سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که واشنگتن در روابطش با روسیه، همچنان تحت تاثیر ذهنیت «جنگ سرد» است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن بهبود روابط بین پکن و مسکو را «نگران‌کننده» می‌داند.
یک مقام ارشد امنیتی آمریکا برخی گزارش‌ها درباره توافق با عربستان برای عادی‌سازی روابط ریاض و تل آویو را رد کرد.
یک شخصیت آمریکایی نزدیک به جو بایدن از آغاز روند بازنگری واشنگتن در روابط خود با تل‌آویو خبر داده است.
موضوعاتی همچون رویکرد آمریکا در مورد تایوان، تجارت محصولات فن آوری بالا و تولید دارویی به نام فنتانیل در چین و سختگیری درباره صادرات کالا به آمریکا، بخشی از نقاط اختلاف بین آمریکا و چین بود.
وزارت امور خارجه چین تأکید کرد که طرف چینی از بلینکن خواست تا به اصل چین واحد پایبند باشد و از استقلال تایوان حمایت نکند.
وزارت خارجه آمریکا امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن انتظار هیچ پیشرفت یا تحولی در روابط دوجانبه با پکن را از سفر بلینکن به چین ندارد.
یک رسانه آمریکایی در مطلبی به بررسی دلایل عدم تقویت روابط امنیتی میان عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا در نتیجه امضای پیمان دفاعی میان دو کشور پرداخته است.
تعدادی از قانون گذاران آمریکایی حزب دموکرات و جمهوری خواه پیش‌نویس قانونی را ارائه کردند که هدف آن ممانعت از هرگونه عادی سازی روابط با سوریه است.
وزیر خارجه چین بر این باور است که ثبات روابط واشنگتن و پکن، باید اولویت آمریکا باشد چون این کشور جهش مثبتی که در نشست بالی حاصل شده بود را مختل کرده است.
به وجود آمدن یک بحران واقعی در روابط میان اسرائیل و آمریکا در کنار اهمیت سفر رئیس جمهور ایران به سوریه بعد از ۱۲ سال از موضوعاتی است که روزنامه‌های مطرح جهان عرب به آنها پرداخته‌اند.
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم هراس واشنگتن از تعمیق روابط تهران - مسکو در واکنش به ادعای روزنامه وال استریت ژورنال، از تعمیق روابط این دو کشور باز هم ابراز نگرانی کرد.
سفیر روسیه در واشنگتن گفت که مسکو هرگز دشمن ایالات متحده نبوده و تمام آن چیزی که می خواهد برقراری روابط طبیعی و نظم جهانی مبتنی بر امنیت مشترک و برابری است.
معاون وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که واشنگتن نگران رابطه بین ایران و روسیه است.
وزیر خارجه چین اعلام کرد از آنجایی که آمریکا، چین را رقیب اصلی خود می‌داند و سیاست‌ مهار، سرکوب و تحریک را در پیش گرفته، روابط دو کشور با مشکلات جدی روبرو است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی از گسترش روابط روسیه و ایران گفت که هر اقدامی را برای مختل کردن این همکاری‌ها انجام می‌دهند.
هدف عربستان و امارات، ارسال پیام هشدار به ایالات متحده بوده مبنی بر آن که در صورت‌عدم حمایت واشنگتن از آن کشور‌ها می‌توانند با مسکو همکاری بیش‌تری داشته باشند در این میان می‌توان به روابط اقتصادی قوی عربستان و امارات با روسیه اشاره کرد.
«دیمیتری پسکوف» به انتخابات کنگره آمریکا و نتایج آن واکنش نشان داد و تأکید کرد که این انتخابات تغییری در روند بد روابط مسکو - واشنگتن نخواهد داشت.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید وجود برخی مذاکرات و روابط پشت پرده میان واشنگتن و مسکو را تائید کرد.
سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که بهبود روابط میان مسکو و واشنگتن در میان‌مدت، قابل رویت نبوده و به باور وی، تصور منزوی کردن روسیه و چین، خیلی «ساده‌لوحانه» است.
در پی تصمیم اوپک‌ پلاس مبنی بر کاهش‌ تولید نفت، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا بر لزوم ارزیابی مجدد روابط واشنگتن با عربستان سعودی تأکید کرد.
به‌دنبال فشار واشنگتن، ترکیه تأیید کرد که سه بانک باقیمانده‌ای که همچنان پردازش پرداخت‌های روسیه را انجام می‌دادند، روابط خود را با مسکو قطع می‌کنند.
معاون رئیس جمهور آمریکا در ادامه اقدامات و اظهارات جنگ‌افروزانه این کشور، گفت که واشنگتن همچنان به تعمیق روابط «غیررسمی» خود با تایوان ادامه خواهد داد.
سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر به دولت آمریکا هشدار داد از ارسال سیگنال های محرک به جدایی طلبان تایوان دست بردارد.
مسکو نسبت به قطع کامل روابط با آمریکا هشدار داد و اعلام کرد که ایده واشنگتن برای معرفی روسیه به عنوان حامی تروریسم عواقب سختی در پی خواهد داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ