یک تهیه‌کننده سینما با انتقاد از اینکه صدور پروانه ساخت برای فیلم‌هایی که انتقادی به عملکرد یک نهاد یا دستگاه دارند،به موافقت آن نهاد منوط شده است، می‌گوید: اگر در فیلم‌های سیاسی - اجتماعی بخشی از حرف‌های مردم گفته شود، شاید در شرایط جامعه تاثیر داشته باشد و نباید گذاشت حرف‌ها تلنبار شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قزوین- دادیار دادسرای قزوین یک مجرم را به تهیه کنندگی اثر هنری مکف کرد.
قزوین- دادیار دادسرای قزوین یک مجرم را به تهیه کنندگی اثر هنری مکف کرد.
وزارت حج و عمره عربستان همچنین تاکید کرده است زائران بدون اجازه این وزارتخانه، امکان تولید یا توزیع مطبوعات را هم ندارند.
مدیر تولید فیلم های «شب یلدا» و «به رنگ ارغوان» ادامه داد: دو هفته قبل از صندوق تماس گرفتند اول تصور کردم برای موضوع عضویت هست اما به افطاری در هتل هما (شرایتون سابق) دعوت کردند، عذر خواهی کردم و گفتم نمی‌آیم و بعد شنیدم که افطاری صندوق هنر کنسل شده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۲ را سال «مهار تورم، رشد تولید» نامگذاری کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲ هجری شمسی، با تبریک عید نوروز به آحاد ملت ایران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، مهمترین مسئله کشور در سال گذشته را موضوع اقتصاد و معیشت مردم دانستند و با تاکید بر اینکه امسال نیز اقتصاد، مسئله اصلی کشور است، شعار سال ۱۴۰۲ را «مهار تورم و رشد تولید» اعلام کردند.
این رویکرد خشم شماری از فیلمسازان مستقل و بخش کنندگان ایرانی را در پی داشت، چرا که متکی به نگرشی کور نسبت به سینمای ایران بود؛ نگرشی که اگر قرار بود سی سال پیش اساس کار جشنواره‌های بین المللی قرار بگیرد، حتی عباس کیارستمی نیز پشت در جشنواره‌های بین المللی باقی می‌ماند ! در عوض فیلم‌های دارای مضمون مرتبط با ایران انتخاب شده بود که به واسطه ساختار فنی ضعیف، با وجود گارد سیاسی جشنواره، باز هم به بخش مسابقه اصلی راه نیافتند
با رونمایی از بخش معناداری از تولیدات سینمای ایران در یک سال اخیر، ارزیابی‌ها حکایت از آن دارد که این فیلم‌ها توان چرخاندن چرخ اقتصاد سینمای ایران را در سال آینده ندارند؛ دغدغه‌ای که می‌بایست با تولید فیلم‌های دارای ظرفیت فروش ویژه به ویژه آثار کمدی رفع شود و رونق نسبی سینمای ایران را شاهد باشیم.
کشاروزان یونانی در اعتراض به گرانی و سیاست‌های جدید که منجر به افزایش هزینه‌های تولید کشاورزی می‌شود، در مناطق مختلف این کشور دست به تظاهرات زدند.
کارشناسان می‌گویند، دقیقاً مشخص نیست که نور موجود در این فیلم چگونه ایجاد شده است، اما هیچ سنگی نمی‌تواند بار الکتریکی را در خود نگه دارد.
این درخواست صنف در حالی است که مشخص نیست چرا در حالی که مقررات پیشین به شکل طبیعی از سوی هیات وزیران تصویب شده، چرا این مقررات تازه قرار است در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شود که وظیفه سیاست گذاری دارد و نه تصویب مقررات. به هر حال این اتفاق با هر شکل در حالی وقوع باشد، در صورتی که بدون مشارکت صنوف سینما تصویب شد، بی‌شک تبعاتی را در پی خواهد داشت.
برخی از فیلم‌های بسیار مهم که پروانه نمایش دریافت کرده‌اند، پیش‌بینی شده برای اینکه به سود برسند باید حداقل ۵۰ میلیارد تومان در گیشه فروش داشته باشند که این مساله در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست وی تاکید کرد: دولت می‌تواند به جای اینکه ۱۰ فیلم با بودجه بسیار بالا تولید کند، ۹ فیلم را جلوی دوربین برده و بودجه تولید پروژه دهم را در حوزه اکران و حفظ سینما هزینه کند. برخی از فیلم‌های بسیار مهم که پروانه نمایش دریافت کرده‌اند، پیش‌بینی شده برای اینکه به سود برسند باید حداقل ۵۰ میلیارد تومان در گیشه فروش داشته باشند که این مساله در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست وی تاکید کرد: دولت می‌تواند به جای اینکه ۱۰ فیلم با بودجه بسیار بالا تولید کند، ۹ فیلم را جلوی دوربین برده و بودجه تولید پروژه دهم را در حوزه اکران و حفظ سینما هزینه کند... در حال حاضر چندین فیلم در حال تولید است که بودجه تولید آن‌ها بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که اکثر این فیلم‌ها پروژه‌های دولتی است. در چنین شرایطی دولت می‌تواند بخشی از این هزینه‌ها را در اکران صرف کند.
صحبت‌های فاطمی امین وزیر اقتصاد از روند تولید خودرو و بازار این محصول در کشور را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به ضرورت مشارکت هنرمندان در نظام آموزشی گفت: نیازمند ایده‌های جدید برای تولید فیلم‌های آموزشی هستیم.
روایت رئیس جمهور از هدیه دادن تجهیزات اتاق عمل تولید داخل به یکی از کشورهای همسایه را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به لطمه‌هایی که در فیلم دینامیت به آمران معروف وارد شده است، گفت: در این فیلم هم فرد آمر به معروف را یک فرد لوده نشان داده است که لطمات زیادی به این موضوع وارد کرده است. همچنین این فیلم ذهن‌های بسیاری را تحت تاثیر قرارداده است و بحث ما این است که ۹۷ میلیارد پول فروش این فیلم باید برای تولید فیلم‌های مناسب اختصاص داده شود.
در این بازدید، سرلشکر باقری در جریان آخرین توانمندی‌ها در حوزه تولید انواع پهپاد‌های نظامی، تهاجمی و دور برد ارتش قرار گرفت. با عملیاتی شدن این پایگاه سری ـ که در عمق صد‌ها متری زمین طراحی و ساخته شده ـ جمهوری اسلامی ایران به قدرت برتر پهپادی در منطقه تبدیل شده است.
در سال جاری و سال آینده، دورنمای تیره تری برای اکران قابل تصور است و سرمایه گذاران این فیلم‌ها احتمالاً با در نظر گرفتن عدم بازگشت سرمایه‌شان این فیلم‌ها را تولید کرده‌اند؛ معادله‌ای که نشان می‌دهد سینمای ایران دست‌کم در حوزه اقتصادی وضعیت طبیعی ندارد.
دو عامل تورم و گسترش روزافزون تولید سریال برای شبکه نمایش خانگی با بودجه‌های کلان، باعث شده هزینه تولید فیلم‌های سینمایی سر به فلک بکشد، به گونه ای که بودجه یک فیلم دارای استاندارد‌های فنی و کیفی قابل قبول، دست‌کم هشت میلیارد تومان است و یک فیلم دارای گروهی از بازیگران مطرح، دست کم ۱۵ میلیارد تومان هزینه در پی دارد.
سال گذشته طبق آمارهای رسمی و غیررسمی از روند تولید و نمایش فیلم‌ها مشخص بود که بیش از ۳۰۰ فیلم منتظر اکران هستند و این آمار چند بار در جشنواره فجر سال قبل و در صحبت‌های برخی سینماگران تاکید شد، اما با وجود نگرانی‌ها در این مورد، نه تنها سینماها رونقی پیدا نکردند بلکه همان اکران آنلاینی که خیلی‌ها امید داشتند می‌تواند به کم شدن بار اکران کمک کند، دچار رکود شد.
او با انتقاد از فضاسازی اشتباهی که درباره میزان درآمد اهالی سینما و همچنین مباحث مالیاتی پیرامون دستمردها مطرح شده است، بیان کرد: واقعیت این است که تنها چند سلبریتی محدود و انگشت شمار شاید وضعیت مالی خوبی داشته باشند و بیش از نود و پنج درصد فعالان صنوف مختلف هنری و سینماگران فاقد فعالیت مستمر شغلی در طول سال هستند و با مصائب بیکاری، فقر، فقدان ثبات اقتصادی و رفاه نسبی دست و پنجه نرم می‌کنند. قوانین مالیاتی نباید به شکلی باشد که معیشت اکثریت قریب به اتفاق سینماگران که درآمد خوبی ندارند را تضعیف کند زیرا آسیب بیشتری به این گروه وارد خواهد شد. پیشنهاد می دهم کمک کنید تا قانون اخذ مالیات از هنرمندان بازنگری و اصلاح شود.
با در نظر گرفتن این نکته که بودجه متوسط تولید یک فیلم سینمایی به 5 میلیارد تومان رسیده، این فیلم حدود 500 میلیارد تومان یا نیم تریلیون تومان هزینه در بر داشته است؛ هزینه‌ای که قاعدتاً از گیشه سینمای ایران بازنمی‌گرد، کما اینکه در سال‌های رونق سینما بخش اعظم فیلم‌های سینمایی با درآمد حداقلی از پرده پایین کشیده می‌شوند و چیزی جز زیان روی دست سازندگان‌شان باقی نمی‌گذارند. با این اوصاف این پرسش مطرح می‌شود که چه اشخاص، گروه‌ها یا مجموعه‌هایی با چه نگاهی چنین سرمایه گذاری کلان ظاهراً زیاندهی را در سینمای ایران انجام می‌دهند و این پول‌ها از کجا وارد سینمای ایران می‌شود؟!
احمد بهرامی علاوه بر کارگردانی چند فیلم کوتاه، مجموعه مستند تلویزیونی و دو تله‌فیلم با اولین فیلم بلند سینمایی‌اش یعنی «پناه» کاندیدای دریافت جایزه ویژه جشنواره مدیترانه‌ای کن شد و فیلم دوم او «دشت خاموش» که این روزها روی پرده سینماهای هنروتجربه است، توانست عنوان بهترین فیلم را در بخش افق‌های هفتاد و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز از آن خود کند.
کیومرث پوراحمد که سال گذشته برای فیلم جدیدش با نام "پرونده باز است"، پروانه ساخت گرفته بود، درباره سرنوشت ساخت این فیلم به ایسنا گفت: به تازگی بخشی از سرمایه‌ فیلم تامین شده و اگر نقدینگی کافی باشد، آقای علی قائم مقامی (تهیه کننده) درخواست تمدید پروانه ساخت خواهد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ