Chrysopelea paradisi یا همان مار درختی بهشتی که در جنوب شرقی آسیا زندگی می‌کنند، بعد از اینکه خود را از شاخه‌های درختان پرتاب می‌کنند، بدن خود را صاف می‌کنند تا بیشتر آیرودینامیک شوند، سپس با یک الگوی خاص موجی ایجاد می‌کنند و می‌توانند در یک پرواز تا ۲۵ متر اوج بگیرند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معتقدم به جای بازداشت خبرنگاران، نهادهای امنیتی، قوه قضاییه، دولت و مجلس باید برای حرف‌های مردم گوش شنوا داشته باشند نه اینکه خبرنگارانی را که کارشان را انجام داده‌اند بازداشت کنند و ماه‌های زیادی بلاتکلیف و در بازداشت موقت نگه دارند.
مار‌های زنگی زندگی اجتماعی پیچیده‌تری نسبت به آنچه تصور می‌کردیم، دارند. این پژوهش، بینش‌های جدیدی درباره الگو‌های رفتاری مار‌ها ارائه می‌کند.
گفته می‌شود که مار‌های مقبره - همه انواع مار‌های زمینی که بیشتر عمر خود را در زیر زمین می‌گذرانند - "کوچک، استوانه‌ای شکل و ظاهری نسبتاً باستانی" هستند.
سفر سلطان عمان به تهران از آن‌جا که این کشور در حال حاضر نقش میانجی در حل پرونده هسته‌ای ایران را برعهده گرفته است اهمیت بسیاری یافته است. طی ماه‌های گذشته هیئت‌های ایرانی و آمریکایی به مسقط رفت‌ و آمد داشته‌اند و به گفته‌ی تحلیلگران سفر سلطان عمان حاوی پیام پیشرفت قابل‌توجه این مذاکرات است.
مارهای Palmetto Corn Snake به جای گاز گرفتن طعمه خود را منقبض می کنند، بنابراین مستعد گاز گرفتن نیستند. آنها همچنین دارای سم کمی هستند، بنابراین حتی اگر موفق شوند یک انسان را نیش بزنند، خیلی خطرناک نیستند.
خبرساز شدن پرونده دستمزد‌های نجومی در حالی است که بسیاری از کارگران در ماه‌های گذشته نسبت به مصوبه شورای عالی کار درباره میزان افزایش دستمزد کارگران اعتراض‌های شدیدی را مطرح کردند و حتی شکایت‌های رسمی از این مصوبه هم در جریان است؛ کارگران می‌گویند با کار‌های سخت و کارگری در گرمای عسلویه و بوشهر، دستمزدی می‌گیرند که جوابگوی نیاز‌های اولیه آن‌ها و خانواده‌های‌شان نیست و شاید به همین دلیل هم است که پرونده‌هایی مانند این فیش حقوقی تا این اندازه واکنش‌برانگیز می‌شود.
مارهای پرنده بلند و نازک هستند و سرهای کشیده دارند. طول آنها ممکن است به 90 الی 120 سانتی متر برسد. مردمک‌های آن به شناسایی و تخصیص اطراف آن ها کمک می‌کند، زیرا افقی و کلیدی شکل هستند. معمولاً دارای سری صاف و سبز با چانه کرم یا صورتی رنگ و دم بسیار بلند هستند. نیش‌های آن‌ها نسبت به اندازه بدن مار نسبتاً بزرگ‌تر است.
احمدی گفت: امسال در سواحل دریاکنار شهرستان بابلسر گزارشی از هجوم مار‌ها داشتیم که بلافاصله همکاران ما به منطقه اعزام شدند و با انجام نمونه‌برداری متوجه شدند که این مارها، مار کوهستان و سمی نیستند.
رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران شایعه ورود مار‌های سمی به سواحل فریدونکنار و بابلسر را رد کرد.
اشرف حکیمی ستاره مراکشی تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن با انتشار ویدئویی عید سعید فطر را به هوادارانش تبریک گفت. طی ماه‌های اخیر اشرف حکیمی از سوی دادستانی فرانسه به تجاوز جنسی متهم شده است. یک زن ۲۴ ساله فرانسوی، این ملی‌پوش مراکشی را متهم کرده و پرونده قضایی علیه او باز شده است.
علیزاده طباطبایی گفت: حداقل موضوعی که باید مورد توجه قرار بگیرد، آن است که این رای قتل عمد است، نه قتل غیرعمد. دادگاه براساس بند «ب» ماده ۸ قانون مجازات نیرو‌های مسلح را محاربه درنظر گرفته است. عجیب اینجاست که برای حکم محاربه تنها ۱۰ سال حبس صادر شده است. امروز افکار عمومی از خود می‌پرسد این محاربه با سایر احکام محاربه که طی ماه‌های اخیر هم بسیار صادر شده، چه فرقی دارد که اینجا ۱۰ سال حبس داده می‌شود و درخصوص برخی دیگر از پرونده رخداد‌های اخیر حکم اعدام صادر می‌شود.
در این جا فهرست ده مورد از بزرگ‌ترین مار‌های جهان را می‌خوانید؛ کوچکترین مار این فهرست بیشتر از ۳ متر طول دارد.
این حرکت با تبدیل شدن بدن مار به شکل S آغاز می‌شود، سپس مار با فشار دادن دم خود به زمین، نیمه جلوی بدن خود را به هوا پرتاب می‌کند. تمام بدن مار در هوا معلق می‌شود. زمانی که سر مار به زمین می‌رسد، دم به سمت جلو می‌چرخد، و به همین‌صورت سر و گردن دوباره پیچ می‌خورد. تمام این حرکات دوباره تکرار می‌شوند؛ و مار با پیچاندن مکرر بدنش، خود را به سمت جلو پرتاب می‌کند.
مار‌های بدون فلس از رنگ‌های بسیار روشن گرفته تا پوست صاف و شبیه گل ختمی، حیواناتی با ویژگی‌های منحصر به فرد هستند.
چشم‌های مار‌های بدون فلس بزرگ‌تر به نظر می‌رسند، اما این به دلیل نداشتن فلس در اطراف آنهاست که باعث می‌شود بیشتر بیرون بزنند.
در حال حاضر این مار‌ها محدود به منطقه‌ای در غرب میامی هستند، اگر این شکارچیان به جنگل‌ها بروند و با غول مهاجم دیگری - پیتون‌های برمه‌ای - آمیخته شوند، می‌توانند یک مار فوق‌العاده انسان‌خوار به دنیا بیاورند. مقامات در حال مبارزه برای متوقف کردن این بیگانگان قاتل وحشی هستند.
مرغ منشی علاقه عجیبی به خوردن مار‌ها دارد. او در ابتدا با قدرت شروع به لگد زدن به مار‌ها می‌کند. ضربات او به قدرتی قوی هستند که می‌توانند ستون فقرات مار را بشکنند. هیچ پرنده‌ای نمی‌تواند این گونه شکار کند. پرنده منشی، پس از پیدا کردن همسر برای خود، با او به شکار می‌پردازد. در کنار هم بودن شکار را برای آن‌ها آسانتر می‌کند. این پرندگان لانه خود را بر روی درختان کوچک تاج دار می‌سازند.
مار‌های مقبره، همه انواع مار‌های زمینی که بیشتر عمر خود را در زیر زمین می‌گذرانند "کوچک، استوانه‌ای شکل و ظاهری نسبتاً باستانی" هستند.
مار‌های بوآ مار‌های دنیای جدید، بومی زیستگاه‌هایی از شمال مکزیک تا آمریکای مرکزی و جنوبی هستند؛ و چندین زیرگونه متمایز دارند، از جمله مار بوآ دم قرمز (از شمال حوضه آمازون)، بوآ آمارالی از پاراگوئه و آرژانتین و...
نام کیومرث نیازآذری و فرزندش مصطفی، نخستین بار در پرونده پرحاشیه موسوم به پرونده طبری، بر سر زبان‌ها افتاد و در افکار عمومی مطرح شد. پرونده‌ای که در سال ۱۳۹۹ درست در آغازین ماه‌های پاندمی کووید۱۹، با نام طبری گره خورد و خبرساز شد و بازتاب‌های متناقضی در داخل و خارج ایجاد کرد.
طبق برآورد سازمان بهداشت جهانی، سالانه حدود ۵.۴ میلیون نفر توسط مار‌ها گزیده می‌شوند که منجر به مرگ بین ۸۱۰۰۰ تا ۱۳۸۰۰۰ نفر و قطع عضو بسیاری از افراد می‌شود. اما مار‌هایی که سم بسیار قوی دارند همیشه برای مردم خطرناک‌ترین نیستند.
در ادامه خبر‌های سریالی دروغی که در ماه‌های اخیر منتشر می‎‌شود، رسانه‌های ضد انقلاب اخیرا مدعی شده بودند امیرمحمد جعفری یکی از متهمان پرونده شهادت سیدروح‌الله عجمیان شکنجه شده است.
وی درباره آمار کشته شدگان اغتشاشات اخیر ادامه داد: تعداد کشته‌ها شامل چند گروه می‌شود، گروه اول کشته‌های گروهک‌های غرب و شمال غرب، گروه دوم مردم عادی که یا توسط اغتشاش گران کشته شدند یا برای تسویه حساب شخصی به قتل رسیدند و در این مکان‌ها رها شدند، گروه سوم پلیس و ماموران امنیتی و گروه چهارم افرادی که قصد ورود به مقر‌های حساس را داشتند که توسط ماموران در دفاع از مقر‌های حساس کشته شدند که آمار آن‌ها بعد از تجزیه و تحلیل اعلام می‌شود.
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران گفت: محل زندگی بیشتر مار‌های سمی مازندران مانند افعی لطیفی و دماوندی در ارتفاعات البرز و منطقه دماوند است که امکان ندارد سیلاب شهرستان چالوس این مار‌ها را از این منطقه به سواحل منتقل می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ