۱۰ هزار عکس گرفته‌شده با «مدارگرد شناسایی مریخ» (MRO) ناسا برای جمع‌آوری نقشه جدیدی از سیاره سرخ استفاده کردند.
تصاویر جدیدی که فضاپیمای ناسا به ثبت رسانده‌است، نزدیک‌ترین تصاویری است که از آتشفشانی‌ترین قمر منظومه شمسی گرفته شده‌است؛ گفتنی است که آخرین تصاویر گرفته شده از «آیو» به ماموریت افق‌های نو در سال ۲۰۰۶ باز می‌گردد، زمانی که مدارگرد پلوتو در راه رسیدن به این سیاره از کنار آیو عبور کرد.
دوربین HiRise مدارگرد شناسایی مریخ در گذشته نیز عکس‌هایی از تپه‌های شنی روی سطح این سیاره ثبت کرده بود، اما در این تصویر جدید، آن‌ها به شکل طرح‌هایی توخالی روی سیاره دیده می‌شوند. «آلفرد مک‌ایون»، اخترزمین‌شناس، درباره این تصویر نوشت: «تپه‌های شنی با اشکال و اندازه‌های مختلف در مریخ وجود دارند. در این مثال، تپه‌ها تقریباً کاملاً دایره‌ای هستند که پدیده‌ای غیرعادی است.»
ماموریت مدارگرد خورشیدی آژانس فضایی اروپا ممکن است در سال‌های آینده این پدیده عجیب را توضیح دهد. این ماموریت که در حال گرفتن تصویر از خورشید از داخل مدار عطارد است، به زودی مدار آن تا ۳۳ درجه کج خواهد شد.
ماموریت مدارگرد مریخی هند (MOM)پس از ۸ سال به پایان خود رسیده است. به نظر می رسد ارتباط این کاوشگر با ایستگاه های زمینی قطع شده است.
سازمان فضایی ملی چین(CNSA) داده های جدیدی از مدارگرد مریخی «تیان ون یک» و کاوشگر ژورونگ منتشر کرده که نشان می دهد در دوران باستان اقیانوسی از آب در سیاره وجود داشته است.
مقامات مؤسسه تحقیقات هوا و فضا کره جنوبی (KARI) در بیانیه‌ای اعلام کردند: مدارگرد مسیریاب ماه که با نام دانوری (Danuri) نیز شناخته می‌شود، نخستین گام برای اطمینان یافتن از توانایی اکتشاف فضایی و تایید آن است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ