تبریز- رئیس دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی دانشگاه تبریز دلایل آلودگی هوا در تبریز را تشریح کرد و گفت: در این خصوص خودروهای فرسوده نقش ویژه ای دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بیش از ۶ سال از تصویب قانون هوای پاک می گذرد و به دلیل بی توجهی و قانون گریزی ۵ مسئول متهم و قرار جلب برایشان صادر شد.
حواشی انتخابات پرحرف و حدیث اسکواش با وجود گذشت یک ماه از تشکیل مجمع و به دلیل تعلل در صدور حکم همچنان ادامه دارد، تعللی که «سرما و آلودگی هوا» و تعطیلات ناشی از آنها دلیل آن عنوان شده است.
حواشی انتخابات پرحرف و حدیث اسکواش با وجود گذشت یک ماه از تشکیل مجمع و به دلیل تعلل در صدور حکم همچنان ادامه دارد، تعللی که «سرما و آلودگی هوا» و تعطیلات ناشی از آنها دلیل آن عنوان شده است.
سازمان هواشناسی از کاهش دید افقی در ۴ کلانشهر به دلیل آلودگی هوا خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته بارش باران بخش‌هایی از استان‌های بوشهر، هرمزگان گیلان و گلستان را فرا گرفت.
معاون نظارت و پایش سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران توضیحاتی درباره سوخت ۳ نیروگاه مهم پایتخت، دلایل تشدید آلودگی و ماجرای تغییر استانداردهای شاخص آلودگی هوا ارائه داد.
دلایلی چون شیوع ویروس کرونا، آلودگی هوا ، خطرات پوسیدگی ورزشگاه آزادی، آماده نبودن زیرساخت برای ورود بانوان و ملاحظات امنیتی چندماه اخیر ، به عنوان دلایل منع حضور تماشاگران در استادیوم‌ها مطرح شده بود.
مدارس در برخی از روزها به دلیل بارش برف و برودت هوا تعطیلی می شود و روز دیگر همین سرمای هوا، آلودگی وا را به ارمغان می‌آورد.
سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به دلیل شرایط اقتصادی کشور و محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها نتوانستیم کیفیت سوخت را ارتقا دهیم، توزیع سراسری سوخت استاندارد داشته باشیم، به نوسازی و توسعه حمل و نقل عمومی بپردازیم، نیروگاه‌های تجدیدپذیر ایجاد کنیم و موتورسیکلت‌ها و خودرو‌ها را نو کنیم. تمامی این موارد باعث قرار گرفتن در شرایط فعلی شده است.
معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست تهران در رابطه با علت انباشت بیشتر آلاینده‌ها در این منطقه گفت: به طور کلی در مناطق جنوب و جنوب غربی تهران از جمله منطقه ۱۹، شاخص آلودگی هوا بالاتر از سایر ایستگاه‌هاست و علت این است که این ایستگاه‌ها در نقاطی هستند که تردد ماشین‌های سنگین حتی در ساعات روز را دارند. در شهر تهران تردد ماشین‌های سنگین فقط در طول شب مجاز است، اما در این مناطق تردد کامیون‌ها در هر ساعتی از روز انجام می‌شود.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: به دلیل ادامه پایداری و سکون هوا، شاخص آلودگی به محدوده «بسیار ناسالم» می‌رسد.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: به دلیل سکون نسبی جو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، آلودگی هوا و انباشت آلاینده‌ها تا چهارشنبه در کلان‌شهرها ادامه دارد.
یکی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف در نشست تخصصی بررسی موضوع آلودگی هوا علل اجرایی نشدن برنامه کاهش آلودگی هوا را در برنامه ششم تشریح کرد.
مدیر واحد سنجش و نگهداری شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: آمارها حاکی از آن است که سالانه ۶ هزار نفر در تهران به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.
تبریز- مدارس تبریز به دلیل آلودگی هوا در روز سه شنبه شیفت صبح تعطیل شد.
مدیر کل مدیریت بحران استان تهران گفت: طبق هشدار هواشناسی مبنی بر اینکه در غالب ساعات، کیفیت هوا تا حد ناسالم برای تمام گروه‌ها کاهش خواهد یافت و از این رو مدیریت بحران به مردم پایتخت اکیداً توصیه می‌کند از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کرده و حتماً از منابع غذایی حاوی آنتی اکسیدان و بتاکارتن زیاد استفاده کنند.
هنوز دلیل قطعی ابتلا به کبد چرب غیر الکلی مشخص نیست؛ ولی محققان احتمال می‌دهند سن، اضافه وزن، دیابت و کلسترول بالا، مهمترین عوامل خطر این عارضه باشند. علل دیگر کبد چرب غیر الکلی استفاده از دارو‌های مختلف، هپاتیت، بیماری‌های خود ایمنی یا بیماری‌های کبدی ارثی، کاهش سریع وزن و سوء تغذیه هستند.
به دلیل آلودگی هوا امکان رزرو طرح ترافیک فردا ۲۱ آذر ماه وجود ندارد و طرح فروخته نمی‌شود.
مدیر کل مدیریت بحران استان تهران گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی طی روز سه شنبه و چهارشنبه به دلیل پایداری نسبی جو و عدم وجود وزش باد قابل ملاحظه، در بخش‌های مرکزی، غربی و نیمه جنوبی استان، کاهش کیفیت هوا و افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها پیش بینی شده است.
خوردن مایعات به ویژه آب نه تنها باعث پاکیزگی مجاری گلو و دهان شده بلکه به دفع سموم از کلیه‌ها هم کمک می‌کند. استفاده از چای به دلیل تئوفیلین موجود در آن می‌تواند مجاری ریوی را بازکرده و ترشحات ریوی جمع شده را به بیرون ریه انتقال دهد.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: به دلیل انباشت آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌های آلودگی جو و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده‌های ثابت و متحرک، در بعضی ساعت‌ها کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها را شاهد خواهیم بود.
یک کارشناس آلودگی هوا ضمن تاکید بر اینکه دلیل عمده آلودگی هوای سال‌های اخیر توقف نوسازی و اسقاط خودرو‌های فرسوده است، می‌گوید تا زمانیکه نوسازی، کنترل جدی معاینه فنی و طرح‌های کاهش آلودگی هوا اجرا نشوند، کیفیت سوخت به حد مطلوب نرسد و مازوت‌سوزی حذف نشود و همچنین سایر اقداماتی که در قانون هوای پاک مطرح شده، انجام نشود، طبیعتا نباید انتظار هوای پاک را داشته باشیم. بحث نوسازی و از رده خارج شدن خودرو‌های فرسوده مهم‌ترین اقدامی‌ست که طی چند سال اخیر یا متوقف بوده یا به صورت کند اجرا شده است.
اهواز - مدارس و ادارات شهرستان هویزه به دلیل آلودگی شدید هوا ناشی از دود آتش‌سوزی در بخش عراقی هورالعظیم امروز دوشنبه تعطیل شدند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: تمام مدارس مقاطع تحصیلی این استان فردا دوشنبه چهارم مهرماه به دلیل آلودگی هوا تعطیل و ادارات با ۲ ساعت تاخیر فعالیت خواهند داشت.
با دستور استاندار خراسان شمالی و بر اساس تصمیم کار گروه اضطراری آلودگی هوای استان، فعالیت‌های همه بخش‌های شهرستان‌ها به جز اسفراین در شیفت عصر سه شنبه و چهار شنبه تا پایان وقت اداری تعطیل شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ