غرغره جوشانده جوشانده پوست انار موجب بهبودی زخم‌های داخلی دهان و گلودرد می‌شود. شستشوی محل‌های درد با این جوشانده برای برطرف کردن خارش کاربرد دارد و برای درمان بواسیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
براساس یکی از مطالعات در زمینه دیابت، افرادی که به‌طور منظم سیب می‌خورند کمتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند که به‌گفته محققان ناشی از مقدار فراوان ترکیبات فیتوشیمیایی موجود در سیب است که خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی دارد.
شکلات تلخ طرفداران زیادی دارد که نمی‌توانند از خوردن آن صرف نظر کنند؛ زیرا طعم بسیار خوبی دارد و سرشار از مواد مغذی است.
شکلات تلخ طرفداران زیادی دارد که نمی‌توانند از خوردن آن صرف نظر کنند؛ زیرا طعم بسیار خوبی دارد و سرشار از مواد مغذی است.
یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داده که اسانس روغنی زیره سیاه از رشد باکتری‌های مضر روده جلوگیری می‌کند و در عین حال باکتری‌های مفید را دست نخورده باقی می‌گذارد.
دانه چیا یکی از بهترین و مفیدترین دانه‌های خوراکی است. این دانه‌های سیاه و سفید، آب دوست هستند و می‌توانند تا ۱۲ برابر وزن خود آب جذب کنند، برای همین میان ورزشکاران و افرادی که رژیم می‌گیرند طرفدار دارد.
این اثر باستانی زمانی پیدا شد که کارگران تحت نظارت حفاظت شهری شهرداری نِمی مشغول تمیز کردن دریاچه بودند. این مجسمه برای بررسی دقیق به متخصصان تحویل داده شد. مقامات شهر هنوز اطلاعات خاصی از جمله قدمت این مجسمه ارائه نکرده‌اند. با این حال، درباره اهمیت تاریخی آن گمانه‌زنی‌هایی شده است.
زرده تخم مرغ یکی از معدود غذا‌هایی است که به طور طبیعی حاوی ویتامین D است و با توجه به این‌که نزدیک به یک‌چهارم بزرگسالان از کمبود خفیف یا متوسط ​​ویتامین D رنج می‌برند، تخم‌مرغ می‌تواند کمک بزرگی به تامین ویتامین دی آن‌ها کند. به گونه‌ای که یک وعده غذایی حاوی دو عدد تخم مرغ، ۸۲ درصد از نیاز روزانه توصیه شده شما به ویتامین D را تامین می‌کند.
پیاز یکی از مواد اصلی در پخت و پز انواع غذاهاست که فواید بسیاری برای سلامتی دارد.
سیاه دانه (سیاهدانه) دانه گلی با خاصیت دارویی و درمانی است که به‌عنوان ادویه هم استفاده می‌شود. این گیاه فو‌ق‌العاده بومی آسیا و مدیترانه است و در جنوب غربی آسیا، خاورمیانه و جنوب اروپا می‌روید و به آن زیره سیاه و گشنیز رومی هم می‌گویند.
رودریگو دی پُل، هافبک تیم ملی آرژانتین، از خصوصیت ویژه لیونل مسی و ابهت او در رختکن آلبی سلسته گفت.
زمانی که صحبت از فواید برگ انگور به میان می‌آید، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد خاصیت جلوگیری از کم خونی است. زیرا همانطور که اشاره شد این محصول طبیعی سرشار از آهن است.
زمانی که صحبت از فواید برگ انگور به میان می‌آید، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد خاصیت جلوگیری از کم خونی است. زیرا همانطور که اشاره شد این محصول طبیعی سرشار از آهن است.
هندوانه منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی است که علاوه بر آبرسانی بدن، می‌تواند بسیاری از ابعاد مختلف سلامتی را ارتقا دهد و از برخی بیماری‌ها نیز جلوگیری کند.
مطالعات نشان می‌دهد مواد شیمیایی موجود در این میوه می‌تواند عملکرد مغز را تقویت کرده و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. ترکیبات طبیعی موجود در سیب می‌تواند به تحریک تولید سلول‌های جدید مغزی کمک کند و موجب افزایش یادگیری و حافظه شود.
آلوئه ورا گیاه بومی مناطق شمال آفریقا، اروپای جنوبی و جزایر قناری می‌باشد. قدمت استفاده از این گیاه به دوران مصر باستان برمی‌گردد. این گیاه در همان دوران نیز مصارف دارویی داشته است.
به حاوی فیبر و چندین ویتامین و مواد معدنی ضروری است و برای هر رژیم غذایی می‌تواند یک ماده‌ی مغذی باشد.
گوجه سبز یکی از میوه‌های نوبرانه فصل بهار است، بسیار پرطرفدار و در واسط فصل بهار تا اوایل تابستان در دسترس است. گوجه سبز یک میوه کوچک و آبدار و از پوست نازک به رنگ سبز یا سرخ و دارای هسته سخت است، سرشار ز ویتامین سی، اسید مالیک و اسید سیتریک است.
آزمایش‌های مختلفی روی انسان انجام شده که طبق آن‌ها مشخص شده قهوه می‌تواند بر عملکرد مغز اثر بگذارد و می‌تواند حافظه، خلق‌وخو، هوشیاری، انرژی و عملکرد شناختی را افزایش دهد.
لیمو‌ها سرشار از ویتامین C، فیبر و انواع ترکیبات مفید گیاهی هستند. این مواد مغذی چند فایده اثبات شده برای سلامتی دارند. در حقیقت، لیمو به سلامت قلب، کنترل وزن و سلامت گوارش کمک می‌کند.
مصرف ناشتای یک لیوان آب باعث تقویت پوست، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و تسریع متابولیسم بدن می‌شود.
گیاهان خاصی مانند گیاهان گوشتی یافت شده در محیط‌های خشک، پوست ضخیمی برای نگهداری آب و مواد مغذی در درون برگ‌های خود دارند. تعدادی از محققان بر آن شدند تا این مساله را آزمایش کنند که آیا می‌توان با استفاده از آب و مواد غذایی درون گیاهان به عنوان محلول الکترولیت یک پیل سوختی الکتروشیمیای، از فتوسنتز درون گیاهان گوشتی برای تولید برق مصرفی پیل‌های خورشیدی زنده (living solar cells) استفاده کرد.
بابونه یک گیاهِ شناخته‌شده است که آن را برای تسکین دادن به اعصاب و بدن مصرف می‌کنند. با این حال مزایای این گیاه فراتر از این‌ها است. این گیاه به عنوان یک داروی طبیعی، قادر به درمان مشکلاتی فرای بی‌خوابی و اعصاب است و می‌تواند علائم سندرم پیش از قاعدگی، اسهال، تهوع و نفخ را از بین ببرد. این گیاه با داشتن بیش از ۱۰۰ ماده زیست‌فعال که در خواص آن دخیل هستند، منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها است و خواص ضدمیکروبی دارد.
لیکوپن یک آنتی اکسیدان است که گوجه فرنگی را قرمز می‌کند، اما از پوست آن در برابر اشعه فرابنفش نیز محافظت می‌کند. زمانی که لیکوپن روی پنل‌های خورشیدی پروسکایت اعمال می‌شود، می‌تواند آن‌ها را از تخریب ناشی از اشعه فرا بنفش محافظت کند و دوام آن‌ها را افزایش دهد. این رنگدانه همچنین جریان الکتریکی را در صفحات خورشیدی پروسکایت بهبود می‌بخشد.
چغندر برای جلوگیری از سرطان‌های کولن، ریه و پوست مؤثر است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ